MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 5:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 15, 2009 10:22 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
Jaki jest prawidłowy układ podpięcia świeć? Jest pięć świeć, dwa kable z szejścioma końcówkami. Jak mają być podpięte? :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 10:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Ale jak to dwa kable? Jakie to są świece? Szybkiego czy wolnego grzania?
Masz przekaźnik czasowy? To są wiązki kabli łączących co z czym? Między świecami a przekaźnikiem?

Wiem, trochę dużo tych pytań ale od tego jak to wygląda zależy jak podłączać...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 11:53 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
Świece palcowe wolnego grzania 9V. Przekaznik czasowy. Główny kabel idzie od przekaznika do pierwszej świecy a potem są dwa luzne kable, na każdym kablu są takie oczka które się zakłada na świece jest ich po trzy na kablu.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 12:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
thc_xtc pisze:
Świece palcowe wolnego grzania 9V.

palcowe, to chyba szybkiego grzania?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 8:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Właśnie, coś jest nie tak.
Jeśli są to świece palcowe (wychodzi z niej okrągły czarny paluszek o dł. około 3-3,5cm i średnicy gdzieś tak z 7mm) to to są świece szybkiego grzania i to one współpracują z przekaźnikiem, łączone są równolegle.

Natomiast jeśli to są świece wolnego grzania (wychodzi z nich spiralka z drutu) to one nie mogą współpracować z przekaźnikiem czasowym, on wtedy może ulec uszkodzeniu. Te świece są łączone szeregowo.

Tak więc musisz jeszcze raz dokładnie określić jakie masz świece, żebyśmy mogli coś powiedzieć...

Ale tak z twojego opisu to mi to trochę wygląda na taki sam przypadek jaki był u mnie po zakupie: mianowicie łapserdaki połączyli przekaźnik do świec wolnego grzania i w ten sposób spalili część która wtedy kosztowała trzy stówy.
Z przekaźnika powinna wychodzić wiązka, a w niej pięć kabli, każdy właśnie z oczkiem. Ktoś mógł kiedyś zastosować przekaźnik od 200D i wtedy wszystkich kabli byłoby cztery, tak więc trochę mnie dziwi, że są tylko trzy. Może ostatni jest oberwany wewnątrz wiązki...

Chociaż jeszcze mi coś nie pasuje. Jeśli są dwa kable i wszystkich oczek jest sześć to wygląda to tak jakby ktoś zamontował u Ciebie przekaźnik czasowy z 300D W 124, albo przynajmniej taka wiązkę.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 8:53 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
Jutro zrobie foto i pokaże jak to wygląda u mnie! Ale świece mam palcowe tylko myślałem ze to są wolnego grzania. To jaka jest różnica między 9V a 11V?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 9:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
To jaka jest różnica między 9V a 11V?

tak ze 2V [zlosnik]

świece wolne mają ok 1V, te na 10-11V są szybkie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 10:59 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
Oto prowizoryczny schemat podpiecia swiec! Jak to ma byc podpiete??? Sa to swiece palcowe szybkiego grzania 9V. :evil:

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 2:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
powinienes miec taki kabel do podlaczenia swiec,

Obrazek

o ile masz takie swiece,

Obrazek

ale pewnie masz podłaczone swiece tak jak ja w moim innym 300D

Obrazek

i ja zrobilem ci taki schemat jak idzie od mojego tajemniczego przelacznika, i te 6 otworków ida na 5 swiec tylko schodza sie na 3 swiecy 2 kulka, przekaźnik nachodzi na swiece od sciany grodziowej.

Obrazek

pozdrawiam!

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 2:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
niezła rzeźba, świece powinny być podpiete równolegle, a że do jednej leci 11-14A to nie trudno policzyć że ten kabelek musiałby udźwignąć pomiędzy 55-70A -czyli sam zamieni się w niezły grzejnik [zlosnik] .
Jesli masz oryginalny przekaźnik od świec, to jak zdejmiesz obudowę wszystko będzie jasne... Polecam jednak oryginalne rozwiązanie z oddzielnymi kablami do każdej świecy...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 3:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
ja mam zeźbe to wiem D: ale jak widac Kabelek jest przekaźnik orginalny mam :D tylko do puki odpala niechce mi sei ruszyc dupy aby to zrobic; ( i tak swapie go na Turbo. wiedz tam juz jest dobzre:D

p.s jak kiedys grzalem go na zwarcie to powiem ze przewód topił mis ie w rekach, ;/

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 25, 2009 7:15 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
Diablo991 pisze:
powinienes miec taki kabel do podlaczenia swiec,

Obrazek

o ile masz takie swiece,

Obrazek

ale pewnie masz podłaczone swiece tak jak ja w moim innym 300D

Obrazek

i ja zrobilem ci taki schemat jak idzie od mojego tajemniczego przelacznika, i te 6 otworków ida na 5 swiec tylko schodza sie na 3 swiecy 2 kulka, przekaźnik nachodzi na swiece od sciany grodziowej.

Obrazek



Czyli jak mam mieć podpięte prwawidłowo??? Możliwe ze ktos wymienil mi świece z spiralowych na palcowe? bo kabel oryginalnie wychodzi tylko jeden od przekaznika. To świadczy ze było podpięcie szeregowe a nie równolegle. Sam już nic z tego nie wiem!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 26, 2009 6:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Jeżeli jest przekaźnik czasowy to świece muszą być palcowe, ten przekaźnik nie może współpracować ze świecami ze spiralą grzejną, więc jeśli ktoś wymieniał świece (a można bo są dostępne orginalne szybkie świece Beru z grubym gwintem do zastąpienia świec wolnych, ja takie właśnie mam), to musiał też dołożyć przekaźnik.

Prawidłowo powinieneś mieć kabel łączący przekaźnik ze świecami od strony przekaźnika zakończony wtyczką podłączaną do 5-cio pinowego złącza na przekaźniku, a od strony świec posiadający pięć oczek podłączanych do każdej świecy osobno.

A ten kabel który wychodzi u ciebie z przekaźnika to do którego miejsca w przekaźniku jest podłączony?
Na przekaźniku powinno być:
-śrubka M6 do podłączenia grubego kabla zasilającego przekaźnik
-dwa chyba dwu pinowe złącza do podłączenia sterowania przekaźnikiem
-bezpiecznik chyba 50A w formie paska z blaszki przykręcony dwoma śrubkami
-złącze do podłączania świec mające 4 piny (200-240D i 200D W124) lub 5 pinów (300D i 250D W124).

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 9:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt kwie 13, 2010 11:04 am
Posty: 18
bezpiecznik chyba 50A w formie paska z blaszki przykręcony dwoma śrubkami
Witaj [DJ MAKU] mam pytanko gdzie znajduje się ten bezpiecznik? <br>Dodano po 2 minutach.:<br>

DJ MAKU pisze:
-bezpiecznik chyba 50A w formie paska z blaszki przykręcony dwoma śrubkami


Witaj DJ MAKU mam pytanko gdzie znajduje się ten bezpiecznik?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 11:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Witam.
Bezpiecznik ten znajduje się na przekaźniku, na fotce to jest ten pasek z blachy po lewej, przykręcony dwoma śrubkami:
Obrazek

Jeśli natomiast masz instalację podgrzewania bez przekaźnika, (lub też jeśli masz starszy typ...), to ten bezpiecznik znajduje się w takiej kostce przymocowanej do ściany grodziowej w komorze silnika.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl