MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 31, 2009 10:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
proszę o argumenty ZA i PRZECIW w sprawie usunięcia ALDY w silnikach z turbo. Na forum BW czytamy, że usunięcie ALDY daje same plusy. Jak jest naprawdę? Ktoś przerabiał ?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 31, 2009 10:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Może laickie pytanie, ale czy ALDA nie jest odpowiedzialna za zwiększanie dawki paliwa wraz ze wzrostem ciśnienia w dolocie?
Jeśli tak, to jaki może być plus usunięcia tego?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 31, 2009 10:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
sęk w tym, że wychodzi na to, iż ALDA jest odpowiedzialna za ZMNIEJSZENIE dawki paliwa, a wywalając ją nie masz takich ograniczeń. Taki drugi EGR ponoć.
Na BenzWorld ludzie są zachwyceni, ale ja boję się eksperymentować [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 31, 2009 10:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Czyli rozumiem, że gdy nie ma boostu, to ALDA zmniejsza wzbogacenie mieszanki, a jak jest boost, to zwiększa.
Skoro zmniejsza, to i wraca do normalnego stanu, czyli zwiększa :)

Jak ją wywalisz, to pewnie będziesz miał zawsze paliwo na maxa, czyli zła mieszanka, a z tego kopeć, mniej mocy i później dziura w tłoku :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 31, 2009 11:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
no właśnie, wypalanie tłoków - to jest to czym może to grozić. Ale ponoć masz zapas mocy od samego dołu...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 01, 2009 12:08 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Podstawowym założeniem ALDY jest korekcja dawki paliwa z uwagi na spadek ciśnienia atmosferycznego (teren górzysty)
Przecież puszka ALDY nie ma połączenia z układem dolotowym - co wy piszecie za pierdoły o jakiejś zależności z ciśnieniem w buście [oczko]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 01, 2009 12:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Ja tam się nie znam na MB, tylko się opierałem na tym, gdzie stwierdzono inaczej :)

To na jakiej zasadzie w tym silniku jest dobierana dawka paliwa w zależności od ciśnienia doładowania?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 01, 2009 12:28 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Gerri pisze:
Przecież puszka ALDY nie ma połączenia z układem dolotowym

Jak to nie?
Przecież idzie z kolektora wężyk prosto do ALDY ...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 01, 2009 11:09 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No to mamy niedomówienie - zapytanie było o 300 turbo, a oba auta z podpisu to 300 turbo. Po rozwinięciu linka widać dopiero, że dotyczy to starego motora 616 - ja pisałem o nowszym 603 :)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 01, 2009 12:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
616 nie miało nigdy ALDY. Jak już to 617.95*
Czyli w OM603 ALDA działa inaczej jak w 300 Turbo 5 cylindrów?
Obie ALDY są przecież połączone z kolektorem ssącym i otrzymują stamtąd ciśnienie.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz sie 08, 2010 12:27 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Odświerzam temat :D - jestem ciekaw tej akcjiz ALDĄ - do czego w końcu ona służy ? bo wychodzi na to że jedni piszą, że zwiększa dawkę paliwa, inni że zmniejsza.. Gerri mówi, że nie ma wpływu ( sorry jak zle kumam.. ) i jest opcja usunięcia jej... w moim 603 własnie jej nie ma.. poprostu z kolektora ssącego jest wężyk do pompy - bez ALDY... dzis kminiłem nad tym czy tego nie skąpletowac i nie założyc bo dookoła słysze ze jest gorzej i źle bez niej.. a tutaj bary pisze ze na benzword są same plusy bez niej.. heh komu wierzyc ??


Na górę
Post: wt sie 17, 2010 11:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
skoro nikt nie ma pojecia co i jak z tą alda top moze mi zrobi ktos zdjęcia i na numery części zebym sobie mógł założyc jak w orginale??


Na górę
Post: wt sie 17, 2010 11:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Poczytaj to co zapodał Zegarek:
http://www.dieselgiant.com/mercedesalda ... mservi.htm


Ja mam to wszystko złożone zgodnie ze schematem który Ci wcześniej podrzuciłem, czuć kiedy sprężarka sie włącza. Facet pisze że pominięcie Aldy może sie skończyć wymianą silnika.
Zalecam złozyć tak jak fabryka przykazała, po co poprawiac skoro jest dobrze?
Przeczyśc sobie tez ten króciec z kolektora, w 603 jest dużo węższy niż w 617 - zbiera się syf.

pozdr.

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
Post: śr sie 18, 2010 7:41 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
No to juz czytalem.. ale wyzej zostyało też napisane ze w 617 troche inaczej dziala alda.. wiec to mnie nie urzadza ;) Możesz odpisac mi nr części do tej aldy, samą alde na pompie mam - potrzebuje dobry czujnik wkręcany do kolektora (bo moj ma ulamany bolec) i zawód przy serwie.. a jak to podłączone jest to zerknę w tym schemacie co podałes. thx

co do wymiany silnika - z tego co wiem to grozi tylko jak ktos caly czas butuje silnik ..przy zwyklej jedzie nie, ale mimo wszystko ja chce to zalozyc [zlosnikok]


Na górę
Post: śr sie 18, 2010 10:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Dupsztyk przy scianie grodziowej ma nr 001 540 86 97 i będzie kosztowac ok 150zł w serwisie.

pozdr.

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl