MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 21, 2009 2:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Z racji ogólnoświatowego kryzysu stało się, LPG z M102 w kombicy. Jestem zadowolony z montażu, przypilnowałem i wydaje mi się że opłacało się.
Najważniejsze to butla w kole, zbiornik 600/200 pojemnosci 43l brutto, wchodzi jakieś 38 litrów. Reduktor BRC 100kW, wlew we wlewie, reszta chyba standartowo. Cena kompletu 1600zł. Zbiornik wpasował się idealnie, pokrywa się zamyka, dostęp do śrub lampy pozostał. Pierwsze tankowanie wynosi 11l LPG. Zatankowalem też zbiornik paliwa do pełna żeby stwierdzić ile faktycznie PB wciąga przy okazji odpalania, rozgrzewania i gaszenia auta. Wyliczone oszczędności szacuję tymczasem na 400-500zł/miesiąc. Kilka fotek z telefonu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przyznam że jest mi ciut :cry: ale wiem, że w razie konieczności szybko można to zdemontować.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 5:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Gdyby mi palił normalnie, czyli 13 benzyny, to pewnie bym się też sztachnął gazem, ale Tobie zawsze M102 palił 8-9. :o Naprawdę to się opłaca sie przy Twoim tak niskim spalaniu? Obstawiam, że jak pizdnie, to i tak się nie przyznasz. [oczko]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 5:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
(me: how) pisze:
Gdyby mi palił normalnie, czyli 13 benzyny, to pewnie bym się też sztachnął gazem, ale Tobie zawsze M102 palił 8-9. :o Naprawdę to się opłaca sie przy Twoim tak niskim spalaniu? Obstawiam, że jak pizdnie, to i tak się nie przyznasz. [oczko]


Więc dziś byłem tankować po raz drugi, spalanie 10,4l.
Z praktyki wynika, że robię spokojnie 3000km/miesiąc.
Wyliczenia:
9l PB x 4,29 zł = 39 zł
10,5 LPG x 2,05 = 22 zł doliczam 3zł na paliwo, bo wychodzi mniej niż litr na 100km.

Róznica 14zł na każde 100km czyli dobre 400zł oszczędnosci na każdy miesiąc - niestety ;) Zapowiada się również, że nie będę w najbliższym roku jeździł mniej niż przez ostatnie kilka lat. Kiedy paliwo było w granicach 3,3-3,7 to wcale mi się to nie kalkulowało, ale już tyle nie kosztuje. Co do strzałów jestem dobrej myśli, w 560SEC przez prawie 50000km nic nie strzeliło, Kasia śmigała na LPG codziennie do pracy przez zatłoczony Poznań 25km w jedną stronę nim. Ciągle mam myśl, żeby z niej zrobić za jakieś 2-3 lata najładniejszą kombi w PL, wyrzucenie LPG to 1h pracy.
A może coś takiego + sekwencja [zlosnik]
Obrazek

Tu jeszcze kilka zdjęć:
SWAPY

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 6:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
georem pisze:
Z praktyki wynika, że robię spokojnie 3000km/miesiąc.
Wyliczenia:
9l PB x 4,29 zł = 39 zł
10,5 LPG x 2,05 = 22 zł doliczam 3zł na paliwo, bo wychodzi mniej niż litr na 100km.


Teoretisznie, matematisznie tak. Ale wiesz dobrze, że opłacalność to nie tylko te liczby. Niemniej jednak życzę powodzenia i dobrych polsko-rosyjskich stosunków.

PS: Ale na najładniejsze kombi w PL to chyba nie masz jednak szans. Kazda zlotowa komisja ciie odwali za te dziury w nadkolu, choćbyś je zacynował :p

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 8:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Zwykła kuchenka :) szkoda że nie zamontowałeś EFI (do M102 już to ktoś założył z forum W201W124) i do tego sekwencji - to by było coś.A tak po jednym bum całe oszczędności szlag trafi :(

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 9:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
bmw pisze:
Zwykła kuchenka :) szkoda że nie zamontowałeś EFI (do M102 już to ktoś założył z forum W201W124) i do tego sekwencji - to by było coś.A tak po jednym bum całe oszczędności szlag trafi :(


Zwykłą bo niby jaką zamontować w aucie z mechanicznym wtryskiem i bez sondy lambda? Łatwiej tu wsadzić 320E/M104 i sekwencję niż kobinować z wirtualnymi sekwencjami.

Co do strzałów to rozumiem że masz lepsze doświadczenie odemnie (to mój 5 Mercedes z LPG II generacji), ja jakoś się nie boję, a jeżeli uważasz, że oszczędność 500zł miesięcznie to pikuś to ja Cię rozumiem bo sam 3 lata wytrzymałem na samym PB. Wydałem na paliwo przez ten okres jakieś 30.000zł i liczę teraz na realną oszczędność 4000-5000zł rocznie. Wywalenie LPG i naprawa tych 5-ciu wywierconych otworów w aucie to groszowa sprawa i zawsze mogę wrócić do oryginału. Jestem dobrej myśli i nie przeczę, że sumienie mnie przez 2 tygodnie męczyło przed montażem.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 9:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Raz próbowałem z W114 230 i nigdy więcej ...........
A ze 123 z dziwnym silnikiem no to wolę nie !!

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 7:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
źle mnie zrozumiałeś,chodzi o to by wywalić mechaniczny wtrysk i w jego miejsce zamontować wtrysk benzyny elektroniczny np. z forda jak to ktoś z drugiego forum już zrobił.I do tego zamontować sekwencję.Rozumiem oszczędności wynikające z lpg sam miałem lpg ale w bmw bo już było jak je kupiłem i też niestety II gen. i czasami niby wszystko pięknie a strzelić raz do roku strzelało i dla tego też II gen. nie zamontuje nigdy więcej.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 12:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Wszystko fajnie, no może poza tymi śrubami w nadkolu, które podejrzewam po zimie zmienią nieco stan -ale to akurat mało istotne. A czy Panowie gaz-mistrzowie założyli jakieś zabezpieczenie anty bum? Tak prawdę mówiąc po moich doświadczeniach z palnikami w filtrze powietrza to uważam że to zbrodnia bo ilość gazu jaka się znajduje w całym dolocie przy bum rozwala wszystko co się da... Ja mam palnik pod rozdzielaczem zaraz nad przepustnicą...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 10:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Janfocus pisze:
Wszystko fajnie, no może poza tymi śrubami w nadkolu, które podejrzewam po zimie zmienią nieco stan -ale to akurat mało istotne. A czy Panowie gaz-mistrzowie założyli jakieś zabezpieczenie anty bum? Tak prawdę mówiąc po moich doświadczeniach z palnikami w filtrze powietrza to uważam że to zbrodnia bo ilość gazu jaka się znajduje w całym dolocie przy bum rozwala wszystko co się da... Ja mam palnik pod rozdzielaczem zaraz nad przepustnicą...


Widzę że Was poruszyłem, postaram się troszkę uspokić. Zdjęcia robiłem w czasie montażu, śruby zostały zabezpieczone i zakonserwowane na końcu prac. Zadnych zabeapieczeń - wynalazków Panowie nie montowali bo tak jak pisałem miałem już 5 zagazowanych Mercedesów (silniki 2xM102, M103, M110, M117) i wszystkie przeżyły LPG, a zrobiłem w sumie nimi jakieś 200kkm. Jest kilka prostych podstawowych zasad przy użytkowaniu auta z gazem, mogę się nimi podzielić:
- szczelny układ dolotowy,
- sprawny układ WN, przewody bez przebić, kopułka bez przebić, świece wymieniamy co 10-15kkm, powyżej tych przebiegów na jednym komplecie strzał jest gwarantowany, dlatego świece ja wymieniam razem z olejem,
- trzeba zadbać o filtr powetrza i pilnować składu mieszanki, czyli kontrole na analizatorze spalin,
Takie dbanie o auto pozwala na jazdę bez stresu i strzałów przez wiele wiele kilometrów... ;)

P.S.
wolałbym żebyście trzymali kciuki niż krakali [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 27, 2009 12:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 20, 2009 1:40 pm
Posty: 80
Numer GG: 5622617
Lokalizacja: Gniezno
a moje 230ce też bzyka na gaziku jak pszczoła, splanie ok10 l jak jeżdze do 100km/h a jak szybciej to ile chce tyle pali, od marca jakieś 13.000 i zero problemów

_________________
Mietek mój to jest to , kocham go,,,"zmienił moje życie odkąd poskładałem go,
on wyleczył mnie z kompleksów, dał mi swoją moc... to wspaniała jest maszyna, choć stara jest jak ja... Rok 2016, rokiem powrotu mojej 230ce na drogę. Trzymajcie kciuki.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 27, 2009 11:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Więc, 10 dni z LPG, przebieg 1300km spalanie LPG 10,4-10,6/100km, PB jeszcze nie wiem, wskazówka ciut się ruszyła, myślę że tak przy 5000km zatankuję znów do pełna to będzie dokładniejszy wynik do obliczeń. Na razie nie mam zastrzeżeń, auto napewno jest słabsze niż na samym PB. Spalanie sprawdzone głównie w trasie przy 90-110 km/h + trochę po Poznaniu, na autostradzie też byłem i jeździłęm z prędkością 130-160km/h i stałemw środę w korku we Wrocku jakąś godzinkę w drodze na koncert. Mnie to satysfakcjonuje i w kieszeni ostało się dobre 200zł po 10 dniach. [cool]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 14, 2009 9:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Jutro mija 4 tydzień na LPG, wygląda to następująco:
montaż stan licznika 296880 km - dziś 299990 km czyli 3110km
spalony LPG 320 litrów = 650 zł
spalone paliwo 22 litry = 90 zł
suma 740zł

przed montażem wyszłoby 1250zł na PB
czyli zaoszczędziłem 510zł przez ostatnie 4 tygodnie, co mnie zadawala.

Nie zauważyłem żadnych problemów.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 1:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Po pierwsze - gratulacje :) Po drugie - pytanie: Jak wygląda u Ciebie moment przełączenia z benzyny na gaz? Jest zjawisko telepania silnikiem?

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 1:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
McCoy pisze:
Po pierwsze - gratulacje :) Po drugie - pytanie: Jak wygląda u Ciebie moment przełączenia z benzyny na gaz? Jest zjawisko telepania silnikiem?


Dzięki, przełączam zawsze na 3-4 biegu jadąc równo, nie stosuję automatycznego przełączania, bo jak dla mnie to kiepskie rozwiązanie. Telepanie silnikiem faktycznie jest, wynika to ze spaleniem reszty PB z układu paliwowego, trwa ok. 1-1,5km po przełaczeniu, potem mija. Zastanawiam się czy jest możliwość zlikwidowania tego zjawiska, czy to wina wtryskiwaczy, może po przebiegu 300000km nie trzymają już paliwa? Rady żadnej na to nie słyszałem jeszcze.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl