MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 04, 2025 6:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 22, 2009 6:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Witam
Mam dziwny następujący problem:
Przy prędkości 120km/h i więcej zapala mi się żółta kontrolka oleju (ciśnienie) poniżej ten prędkości gaśnie...gdyby było coś nie tak z ciśnieniem to na wolnych obrotach zapalałby się również, gdyby było coś z czujnikiem to przy podobnej prędkości obrotowej na innych biegach też by się zapalała.
problem Pojawiać się zaczął dopiero niedawno po rozładowaniu akumulatora - szukać problemu w zegarach? rozłączyć aku i rest kompa?
Silnik nie bierze oleju - jego kondycję oceniłbym na b.db - jest zalany syntetykiem.

Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?
Zależy mi na dość szybkiej odp. bo auto od jutra ma pokonań trochę kilometrów.
Pozdrawiam i dziękuje za poświęcony czas

Auto to C klasa z podpisu - 220 wolnossący 98 rok - kwiecień

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 22, 2009 6:24 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Przyjrzyj się jeszcze raz tej kontrolce - to nie jest żadne ciśnienie oleju.
Poza tym ciśnienie oleju ma zazwyczaj czerwoną kontrolkę.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 22, 2009 8:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
stan oleju jest ok - Gerri wiem że dysponujesz wielką wiedzą - rozwiń trochę proszę - bo jutro jade na wakacje i mam trochę stracha

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 22, 2009 8:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
MB tak mają, że jeśli oleju jest mniej niż 1/2 na bagnecie podczas jazdy potrafi się zapalić kontrolka poziomu.
Wynika to z tego, że olej jest rozbryzgiwany i trochę spieniany przez co czujnik pokazuje stan za niski.
Im szybciej jedziesz tym więcej oleju jest rozchlapywane i mniej go w misce.
Nalej oleju pod max powinno się poprawić.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 22, 2009 8:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Wiecie co ...czasem człowiek dostaje małpiego rozumu kiedy go czas nagli, pierwsza moja myśl to że to poziom oleju, kontrolka koloru żółtego - więc nic poważnego - ostrzegawcza...potem napatoczył się sąsiad i zgłupiałem, potem krótka szperka w sieci jeden głupi post jakiegoś "znawcy" że to ciśnienie i stąd to co napisałem.
Ukaniu wielkie dzięki, Gerri też dziękuje - zaćmienie

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 22, 2009 10:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Też zapali mi się czasem, zwłaszcza pod koniec okresu między "serwisowego"

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 2:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 09, 2010 1:54 pm
Posty: 14
Lokalizacja: W-wa
Podłączę się pod temat. Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka oleju i już tak została. Nie gaśnie nawet na chwilę po uruchomieniu silnika (na ciepłym i na zimnym). Olej oczywiście jest, ponad połowa na bagnecie.
Czy to koniec czujnika (utopiony pływak), czy może coś innego?
Może ktoś posiada wiedzę jakie powinien mieć wartości czujnik, żeby go pomierzyć miernikiem i zweryfikować czy to czujnik?
Z góry dziękuję za jakieś sugestie.
(C220D 96/97)
Pozdrawiam.

_________________
W202 C220 D '97 - WDB2021821F583206 - jest
W124 300E 2.8 '93- WDBEA28E5PB990672 - był(a)
W126 420SEL '86 - WDBCA35D8GA241475 - był(a)


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 4:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
jeżeli podłączysz czujnik do masy, to powinna zgasnąć (wtedy czujnik jest sprawny)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw sie 25, 2011 7:53 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 09, 2010 1:54 pm
Posty: 14
Lokalizacja: W-wa
Ale jak czujnik do masy? Przecież on jest przykręcony do miski, to mase chyba ma?
Podłączyłem za to przewód idący do czujnika do masy i wtedy kontrolka gaśnie, czyli czujnik uwalony, tak?
No to kupiłem drugi (używke) na alledrogo, zmieniłem i kontrolka dalej świeci...
Czy to pech że ten drugi też jest zepsuty, czy szukać innej przyczyny?
Jak sprawdzić czujnik przed włożeniem do samochodu?
Jak on powinien działać:
- pływak w górze(jest poziom) - obwód zamknięty?
- pływak w dole (niski poziom) - obwód otwarty?
Możecie potwierdzić lub zaprzeczyć moją teorię...
Chce kupic nowy czujnik, ale musze być pewny, że to on jest winny.
Pozdrawiam.

_________________
W202 C220 D '97 - WDB2021821F583206 - jest

W124 300E 2.8 '93- WDBEA28E5PB990672 - był(a)

W126 420SEL '86 - WDBCA35D8GA241475 - był(a)


Na górę
Post: czw sie 25, 2011 11:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 197
Lokalizacja: Poznań
nie wiem dokładnie jak to jest w w202 ale w 124 czujnik poziomu działa z opóźnieniem i w środku ma bimetal tak więc działa dopiero od określonej temperatury oliwy.
Jeśli na jednym i drugim jest to samo to może należałoby się przyjrzeć i sprawdzić kabel doprowadzający.
odszukaj na którym pinie masz go na wejściu do licznika, drugą końcówkę zdejmij z czujnika i go sprawdź.
pozdrawiam

_________________
Suzuki Liana 1.6 '2004
[u]Mazda Premacy 2.0 DiTD '1999[/u]
124 300 TDTurbo '1991 - ex
Daihatsu Move L601 '1997 - ex
‘DEMON PRĘDKOŚCI’ W123’ 200D - ex


Na górę
Post: czw sie 25, 2011 12:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 09, 2010 1:54 pm
Posty: 14
Lokalizacja: W-wa
W w202 jest dokładnie tak samo (ten sam czujnik), tylko skąd ja mam wiedzieć który on ma pin w liczniku???
Zrobie inaczej , sprawdze napięcie na tym przewodzie przy czujniku, ale jak dotkne nim do masy to kontrolka gaśnie, więc przewód wygląda na dobry...
remi - dzięki za odp
Pozdrawiam

_________________
W202 C220 D '97 - WDB2021821F583206 - jest

W124 300E 2.8 '93- WDBEA28E5PB990672 - był(a)

W126 420SEL '86 - WDBCA35D8GA241475 - był(a)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl