MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 1:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 12, 2009 4:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
Poszukuję (do pożyczenia na krótko) ściągaczy do sprężyn, z tym że albo Mercedesowych albo talerzowych (jak na zdjęciach). Mam zwykły i niestety na tył nie podchodzi.

Obrazek
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 6:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
a tam nie wystarczy odkręcić dyfra i podnieść cały zadek do góry?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 6:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Do przodu sie przydaje zas do tylu jest w zasadzie niepotrzebny

Janfocus pisze:
a tam nie wystarczy odkręcić dyfra i podnieść cały zadek do góry?


Coś w tym stylu z tym że trzeba odkrecic tylna poduszke mostu (cztery śruby M8) od belki poprzecznej i opuscić całość.
Spręzyny wychodzą i wchodzą bez problemu.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 07, 2009 7:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
Obawiam się że to chyba nie jest takie proste. Dziś to sobie dokładnie obejrzałem.
Żeby wyszła sprężyna bez ściągacza trzeba by opuścić bardzo nisko wahacz tylny, co się nie da bo jego ruch w dół blokuje hak, który opiera się w najniższym położeniu o hak na belce tylnego zawieszenia. Więc odkręcenie dyfra nic nie da, bo dyfer nie ma nic wspólnego z zawieszeniem. Raczej trzeba całą belkę tylnego zawieszenia odkręcać od nadwozia. Chyba że śruby trzymające dyfer do tylnej belki trzymają też ją do nadwozia.

Albo porządny ściągacz :) Tylko że ta sprężyna siedzi dość głęboko od góry i od dołu, więc i tak sobie tego nie wyobrażam. Próbowałem takim zwykłym, ale ściska się tylko z jednej strony więc i tak do d.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 07, 2009 8:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
marpie pisze:
dyfer nie ma nic wspólnego z zawieszeniem.

Ma i to dużo. Po odkręceniu dyfra zawieszenie trzyma się już tylko na 2 śrubach.


marpie pisze:
Raczej trzeba całą belkę tylnego zawieszenia odkręcać od nadwozia. Chyba że śruby trzymające dyfer do tylnej belki trzymają też ją do nadwozia.

Właśnie tak jest. Po odkręceniu dyfra i podniesieniu nadwozia cała belka będzie się od niego oddalała. W rezultacie odległość będzie na tyle duża, że bez problemu będzie można wyjąć sprężyny.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 1:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
Kamael pisze:
Po odkręceniu dyfra zawieszenie trzyma się już tylko na 2 śrubach.
Po odkręceniu dyfra i podniesieniu nadwozia cała belka będzie się od niego oddalała. W rezultacie odległość będzie na tyle duża, że bez problemu będzie można wyjąć sprężyny.


Czyli rozumiem że nie trzeba odkręcać mocowania belki z przodu. A tam mocowanie gumowe jest na tyle elastyczne że nic się nie uszkodzi jak belkę się opuści? Te sprężyny siedzą dość głęboko, trzeba by belkę opuścić dobre kilka-kilkanaście cm.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 2:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Cytuj:
A tam mocowanie gumowe jest na tyle elastyczne że nic się nie uszkodzi jak belkę się opuści?

Gumy które się tam znajdują są dosyć grube i mogą się sporo odkształcić. Jeśli miałoby się cokolwiek z nimi stać, to znak, że i tak przyszedł czas na ich wymianę.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 08, 2009 7:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
Ufff, udało się [zlosnikz]
Z małymi komplikacjami, trzeba było jeszcze zdjąć zaciski hamulcowe bo przewody ograniczały ruch wahaczy w dół. I mimo wszystko nie obyło się bez ściśnięcia sprężyn bo inaczej i tak by nie wyszły.

Dzięki wszystkim za pomoc.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl