MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 3:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 01, 2009 4:07 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lis 01, 2009 3:42 pm
Posty: 3
Witajcie. Mam problem z Mesiem i bardzo bym prosił o jakąś pomoc, nie znalazłem na forum postów które by mi do konca coś pomogły. Z problemem w sumie sie wikłam już dłuższy czas i co do słownego zdiagnozowania usterki słyszałem wiele wersji a nie chce wymieniać po kolei każdego elementu na zasadzie ''a może to przez to''. Chodzi o Mesia 124 2.0 D w kombi. 91r. Problem polega na tym że podczas jazdy przy wciśnięciu pedału gazu by rozpędzić auto trzepie całym autem, zaczyna sie kangur ale auto przyspiesza normalnie. Tak samo przy odpuszczeniu pedału podczas jazdy autem też zatrzęsie tylko troche mniej. Czy może ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną takiego trzęsienia? Miał ktoś coś takiego? Podejrzewam tutaj trzech sprawców: sprzęgło, poduszki gdzieś na drodze układu napędowego albo coś z pompą wtryskową. Najbardziej bym stawiał że coś ze sprzęgłem. Może ktoś pomóc tak na odległość czysto teoretycznie? Znajomy mechanik powiedział że winne może być dwumasowe koło zamahowe. I tutaj drugie zasadnicze pytanie czy wolnossący 2.0 D z 91r. w kombi ma dwumasowy zamah? Bardzo proszę o jakąś pomoc, będę wszystkim bardzo wdzięczny za każdy pomocny post.
Pozdrawiam!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 01, 2009 5:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
Master*** pisze:
sprzęgło
Co ma sprzęgło do szarpania po puszczenia pedału gazu?

Master*** pisze:
poduszki gdzieś na drodze układu napędowego
Poduszki skrzyni biegów, silnika, sprzęgło na wale, most, krzyżak... opcji jest miliard, praktycznie nie do rozpoznania przez monitor.

Master*** pisze:
coś z pompą wtryskową
Może być to oczywiście amortyzator pompy wtryskowej lub np. nieszczelność. Kolejny miliard zagadek. Razem dwa miliardy [zlosnik]

Jak sam widzisz prawdopodobieństwo którejkolwiek z w/w usterek jest tak samo wysokie. Sprawdzałeś luzy na jakimś podzespole czy ile jeszcze sprzęgła zostało? Czy mamy zgadywać? [zlosnik]

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 01, 2009 5:28 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lis 01, 2009 3:42 pm
Posty: 3
Dzięki kolego za posta ;)

A czy możliwe żeby 2.0 D z 91r. miał dwumasówke?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 01, 2009 5:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Dwumasa, była stosowana bodajże w E-klasach z silnikami 20 i 24V.
Przyczyn problemu może byc dużo, ale mozna przecież wszystkie te elementy posprawdzać.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 01, 2009 5:44 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lis 01, 2009 3:42 pm
Posty: 3
To teraz ciekawe dlaczego mechanik który troche siedział w 124-ach powiedział że to wina dwumasówki.. Po za tym niektóre 2.5D miały chyba dwumasowe koło nie? A żadne 2.0D nie miało tego?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 01, 2009 5:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
darus pisze:
mozna przecież wszystkie te elementy posprawdzać
Dokładnie.

Dodałbym jeszcze luzy na półosiach i problem samej skrzyni. Wszystko można sprawdzić podczas jednej wizyty w kanale. Poł godzinki i będziesz miał rozeznanie.

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
Post: pn lut 22, 2010 3:18 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sie 18, 2007 12:10 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Rudnik nad Sanem
Witam! W swoim Kombi mam coś podobnego, może nie jest to szarpanie autem lecz przy rozpędzaniu auta gdy szybko zdejme noge z gazu dokładnie słyszę puknięcie w tylnej części auta! Mechanik ponoć dokęcił luzy na wale ale po wyjechaniu od niego objawy nie uległy zmianie! Kolega powiedział mi ze są to jakieś luzy w tylnym moście! I teraz moje pytanie: Jak to naprawić? I jaki jest koszt takiej naprawy lub zakupu nowego mostu?? :-?

_________________
MERCEDES-BENZ W124 250TD 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 22, 2010 3:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 15, 2007 1:57 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Master miałem niedawno podobne objawy. Okazało się, że do wymiany był łącznik elastyczny wału. Swoje miały też już poduszki pod skrzynią oraz silnikiem wiec zostały wymienione. Po tych zabiegach drgania ustały.

Madex zapewne do wymiany jest krzyżak.

_________________
BMW 728iA B+G '99
W210 E230 '97 - ojcowóz
EX: VW Vento '92 1.8B
W124 E250 Turbo Diesel '93


Na górę
 Tytuł: re:
Post: pn lut 22, 2010 3:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw gru 03, 2009 6:47 pm
Posty: 22
Lokalizacja: warszawa
witam :
mianowicei osobiście bym postawił na elementy wału napędowego - sprzęgło podatne oraz podpory wału. pukanie - oczywiście samo pukanie może pochodzić z wielowpustu na wale.
jeżeli podczas przyśpieszania jak i zwalniani gwałtownego zaczyna szarpać powodem w 90% jest przemieszczenie masy - bezwładność masy części obrotowej może być spowodowana brakiem współośowości.
powodzenia

_________________
W 201 190 1.8E ke jetronic 1991r


Na górę
 Tytuł: Krzyżak??
Post: pn mar 29, 2010 7:34 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sie 18, 2007 12:10 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Rudnik nad Sanem
Wracam jeszcze raz do tego tematu gdyż przyszła wiosna i pora się brać do pracy:) Może ktoś podrzuci jakiś schemat, numer części jaką muszę kupić bo szczerze słowo "krzyżak" mi nic nie mówi! Widocznie za świeży jestem w tym temacie! Pomóżcie prosze!

_________________
MERCEDES-BENZ W124 250TD 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 06, 2010 2:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Z tego co dobrze pamietam to tylko modele 250, 300D mialy dwumasowe kolo zamachowe (bodajze w seryjnym wyposazeniu od 9.1989) wiec dmumasa Ciebie nie dotyczy.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 06, 2010 6:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
nie lepiej wejść pod auto, odkręcić osłony i poszukać zamiast w ciemno kupować?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl