MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 9:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 22, 2009 9:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 22, 2009 9:22 pm
Posty: 62
Chcialbym obnizyc swojego mietka..i teraz nie wiem czy obcinajac mu sprezyny o dwa zwoje czy kupic jakies specialistyczne skrocene. Jest tutaj ktos na forum kto probowal robic cos podobnego?

dodaje foto aby przyblizyc o jaki efekt mi chodzi choc ten jest zbyt mocno przesadzony;p

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 22, 2009 10:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 16, 2005 7:45 pm
Posty: 131
Lokalizacja: Leszno
Witam
Kolego lepiej usuń ten temat zanim chłopacy Cię za takie pomysły zlinczują :)
Pozdrawiam

_________________
MB w123 200D/240D 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 22, 2009 10:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 22, 2009 9:22 pm
Posty: 62
domyslam sie ze otrzymam posty typu " wiesniak", albo "wies tuning.. to nie jest auto na takie zabawy..." jednak mi sie podoba taki styl.. pasuje to do tego mietka;] nic nei bede zmieniac w tym aucie procz tych sprezyn i nowych szprychowanych felg. pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 22, 2009 10:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Wieśniak [zlosnik]




A tak BTW Maniakw123 - co ty masz w Awatarze ? Ortodoksyjną fabrykę ? [zlosnik]



Ostatnio widziałem w116 na regulowanym pneumatycznym zawieszeniu , takim że jak stał to właściwie leżał na ziemi ;) , ale do tego bardziej niż oryginalne kołpaki pasują spinnery i kiera wyspawana z łańcucha. A stąd tuż tylko krok do pierwszego akapitu [zlosnik]

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 22, 2009 11:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Nic nie skracaj! Skracajac sprezyne nie poprawisz twardosci, auto bedzie wciaz miekkie, a krotszy skok spowoduje ze bedziesz wszedzie walil/obcieral.

Chcesz nizej, to kup sobie nizsze i twardsze sprezyny (np H&R) takie robi. Na Allegro sa co prawda rzadko, ale na ebay.de mozna przebierac. W najgorszym wypadku dorobic nowe, ale nic nie ciac!

Mozna by sie pokusic o zalozenie sprezyn z W126. Zawieszenia sa praktycznie te same, a SEC ma ponoc krotsze sprezyny. Pewnosci nie mam, ale zawsze to jakis punkt zaczepienia, mysle ze w sklepach z czesciami beda mieli katalogi w ktorych to sobie sprawdzisz

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 22, 2009 11:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
o dramat o.O w sumie najważniejsze ze ci się podoba ale może jednak warto by było się zastanowić nad tym jeszcze raz [zlosnik] ale jeżeli już chcesz to robić to powinieneś kupić nowe sprężyny, jeżeli skrócisz oryginalne to może ci dobijać itd, natomiast nowe krótsze sprężyny poza obniżeniem będą miały tez inna twardość dzięki czemu nie powinny dobijać

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 22, 2009 11:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Zacznijmy od tego, że auto na zdjęciu ma pneumatyczne zawieszenie, V8 pod maską. Więc możesz sobie ciąć sprężyny, a takiego efektu nie uzyskasz. Ja polecam taki zabieg, jeśli już chcesz tuning. :)

Obrazek

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 23, 2009 8:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
a ja polecam golfa II [szalone]

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
Post: czw kwie 23, 2009 10:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
darkos1111 pisze:
dodaje foto aby przyblizyc o jaki efekt mi chodzi choc ten jest zbyt mocno przesadzony;p

Obrazek

Istnieje coś takiego w rzeczywistości? Bo mi to wygląda na VT. Jak to niby ma skręcać?

Po za tym posłuchaj kolegów - skracanie oryginalnych sprężyn to tylko półśrodek a ten jeszcze nikomu nie wyszedł na zdrowie.

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 24, 2009 9:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 22, 2009 9:22 pm
Posty: 62
hmm.. no rozumiem, postaram sie poszukac te twardsze sprezyny H&R jak cos znajde to pede pisac. A jakie jest prawdopodobienstwo tego ze jak skroce zwoje sprezyn to cos mi sie stanie? wieksze niz 50% ? bo slyszalem podzielone opinie co do tego watku.. jedni mowia ze zadnej roznicy nie odczuli a 2 ze jest ogromna roznica. Ale pewnie to dlatego ze robili tak w roznych autach/
pozdrawiam [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 24, 2009 9:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
darkos1111 pisze:
A jakie jest prawdopodobienstwo tego ze jak skroce zwoje sprezyn to cos mi sie stanie? wieksze niz 50%



niewiadomo, bo nikt nie robił badań na ten temat. producenci nie zakładają wariantu, że ktoś będzie chciał obcinać sprężyny.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 24, 2009 3:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:54 am
Posty: 482
Lokalizacja: Ruda Śląska/Katowice
Ja mam sprężyny sportowe w CE i jest samochód wyraźnie sztywniejszy, ale wygoda w beczce jest nadal, więc może to zasługa sprężyn w fotelach :)

_________________
www.mbfans.pl
W123 450TE "beżuch"
R129 500SL "Czarnuch"
W114 280C 73 "Miami Blue"
W126 300SE "koksik"
W123 230CE"kaleson"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 24, 2009 11:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
darkos1111 pisze:
hmm.. no rozumiem, postaram sie poszukac te twardsze sprezyny H&R jak cos znajde to pede pisac. A jakie jest prawdopodobienstwo tego ze jak skroce zwoje sprezyn to cos mi sie stanie? wieksze niz 50% ? bo slyszalem podzielone opinie co do tego watku.. jedni mowia ze zadnej roznicy nie odczuli a 2 ze jest ogromna roznica. Ale pewnie to dlatego ze robili tak w roznych autach/
pozdrawiam [zlosnikz]


Samochód nie ma prawa dobrze jeździć na obciętych sprężynach :evil: :evil:

Weź pod uwagę, że każda sprężyna, która obniża zawiechę jest progresywna, tj. staje się twardsza im bardziej ją ściskasz.

Zwykła skrócona sprężyna ni jak nie będzie robić, bo nie ma powyższej charakterystyki....

....a tak poza tym to W I E Ś N I A K [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 26, 2009 3:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
A jak tym jeżdzić po naszych ''Autostradach'' ?! :o

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 26, 2009 8:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 22, 2009 9:22 pm
Posty: 62
ziulek pisze:
A jak tym jeżdzić po naszych ''Autostradach'' ?! :o

chodzi ci o to foto?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl