MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 9:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: pompa wtryskowa
Post: sob gru 12, 2009 11:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Witam.2.0 D pompa wtryskowa.Czy jest jakaś uszczelka pomiędzy pompą a kadłubem silnika?Cieknie mi tam olej silnikowy.Czy nie ma większych problemów aby pompę zdemontować?Jeśli ktoś już to robił to proszę o radę jak się do tego zabrać.

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 12:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Jest uszczelka , chyba ala karton.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 9:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Jest o-ring na pompie, nawet go widać na zdjęciu. Potrafi cieknąć również jeśli ktoś ustawiał punkt wtrysku i nie dociągnął śrub.
Obrazek

Chyba, że pytasz o 115-tkę, to tam rzeczywiście papier...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 9:23 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja tak właśnie miałem jak pisze kolega Mor.
Niestety poddałem się i wymianę oringu oddałem fachowcowi [szalone]
Od razu ustawił mi zapłon

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 10:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Jaki jest rozmiar tego oringu?Widze,że wałek wychodzący z pompy jest ząbkowany.Te ząbki wchodzą bezpośrednio w koło,które napędza łańcuch?Jest możliwość przestawienia koła o parę ząbków w lewo lub w prawo?Chodzi o 124.

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 14, 2009 7:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Merolek 115 pisze:
Jaki jest rozmiar tego oringu?Widze,że wałek wychodzący z pompy jest ząbkowany.Te ząbki wchodzą bezpośrednio w koło,które napędza łańcuch?Jest możliwość przestawienia koła o parę ząbków w lewo lub w prawo?Chodzi o 124.

Co do rozmiaru, to nie pamiętam, ale nowy w ASO kosztuje grosze, numer części: A0129978348 (dla W124 200D).
Wałek jest ząbkowany i wchodzi w regulator wtrysku, który jest napędzany przez łańcuch. Można przestawić pompę względem regulatora jak i regulator względem wału korbowego. Pamiętaj, że ciężko ci będzie zblokować pompę bez blokady wkręcaniej w jej boczną tylną część (blokuje na 15 stopni przed GMP), dlatego dobrze jest wszystko sobie dokładnie pozaznaczać przed demontażem, ponieważ później nie odpalisz auta. Ewentualnie będzie chodziło jak "czarny ciągnik".
Na zdjęciach masz co prawda Sprintera, ale wszystko widać gdzie, co i jak.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 2:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Bardzo dziękuję za podpowiedzi.Dzisiaj zabieram się za robotę i obym odpalił auto po naprawie.

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 10:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 19, 2006 11:49 am
Posty: 61
Lokalizacja: drawsko pom/szczecin
Jak Ci poszła wymiana o-ringu?

_________________
W115 200D 1974r
http://www.regeneracjawtryskiwaczy.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 9:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Trochę mi się łapy trzęsły ze zdenerwowania aby niczego nie przestawić ale to piękna robota.Przy montowaniu gdzieś się przesuneło na ząbkach tak,że musiałem ustawiać pompę.Jestem zadowolony bo po pierwsze nie cieknie olej a po drugie zaoszczędzone 200 zł bo tyle chcieli za wymiane w warsztacie.Mam pytanko.Czy przesuwając pompę w stronę silnika to przyspieszam zapłon czy opóźniam.

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 9:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Wkręcasz śrubę regulacyjną - opóźnienie, wykręcasz - przyspieszasz. Czyli w stronę silnika to wykręcanie śruby regulacyjnej - przyspieszenie.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 11:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Czyli go przyspieszałem bo pompę musiałem przesunąć w strone silnika jakieś 5 mm.Po zamontowaniu pompy pracował nierówno i w miarę jak go przyspieszałem to silniczek się stabilizował na obrotach.Zastanawia mnie ta śruba co przykręcana jest od strony pompy wacum dlaczego ona ma takie przewężenie tuż przy łepku w miejscu gdzie jest ta gruba podkładka.I jak się ją dokręca to tak miękko siada.

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 4:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Merolek 115 pisze:
Zastanawia mnie ta śruba co przykręcana jest od strony pompy wacum dlaczego ona ma takie przewężenie tuż przy łepku w miejscu gdzie jest ta gruba podkładka.I jak się ją dokręca to tak miękko siada.

Nie wiem, ale łatwo ją urwać. Kumpel odkręcał nie zważając na lewy gwint (czyli właściwie przykręcał...) to urwała się moment. Może to takie zabezpieczenie, żeby bałaganu nie narobić.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl