MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt mar 10, 2009 11:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sie 14, 2008 10:33 am
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Witam, mam problem ze spryskiwaczem tylnej szyby w kombi a mianowicie silnik podłączony na krotko działa wiec pompka jest sprawna, natomiast wcale się nie odpala po włączeniu odpowiedniego przycisku. Wycieraczka pracuje normalnie. prąd jest w kostce z tym ze pojawia się na dosłownie chwilkę i nawet pompka nie zakręci. co może być przyczyna tego stanu rzeczy? Czy i jaki moduł/przekaźnik odpowiada za pompkę spryskiwacza i gdzie się znajduje?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 10, 2009 11:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
W mercedesowych kombi, dla oszczednosci plynu (zbiornik jest trudnodostepny i zeby nie trzeba bylo za czesto sie tam dostawac), spryskiwacz tylnej szyby uruchamiany jest przez styki w silniku wycieraczki (podobnie jest z wycieraczkami reflektorow). Objawy, ktore opisales wskazuja, ze uszkodzone sa wlasnie te styki. Silnik niby jest nierozbieralny ale przy odrobinie dobrej woli mozna go rozlozyc (i ponownie poskladac). Tyle, ze chyba prosciej bedzie kupic inny uzywany....

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 11:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Nie zgodze sie z Toba, ze jest nierozbieralny. To po co mialby 6 czy 8 srub na obudowie???

Fakt jest taki, ze przy jego rozbieraniu trza uwazac coby olej/smar nie wyciekl, wiec lepiej rozbierac go majac go na stole a nie wiszacy na aucie.

Co do sprysku (juz doladnie nie pamietam, bo sie kombi pozbylem) ale po pierwsze sprawdz przycisk na konsoli, po drugie zalaczenie sprysku powoduje prace silnika przez jakis czas (nie pamietam czy tylko 1 cykl czy tez 3 pelne cykle). Za to jest odpowiedzialny przekaznik czasowy, ktory jest umiejscowiony wewnatrz klapy (gdzies kolo zamka). Po trzecie silnik wycieraczki ma na plastkowej zebatce (od wewnetrznej strony- czyli od tej gdzie na obudowie jest walek z wieloklinem, do ktorego przykrecasz wycieraczke) slizgowe styki elektryczne, po ktorych jezdza bodajze 3 blaszki stykowe. U siebie mialem to samo - brak sprysku, brak pracy w trybie czasowym - tzn robil takie przerywane cykle czyli wycieral np 1/3 szyby i stawal, potem jak czasowka zadzialala to znowy wycieral np. 3/4 i stawal.

Z tego co pamietam to czasowka tylko INICJUJE prace tego silnika, a pelny cykl on sam sobie wykonuje i staje. Za wykonanie tego pelnego cyklu odpowiedzialne sa te 3 blaszki, ktore stykala sie ze stykami slizgowymi na kole zebatym w silniku.

Rozbierz silnik czyli:

wyciagnij go calkowicie z auta, rozkrec sruby, pod wieloklinem byl jakis bolec zabezpieczajacy - trzyba go usunac aby wybic caly mechanizm z obudowy - wtedy ukaze ci sie druga strona bialego, plastikowego kolka zebatego wraz ze stykami. moze sa juz wypalone a moze zlamala sie ktoras z blaszek, ktore do tych stykow dotykaja (u mnie sie tak stalo). Niestety transplantacja blaszki jest prawie niemozliwa, ale mialem gdzies stary silnik i z 2 zrobilem 1.

Sprawdz.

Z tego co pamietam to gdzies to kiedys dokladnie opisywalem (bo pamietalem wszystko krok po kroku, a ktos mial podobny problem) jak znajde tego posta to wkleje link. Powodzenia <br>Dodano po 14 minutach.:<br> Znalazlem 2 swoje posty, moze Ci cos jeszcze pomoga

oto linki:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=


Powodzenia, daj znac co bylo powodem :)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 1:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Milosh pisze:
Nie zgodze sie z Toba, ze jest nierozbieralny. To po co mialby 6 czy 8 srub na obudowie???
Rozbieralem silnik w 123 i 124 i pamietam, ze ten od 123 byl nitowany i trzeba bylo zrobic w obudowie otwory a nastepnie je nagwintowac zeby to wszystko w ogole poskaldac. Nie pamietam czy 124 mial silnik skrecany czy nitowany (a moze byly i takie i takie). Tak czy owak zabawy z naprawa silnika jest tyle, ze chyba taniej kupic sprawny uzywany. Tym bardziej, ze na 99,9 % uszkodzone sa styki, o ktorych sam pisales i trzeba bedzie rzezbic, co bez innego silnika jako dawcy niebardzo sie udaje.
Milosh pisze:
zalaczenie sprysku powoduje prace silnika przez jakis czas (nie pamietam czy tylko 1 cykl czy tez 3 pelne cykle). Za to jest odpowiedzialny przekaznik czasowy, ktory jest umiejscowiony wewnatrz klapy (gdzies kolo zamka)
Tutaj ja sie nie zgodze: spryskiwacz dziala tylko tak dlugo jak dlugo naciskasz wlacznik. Przy ktrotkim nacisnieciu wycieraczka i spryskiwacz zrobia tylko jeden cykl. Przekaznik w klapie odpowiedzialny jest tylko i wylacznie za przerywany tryb pracy tylnej wycieraczki.

Przy okazji ciekawostka: wycieraczka tylnej szyby uruchamiana jest automatycznie przy wlaczonej wycieraczce przedniej szyby i wlaczonym wstecznym biegu.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 11, 2009 1:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Tak jak wczesniej pisalem, borykalem sie z tym problemem chyba 2 lata temu wiec juz wszystkich pikantnych szczegolow nie pamietam, wiec za jakies niespojne informacje przepraszam.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 12:18 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sie 14, 2008 10:33 am
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Milosh pisze:
Powodzenia, daj znac co bylo powodem



dzieki bardzo za pomoc póki co sprawa czeka na cieplejsze dni [usmiech]

_________________
s124 1987 3,0D
w124 1991 3,0d <dawca>


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl