MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 11:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 12, 2009 2:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam,

Mam prosbe o jakies wypowiedzi w temacie trwalosci tych silnikow w C-klasie, tolerancji na LPG, czego ewentualnie mozna sie spodziewac w codziennej eksploatacji albo moze dlaczego warto (o ile) szukac innych motorow - moj wuj szuka pierwszego dla siebie MB i celuje wlasnie w W202 w benzynce+LPG, najlepiej w kombiaku...
Cala reszta jest mi znana, zawieszenie wnetrze itp. ale raczej od strony silnikow 220CDI bo te sa chyba najpopularniejsze w tym modelu a o 180 wiem malo...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: wt maja 12, 2009 3:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
Cremek pisze:
Witam,

Mam prosbe o jakies wypowiedzi w temacie trwalosci tych silnikow w C-klasie, tolerancji na LPG,.


Czyli M111. Super pracuja na LPG. Jedngo M111.960 czyli 2,2w W124 mam na LPG od prawie 150 tys km i ZERO problemow, drugi M111.942 czyli 2.0 w W210 sie wlasnie zagazowal i tez pracuje super na LPG.

Ten 1,8 to bedzie M111.920/921 i sadze ze tez zadnych problemow na LPg nie bedzie.

Ogolnei seria M111 to bardzo dobre silniki, ekonomiczne, bezawaryjne i wytrzymale.
Ale gdybym mial polecic to warto poszukac W202 z silnikiem 2,2 , dynamika jest sporo lepsza od 1,8 a zuzycie paliwa bedzie tylko nieco wieksze.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 12, 2009 6:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Nie wiem jak inne silniki, ale moje 1.8 jest na plastikowym kolektorze, co chyba powoduje konieczność droższej sekwencji.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 9:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Miałem kiedyś C180 z LPG i byłem zadowolony. Właściwie to się zastanawiam czy nie powrócić z powrotem do tego modelu.
Silnik oszczędny spalał 10-11litrów LPG bez specjalnego oszczędzania.
W trasie przy spokojnej jeździe schodził do 8 litrów.
Olej wymieniałem co 10kkm a świece co 20, 30 kkm i na tym kończyła się obsługa tego silnika.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 16, 2009 1:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam,

Dzisiaj ogladalismy W202 C180 Kombi - auto ogolnie bardzo sympatyczne, dobrze utrzymane, blacharka nienaganna, silnik rowniez pieknie chodzi na Pb, nie kopci nie przerywa itp. - jedyna bolaczka to fakt, ze nie ma butli do LPG - wedlug zapewnien sprzedawcy byla ale zostala wymontowana ze wzgledu na fakt, iz stracila homologacje... a okazuje sie, ze zwykla butla w tym przypadku nie bedzie dzialac i potrzebna jest taka z wbudowana pompa bo gaz jest podawany w stanie cieklym... - czy ktos z Was orientuje sie gdzie mozna takie cos dostac nowe lub niewiele uzywane ? - czy to sa duze koszty ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 16, 2009 2:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Dziwne. Chyba w każdej instalacji gaz z butli dostarczany jest do parownika w fazie ciekłej.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 16, 2009 2:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
Cremek pisze:
.. a okazuje sie, ze zwykla butla w tym przypadku nie bedzie dzialac i potrzebna jest taka z wbudowana pompa bo gaz jest podawany w stanie cieklym... - c


Ale gosc kity sprzedaje... Przeciez gaz jest pakowany do butli pod cisnieniem wiec LPG sam sie pcha do parownika bez zadnej pompki.

Prognozuje, ze cos w tej instalacji LPG jest sknocone i gosc niby pod pretekstem braku homologacji na butle wyrzucil ja by balastu nie wozic i teraz oczywscie nie ma jak udowodnic ze istalacja pracuje poprawnie.
IMO tani trick zeby zmylic kupca.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 16, 2009 4:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Panowie gadacie glupoty za przeproszeniem - to nie sprzedajacy wciska kity tylko niezalezny mechanik stwierdzil ze to jest oryginalna belgijska instalacja LPi - czyli sekwencja gazu cieklego i zwykla butla dzialajaca na zasadzie parownika nie da rady - zreszta w komorze silnika wyraznie widac, ze przewody ida od rozdzielacza bezposrednio do silnika a calosc podaje wlasnie butla z wbudowana pompka... znalazlem w sieci firme Vialle ale nie wiem czy to bedzie gralo ze soba.... ktos ma taka instalacje ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 16, 2009 4:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
Cremek pisze:
t oryginalna belgijska instalacja LPi - czyli sekwencja gazu cieklego i zwykla butla dzialajaca na zasadzie parownika nie da rady - zreszta w komorze silnika wyraznie widac, ze przewody ida od rozdzielacza bezposrednio do silnika a calosc podaje wlasnie butla z wbudowana pompka...


To zle zrozumialem Towje pisanie.

W takim razie tam jest instalacja V generacji czyli wtrysk gazu w fazie cieklej i rzeczywiscie butla ma w sobie pompe podajaca gaz pod cisnieneim ok 12 bar.

Takich ukladow jest bardzo malo w PL z powodu ceny wiec uzywek z aktualna homologacja bedzie jeszcze mniej....

Mzoe ta firma bedzie mogla Ci pomoc: http://www.lpiserwis.pl/index.html


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 17, 2009 11:11 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
ja mam 124 w e klasie i wlasnie z silnikiem M111 2.2 150 KM zagazowany instalacja sekwencyjna brc i juz przejechalem 40 tys km i oprocz wymiany filtra absolutnie nic nie robolem wedlug mnie silnik wprost idealny do gazu


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 17, 2009 6:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
rolbas pisze:
W takim razie tam jest instalacja V generacji czyli wtrysk gazu w fazie cieklej i rzeczywiscie butla ma w sobie pompe podajaca gaz pod cisnieneim ok 12 bar.

Takich ukladow jest bardzo malo w PL z powodu ceny wiec uzywek z aktualna homologacja bedzie jeszcze mniej....

Mzoe ta firma bedzie mogla Ci pomoc: http://www.lpiserwis.pl/index.html


Dzieki namierzylem adres i telefon, jutro bedziemy dzwonic i pytac co i jak.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 17, 2009 7:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Nie wiem czy to dobry pomysł, bo z tego co wiem to wtrysk gazu w stanie płynnym nie sprawdza się w PL ze względu na zanieczyszczenie gazu i w szczególności opiłki idące z pomp na stacjach -i pewnie to była przyczyna dlaczego padła mu pompa w butli...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 17, 2009 8:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Janfocus pisze:
Nie wiem czy to dobry pomysł, bo z tego co wiem to wtrysk gazu w stanie płynnym nie sprawdza się w PL ze względu na zanieczyszczenie gazu i w szczególności opiłki idące z pomp na stacjach -i pewnie to była przyczyna dlaczego padła mu pompa w butli...


Nie zgodze sie z jednego powodu - auto w Polsce jest niecaly tydzien, butla zostala wymontowana jeszcze w Belgii poniewaz utracila homologacje a zalozona byla w 99 roku - czyli kiedy auto mialo 2 lata.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 17, 2009 8:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ok, moje dywagacje to luźne spostrzeżenia innego człowieka, który zajmuje się montażem LPG -miałem nadzieję że coś pomogą na zaś...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl