MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 2:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 10, 2009 2:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
dopinam wszystko na ostatni guzik i mam następujący problem w swoim skrzydlaku
jak uruchomię silnik kontrolka ładowania gaśnie ale po zmierzeniu napięcia na klemach jest w granicach 12v
dopiero po lekkim przygazowaniu (naprawdę lekkim tak około 1000-1200 obr/min) ładowanie pokazuje ponad 13v i dalej w pełnym zakresie obrotów jest takie same z małymi wahaniami ale nigdy poniżej 13v
dopiero jak puszcze mu obroty znowu ładowanie jest tylko 12v
co zrobić aby na wolnych miał te 13v ładowania
czy rozebrać tą prądnice i przeczyścić czy może jakiś regulator napięcia

aha
i jeszcze jedno nie wiem czy to prądnica czy alternator ale kilku naocznych świadków mówi mi ze to prądnica
cytuję "taka podobna jak do żuka i warszawy" [zlosnik]
na zdjęciu słabo może to widać
jak coś to wieczorem porobię bardziej szczegółowe fotki
Obrazek

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 3:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
Wraz ze wzrostem prędkości zwiększa się prąd ładowania to chyba logiczne.Ona się wzbudza przy 800obr/min chyba no i nic innego chyba nie zrobisz aby ładowała więcej.Jeśli nie doładowywuje Ci akumulatora sprawdź czy to jest taki aku jak ma być.Ewentulanie załóż alternator i już [zlosnik]

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 6:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Mi to na alternator wygląda,sam kiedyś taki rozmontowałem w garażu.Regulator napięcia powinien być zewnętrzny zamontowany na fartuchu.Na pewno nie zaszkodzi wyjąć to cudo z auta i przeglądnąć,wymienić szczotki i łożyska,groszowe sprawy.A jak wyjmiesz go z auta i nie czujesz się na siłach żeby go samemu naprawić to każdy elektryk samochodowy da sobie z nim radę,i też nie skasuje dużych pieniędzy :) Napięcie ładowania masz trochę niskie powinno być od 13,8 V do 14,4 V.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 12, 2009 10:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 4:05 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Warszawa
Ja ze swoją prądnicą i regulatorem napięcia walczyłem dwa lat i poległem z powodu bardzo częstych problemów z brakiem lub za dużym ładowaniem. Zamontowałem alternator z W123 i działa już cztery lata bez problemu. Nie wpływa to na dobre imię zabytkowego auta i jest to dozwolona przeróbka. Trzeba tylko wykonać uchwyt uniwersalny do alternatora lub prądnicy, żeby można było zakładać zamiennie.
Jak potrzebujesz to wrzucę zdjęcia mojego patentu.
A u Ciebie to jest prądnica.

_________________
MB W 111(skrzydlak)
MB LF 710(straż pożarna)
dawniej
Wartburg 311 1962r
fiat 126p 1979r
fiat 125p 1983r
fiat 125p MR 1986r
Polonez 1,5 1988r
Polonez Caro 1993r
tel. gsm 0-693-803-385


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 14, 2009 10:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
Jarosław Tobolski pisze:
Ja ze swoją prądnicą i regulatorem napięcia walczyłem dwa lat i poległem z powodu bardzo częstych problemów z brakiem lub za dużym ładowaniem. Zamontowałem alternator z W123 i działa już cztery lata bez problemu. Nie wpływa to na dobre imię zabytkowego auta i jest to dozwolona przeróbka. Trzeba tylko wykonać uchwyt uniwersalny do alternatora lub prądnicy, żeby można było zakładać zamiennie.
Jak potrzebujesz to wrzucę zdjęcia mojego patentu.
A u Ciebie to jest prądnica.

będę bardzo wdzięczny za jakąś fotorelacje
i krótki opis co i jak
pewnie będę musiał ominąć jakoś regulator napięcia
i jaki ten alternator musi być z jakiego modelu beczki

jeszcze jedno mi się przypomniało
kiedyś ładowałem auto do odpalenia
odpaliłem pochodził z 2 min i zgasiłem kluczyk w pozycji zero
a z pod maski wydobywał się dziwny dźwięk tak jakby jakieś zwarcie było
odłączyłem klemę i podłączyłem z powrotem i już więcej się to nie powtórzyło
a dokładniej ten dźwięk wydobywał się z tej oto puszki
może to w tym coś się zwarło podejrzewam ze to jest ten regulator napięcia

Obrazek

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl