MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt wrz 26, 2008 12:30 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:32 am
Posty: 39
Lokalizacja: Szczecin
Witam moje przemyślenia dotyczą tego właśnie silnika czyli 300 turbo diesel wersja europejska. Mam okazje kupić taki razem z całym osprzętem gdyż jest jeszcze w aucie a karoserie jeśli bym kupił to tylko na złom się nadaje. Ale powracając do silnika bo mało o nim wiem robiłem 240d i 300d ale z turbo nigdy więc zorientowanych proszę o opinie. Np jak bardzo różni się od zwykłej 300 czy warto się ładować w coś takiego bo pewnie koszta są znaczne czy lepiej zrobić dobrą 300d i śmigać. Pozdrawiam


Na górę
Post: pt wrz 26, 2008 8:56 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
soczap27 pisze:
Np jak bardzo różni się od zwykłej 300 czy warto się ładować w coś takiego bo pewnie koszta są znaczne czy lepiej zrobić dobrą 300d i śmigać. Pozdrawiam


wszystko zależy jak podchodzisz do tematu posiadania W123...
silnik turbo (beczkowy) można śmiało powiedzieć że w 90-kilku procentach jest inny niż 300D (zwykłe)

poza osprzętem : rozrusznik, alternator,przekaźnik świec itp to jeszcze filtr paliwa i oleju pasują od 300D a reszta to inna bajka

ja właśnie od ponad 2 miesięcy szukałem pompy wtryskowej do turbo bo mi sekcje padły... nawet w ASO pytałem o koszt sekcji i pompy...

jedna sekcja do turbo ok 1200netto, nowa pompa to wydatek ok 39900 netto [zlosnik]
pompa w USA która do mnie właśnie idzie to wydatek 200 $ + transport + cło.

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
Post: pt wrz 26, 2008 11:09 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
FENIX pisze:

wszystko zależy jak podchodzisz do tematu posiadania W123...



Przede wszystkim wszystko zależy od tego w jakim stanie jest ten motor. Jak duże są szanse, że ktoś zapuścił blachę do tego stopnia, że nadaje się na żyletki, a utrzymywał drogi w serwisowaniu silnik w na tyle dobrej kondycji, że dziś można jeszcze z tego skorzystać? Konieczna jest dobra diagnoza dawcy, bo co to za przyjemnośc mieć kulawe turbo?

Twój kolega od zielonego krokodyla, kupił 3 tygodnie temu 124TT, a jazdę próbną wykonal na kilkumetrowej długosci podjeździe pod domem sprzedającego. Ale auto miało "jedyne" 450 tys i aktualne rachunki z serwisu MB na kilka tys EUR. Dziesiątka trafiona w ciemno. Tutaj zagadka będzie sporo większa, a biorąc pod uwagę jeszcze kwestię skrzyni, czyli jak przekłada automat w dawcy, robi się jeszcze ciekawiej.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 27, 2008 4:45 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Fenix, cały czas staram się wydobyć namiar na sekcje, pamiętam. Ale na skutek nie częstego przebywania kolegi w dawnym biurze, jak i w Wawie sprawa się ciągnie.
Ponadto alternator tez jest inny:)

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 27, 2008 9:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Nie wiem jak TD w beczce ale wiem jedno odnosnie silnikow z turbo ze umieja byc upiardliwe i ciesze do roboty (duzo osprzetu) chodz jesli silnik bylby zdrowy jest to ciekawa opcja teoretyczna ekonomia polaczona z niezlymi osiagami jak na diesla beczkowego

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2008 10:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
I.T masz za duży awatar.
Sorry za OT ;)

_________________
S123 300TD


Na górę
Post: czw paź 02, 2008 8:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 12, 2006 12:48 am
Posty: 178
Lokalizacja: Szczecin
soczap27 pisze:
czy lepiej zrobić dobrą 300d i śmigać.


Wchodziłbym w turbo tylko w aucie w oryginalnym stanie, gdzie w razie czego spory wydatek miałby uzasadnienie w posiadaniu wartościowego egzemplarza. Z mojej perspektywy twoja "akcja" wygląda tak:

- kupujesz niepewne turbo z jakiegoś szrota, gdzie masz pełno zagadek, z których jak kolega Fenix napisał jedne kosztują wiele a drugie bardzo wiele ;-)

-wpakujesz to w auto co pochłonie pewnie dużo czasu, pieniędzy a szukanie każdej nietypowej pierdoły to będzie koszmar, podczas kiedy ciśnienie żeby poskładać to do kupy będzie rosło i albo sie załamiesz i wydasz kupe kasy i czasu w błoto albo wydasz jeszcze więcej kasy a i tak będziesz miał jakiegoś niepewnego sztrucla co go sam wyrzeźbiłeś, w którym niewiadomo kiedy i co siądzie

wg mnie nie warto i to bardzo nie warto ;-) (chyba żeby zdobyć troche nowych doświadczeń i pokazać kolegom silnik 123 turbo)

_________________
W123 300d Automat



ex: W123 200D, S124 250D, W123 200D, W124 250D, W123 240d, S124 300TDT, W210 320cdi


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 6:58 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
I.T pisze:
Nie wiem jak TD w beczce


to rozmawiacie o kombi w dieslu czy o dieslu w turbo ?

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 9:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ten to się nie ma czego czepiać :lol:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl