MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 12, 2009 7:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam

Może głupie pytanie ale:
Chcę sprawdzić kompresję na cylindrach.
Znajomy ma przyrząd do pomiaru lecz nie ma klucza do świec tego typu silnika:
MB 123 2.4d - 72KM

Jaki klucz powinien być?\

Jak zapalam rano (bez względu czy upał na polu czy zimnica) to dymi mi na biało aż do osiągnięcia wyższej temperatury - potem już nie dymi.

Dzięki za pomoc ;)

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 8:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
a w 240 to przypadkiem świece żarowe nie da sie wykrecić zwykłm płaskim kluczem ? bo w 300D wykreca sie je bez problemu 22 albo 24 jak dobrze pamietam :D

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 9:56 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
mardan pisze:
MB 123 2.4d - 72KM

skoro to nowsza wersja motoru to i pewnie świece ma cienkie

żarowe spokojnie odkreca się płaskim kluczem...

Jesli dymi na biało niezbyt długo -to nie ma się czym martwić... ew. sprawdź czy świece żarowe masz sprawne...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 10:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
A tak gwoli ścisłości,to w dislu do pomiaru kompresji wykręcamy wtryski.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 11:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:50 am
Posty: 79
Lokalizacja: Łódź
stanski61 pisze:
A tak gwoli ścisłości,to w dislu do pomiaru kompresji wykręcamy wtryski.



dokładnie ,można odkręcić kluczem oczkowym 24.

_________________
W123 200D 78'
W124 300D kombi automat 91'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 5:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Świece żarowe wykręca sie kluczem 12 (oczkowy lub nasadowy), nakrętki mocujące przewody do świec 8-ósemką. A dymienie na biało to normalne przy zimnym rozruchu, w wydechu skrapla się woda. Kompresje sprawdza sie najlepiej po wykręceniu wtrysków.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 8:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wszystkim bardzo wielkie "DZIĘKUJĘ" za namiary oraz rady [zlosnikz]

Pozdrowionka ;)

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 8:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
stanski61 pisze:
A tak gwoli ścisłości,to w dislu do pomiaru kompresji wykręcamy wtryski.

ekhm we wszystkich manualach które mam do merca 123 pod tematem sprawdzania kompresji jest napisane że mozna to robić zarówno przez wtryski jak i przez swieczki metoda wtrykowa jest o tyle gorsza że trzeba wiecej rozłozyć a świeczkowa że dostep jest trudniejszy

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 11:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
to oczywiste, bo jedno i drugie ląduje w tym samym miejscu [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl