MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 4:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 26, 2009 11:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
cześć
mam beczke 240d. zauważyłem "dziwne objawy", mianowicie: beczka najlepiej jeździ (najkulturajniej pracuje silnik, najlpeiej przyśpiesza) jak oleju jest mało (ledwo widoczne na bagnecie). jak jej zaleje tyle co trzeba to "zamula". czy to normalne?

drugą sprawą jest pedał gazu. przyśpieszenie mam naprawde słabe (biorąc pod uwage inne 240d) pedał zawsze w podłoge a mam wrażenie że jak wcisne mocniej (a naprawde trzeba użyć siły), to minimalnie lepiej przyśpiesza. więc może gdzeiś trzeba "podkręcić" ten gaz? tu chyba nie chodzi o tą linke, bo on jest na cięgiełkach, tak?

pomocy koledzy.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 26, 2009 11:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zatem semi syntetic :), nie wiem jak długo śmigasz tą 240, ale jeśli nie długo to może ktoś coś wlał do tego oleju -zagęszczacz?
Moja na SS śmiagała bardzo dobrze i przestała brać olej -ale to oczywiście tylko o niej dobrze świadczy...
jeśli linka Ci się nie zacina, to obawiam się że regulacja konta wtrysku pompy...

linka dochodzi do obrotowego dynkasa, który steruje pompą (jeśli po '79)...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 27, 2009 1:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
rocznik 81 olej mineralny

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 27, 2009 6:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Miałem taki objaw, że auto słabe było. Pomogła regulacja mechanizmu cięgna.
W drodze tego mechanizmu jest element regulujący na śrubę.
Nie mam teraz zdjęć. Ale jak zajrzysz pod maskę to od razu będziesz wiedział o co mi chodzi. Może to o to chodzi?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 27, 2009 7:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
właśnie tak mi sie wydaje że coś to cięgno podciągnąć by wypadało
czy to gdzieś tam gdzie regulacja tej linki od obrotów, co przekręcam tym kluczykiem jak jest zimny?
bo tam jest taka śruba i tą linke tym regulwałem, ale różnicy dla cięgienka to nie zrobiło.

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
Post: pn maja 24, 2010 2:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sty 22, 2010 9:32 am
Posty: 26
holyfido pisze:
Miałem taki objaw, że auto słabe było. Pomogła regulacja mechanizmu cięgna.

W drodze tego mechanizmu jest element regulujący na śrubę.

Nie mam teraz zdjęć. Ale jak zajrzysz pod maskę to od razu będziesz wiedział o co mi chodzi. Może to o to chodzi?


Witam,

trochę odświeżę temat: czy element regulujący to ten na zdjęciu poniżej? Jeżeli tak to w jaki sposób się reguluje cięgno?

Załącznik:
IMG_8925.jpg
IMG_8925.jpg [ 367.75 KiB | Przejrzano 684 razy ]


pozdrawiam


Na górę
Post: pn maja 24, 2010 4:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Najlepiej korzystając z pomocy drugiej osoby, która wciska pedał, a ty obserwujesz, czy dźwignia dochodzi do zderzaka pełnego obciązenia. Istotne jeszcze jest, aby silnik bez opóxnienia schodził z obrotów , kiedy odpuścisz pedał i wciśniesz sprzęgło, np. podczas zmiany biegów. Na cięgnie są nakrętki kontrujace jak widzisz, trzeba je popuścić i rozkręcać lub skręcać cięgno aż do uzyskania efektu.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl