MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 7:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: W201 1,8E
Post: pn sie 31, 2009 12:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Koledzy jeżeli ktoś z was ma takie auto w201 1,8e czy podzieliłby się wiedzą na temat jazdy z tym silnikiem chodzi o dynamikę, spalanie, usterki.Dział z danymi technicznymi odwiedziłem ale to tylko surowe cyferki :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 2:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Miałem okazję przejechac się takim modelem. Wrażenia- silnik, jak na benzynę, troszkę za słaby, również właściciel był podobnego zdania. Jeśli zależy Ci na dynamice to raczej sobie odpuść. Co do spalania, usterkowości i innych spraw eksploatacyjnych to niech wypowiedzą się posiadacze (ja mogę się wypowiedzieć nt. posiadanych i regularnie ujeżdżanych benzynowych jednostek napędowych 2,0 w W201 i 2,3 w S124 TE). Pozdrawiam.

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 2:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
To napisz jak 2.0 E się spisuje,czy to już starcza mocy do budy czy lepiej szukać 2.3 E. A i 2.6 E mam w 126 więc o nim wiem co nie co :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 3:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeździłem 1.8 jakiś czas, to typowe M102 i niczym nie różni się od 2.0 i 2.3 jeśli chodzi o eksploatację.
Dynamika jest jaka jest - na poziomie małego kompaktu, szybszy niż 124 300D.
Zwykle null wypas - nic się nie psuje ponad program ;-)
Jak wiadomo szukać należy stanu a nie silnika więc co się trafi dobre - kupować.
Jeśli jednak wybrzydzać to M103 daje więcej przyjemności przy średnim spalaniu benzyny jak w moim podpisie, poniżej 12,5.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 3:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Moje M102 (2.0) przez 5 lat eksploatacji zabiło przekaźnik pompy paliwa. Sama pompa trochę hałasowała więc ją wymieniłem (na starej Idzik jeździ bez problemów do dziś), gumy na wale, gumy w tylnym zawieszeniu. Sprzęgło pewnie mi niedługo też zażąda wymiany - przebieg w tej chwili 206kkm.
Dynamika do sprawnego poruszania się po mieście wystarczająca (mój ma 87kW). Spalanie, na krótkich odcinkach w mieście w zimie ok 12 litrów - na trasie można osiągnąć 7,5 litra bez wleczenia się 90 km/h - testowane na trasie z W-wy do Kutna.
aaaa mam 4 biegi do przodu.

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 3:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Jeśli chodzi o W201 to 2,0 w benzynie jest dla mnie satysfakcjonujące jeśli chodzi o standardowe użytkowanie. Silnik M102 na razie nie sprawia żadnych kłopotów- po prostu regularne wymiany płynów ustrojowych, nowe świece, filtry i nic się nie dzieje. Z uwagi na zasilanie KE Jetronic jest to jednostka dosyć wrażliwa na wszelkiego rodzaju nieszczelności w układzie dolotowym, ale to kwestia ewentualnej wymiany gumowych rurek, łączników aby wszystko chodziło prawidłowo. Ogólnie, jesli nie jesteś killerem na światłach (twój nick mnie troche niepokoi 8) ) i nie zamierzasz sie nim stać po kupnie W201, to silnik 2,0 jest OK. Spalanie- tutaj jest różnie: oscyluje w granicach 9-11 litrów (chociaż z miarką nigdy nie sprawdzałem). Jeśli bedziesz szukać skrzyni manualnej to zdecydowanie polecam 5 biegów. Ja mam 4 biegi i przy 80 km ręka automatycznie szuka lewarkiem wyższego biegu. Przy jeżdzie miejskiej 4 wystarcza w zupełnosci.
Cytuj:
...czy lepiej szukać 2.3 E. A i 2.6 E
Cóż, jeśli posiadasz opowiednie fundusze i masz zacięcie sportowe to sądzę, że niejeden na forum pojeźdzłby wersją 2,3 16V Cosworth, ale to już wersja extreme.
2,6 w W201- nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem... [cool]

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 3:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Dzięki za opinie.Fakt jest taki że przeważnie najlepszy stan prezentują najsłabsze wersje czyli 1.8 ,a 2.6 przeważnie po tjuningu :roll: Ukaniu faktycznie 2.6 daje frajdę trochę mniejszą w W126 ale apetyt mojego obecnie to 14,4 litra.Buda większa i cięższa poza tym bardzo krótkie trasy.Ale akurat nie o spalanie mi się rozbiega...
Nick jak nick kilerem światłowym nie jestem :) po prostu ten nick był wolny.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 3:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Między 1.8 a 2.0 to jakieś zauważalnej różnicy w spalaniu mieć nie będziesz.
A czy do telepania się po mieście 1.8 czy 2.0? Powiem tak - ten w lepszym stanie. :)

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 04, 2009 8:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
Mogę się podzielić wrażeniami z 10 letniego użytkowania MB W201 190E 2.0 z silnikiem o mocy 122KM (auto z kwietnia 1992 roku, skrzynia V). Spalanie w trasie jakie uzyskałem ostatnio na trasie do Szczecina to niespełna 8 litrów z pełnym obciążeniem (4 osoby z bagażem). W mieście- tylko z kierowcą słusznej masy- 10-11 litrów. Prędkości rzędu 160-170 km/h, uzyskuje się bezproblemowo, oczywiscie bez wchodzenia na czerwone pole obrotomierza. Plusem jest :
- praktycznie całkowita bezawaryjność(przy corocznym serwisowaniu w ASO);
- silnik mimo przebiegu ponad 180 tys.km. nie "bierze" oleju,
- prostota budowy i w związku z tym łatwość dokonywania napraw, dostępność częsci i ich relatywnie niewysoka cena.
Z tego co dowiedziałem się od osób handlujących autami z zachodu, można obecnie kupić za naprawdę nieduże pieniądze 201 w bardzo dobrym stanie z ksiązką serwisową ale zazwyczaj właśnie z benzynowym silnikiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 04, 2009 8:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Mam 2.0 ze skrzynią V.
Przebieg 340 tysięcy, oleju nie bierze, nic się z silnikiem nie dzieje.
Sportline , więc taczka lekka, ale ogólnie dobrze się prowadzi.
Zagazowana, śmiga bez najmniejszych problemów, pali w mieście 12, a trasie około 10.
Można jechac nią 200 km/h i ma jeszcze sporo do czerwonego pola.
Do 180 jedzie dobrze potem już ma ciężko.

Ja jestem zadowloony, ale gniotą w tyłek kubły i jest trochę mała wewnątrz.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 04, 2009 8:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Worek pisze:
A czy do telepania się po mieście 1.8 czy 2.0? Powiem tak - ten w lepszym stanie.



dokladnie. jezdzilem 1,8 190tka z przebiegiem ponizej 200 tys i jezdzil o wiele lepiej niz niejedna 2,0D . przeciez on ma niewiele mniej konikow a poj mneijsza.. to musi jezdzic podobnie.. silnik ktory slyszalem by cichutki i sobie syczal jak nalezy. Mysle ze to nie jest zle autko


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 04, 2009 9:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Posiadam obecnie W201 z 2.0 i automatyczną skrzynką.Auto nie sprawia problemów poza minimalnym pobieraniem oleju ale sprawa zlokalizowana i trzeba wymienić uszczelniacze zaworowe.
Przyspieszenie dobre jak na takie auto , rodzinka 3 osobowa mieści się bez problemów i jedzie się komfortowo.Tak jak pisali poprzednicy , serwisowanie auta i utrzymywania go w dobrej kondycji poprzez regularne wymienianie podstawowych rzeczy (świece, filtry, płyny , kable) pozwala cieszyć się z bezawaryjną jazdą.Części również są dostępne bez problemów.

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 8:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Odkopuje temat.Wczoraj nabyłem W201 200E.Zdjęcia jak ogarnę brudek.Wrażenia z jazdy bardziej niż pozytywne.
VIN:WDB2010241F609842
full wypas :) jedno lusterko w prądzie i oba grzane :)
Trąbi skręca i hamuje nic mu nie brakuje,no może parę drobiazgów do zrobienia jak tarcze tył i żarówka w liczniku :)
Najważniejsze że nie podarte wnętrze i nie ma żadnych "ulepszeń",100 % oryginał.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 10:39 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Jak będziesz wymieniał żarówkę to wymień od razu wszystkie.

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 08, 2010 7:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
żarówka okazała się dobra wystarczyło ruszyć oprawkę ,ale licznika ni cholery nie mogę wyjąć nie wiem jak się dobrać do linki prędkościomierza.Leżąc na dywaniku i progu (pozycja mocno średnio wygodna) oraz zdjęciu dolnej osłony nie bardzo jest miejsce na dłoń aby cokolwiek tam odkręcić ,ale żarówkę ruszyłem i świeci.Poza tym dziś zmieniłem filtry,świece,olej,tarcze tył + okładziny,poprawiłem radyjko,korek wlewu oleju,płyn hamulcowy + odpowietrzenie.Jakby się komuś chciało niech rozkoduje VIN.Cóż więcej pisać jestem z nowego nabytku zadowolony jak na takie maleństwo sprawia dużo frajdy z zapiernicznia po mieście :lol: .Jutro jeszcze uszczelkę pod pokrywą zaworów i można się brać za pucowanie nabytku :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl