Mam zamiar zrobić z dwóch m103 jednego w bardzo dobrym stanie. Posiadam dwa silniki w stanie na +3 : jeden to 2,6 a drugi 3,0. Ten 3,0 jest już rozebrany i w zakładzie szlifierskim.
Aby zrobić tego 3,0 muszę kupić tłoki i pierścienie na pierwszy nadwymiar. Będzie oczywiście szlif tulei , wału, nowe panewki, obróbka głowicy, nowe prowadnice, itd, itd ...
Ale ... zastanawiam się czy da radę blok z 2,6 rozwiercić na 3,0 tak abym nie musiał kupować nowych, nadwymiarowych tłoków do 3,0 ? Z moich informacji wyniki , że :
3,0L - średnica cylindra: 88,5 - skok tłoka: 80,25
2,6L - średnica cylindra: 82,9 - skok tłoka: 80,25
czyli w teorii nie powinno być problemu, ale pewności nie mam bo nie rozebrałem jeszcze silnika 2,6, aktualnie siedzie jeszcze w aucie , lada dzień go wyjmuję.
Czy wystarczy ścianki do rozwiertu 2,6 na 3,0 ?
A może jakies inne sugestie ?
Jakie są różnice w głowicach między 2,6 a 3,0 ? Z tego co dotychczas się zorientowałem to średnice grzybków zaworowych sa inne, ale chciałbym mieć wszystko najlepiej w liczbach zobrazowane.