MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 7:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 29, 2009 4:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam

Panowie potrzebuje wskazówek. Już jakiś czas walczę z wariującymi obrotami i nadmiernym spalaniem. Mój przypadek jest chyba odosobniony, jeżdzę tylko z warsztatu do warsztatu.

Obroty skaczą, potrafią się zawiesić, albo auto gaśnie na zimnym silniku.

Auto to 220 CE, 94 rok silnik m111 + ASB, bez lpg.

Ciągle wyskakuje mi błąd czujnika położenia przepustnicy. Wiązkę kablową silnika sprawdziłem, jest ok.

Słyszałem że owy czujnik można reanimować, czy sprawdza się taka opinia, jeśli tak to jak to zrobić?

Czy może szukać innej przepustnicy? Jeśli, któryś z szanownych forumowiczów posiada sprawdzoną - chętnie odkupię.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 29, 2009 5:37 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Odnośnie gaśnięcia na wolnych obrotach: gardziel przepustnicy musi być dokładnie wyczyszczona, a przepustnica po montażu musi zostać zaadoptowana.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 29, 2009 6:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Gerri pisze:
przepustnica po montażu musi zostać zaadoptowana.


Proszę o dodatkowe szczegóły, nie kojarzę co masz na myśli.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 29, 2009 8:22 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Przy pomocy komputera serwisowego (nie mam jasności, czy inne "wynalazki" diagnostyczne umożliwiają kalibrację przepustnicy) wprowadza się do sterownika nowe parametry.
Czyli dostaje informację: "dla takiego kąta otwarcia przepustnicy otrzymasz takie obroty, które odpowiadają prawidłowym obrotom biegu jałowego"
Jeżeli teraz przepustnicę mamy zaadoptowaną (parę lat temu na przykład), a w okolicy zamkniętej przesłony (na gardzieli) narośnie nagar, to przy zaprogramowanym otwarciu dla biegu jałowego przelot będzie znacznie mniejszy i pojawi się nieregularność biegu jałowego oraz gaśnięcie.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 29, 2009 9:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
Witam sprawdź stycznik zamknięcia przepustnicy.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Post: ndz lis 29, 2009 9:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Kolego ...

nie jesteś odosobniony ... 15 lat w M111 czasem robi swoje. Zacznij od wyczyszczenia przepustnicy.

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
Post: pn lis 30, 2009 8:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Przepustnicę wyczyściłem już.

W którym miejscu jest ten stycznik?

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 8:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
grzesiekwie pisze:
W którym miejscu jest ten stycznik?



Od strony podłączenia cięgła sterującego przepustnicą czyli patrząc na silnik od przodu patrzysz na niego tylko przysłania go ta blacha na osi przepustnicy. jeżeli ten stycznik jest uszkodzony i nie przekazuje sygnału do kompa że przepustnica jest zamknięta to jednostka sterująca nie wysyła sygnału do regulacji wolnych obrotów i nie odcina paliwa przy jeźdźie z odjętym pedałem gazu (czyli hamowanie silnikiem) stąd duże zużycie paliwa.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl