MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 2:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 23, 2009 4:18 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt gru 09, 2008 9:40 am
Posty: 5
Witam wszystkich,
Problem niby wskazujący na termostat, objawy się zgadzają, ale...
... mój W169 nagrzewa się w miarę szybko (po 10-20min) do temp. mniej więcej 74-78'C, z włączoną klimą i ujemną temp. na zewnątrz. Do 80'C czyli normalnej temp. pracy praktycznie nie dochodzi, a jeżeli już to tylko na chwilę, aby za moment spaść do 73-74'C. Do tego dochodzi jeszcze jeden objaw. W momencie włączenia się recyrkulacji, a to jest słyszalne i przypada gdzieś na temp. 74'C, silnik zaczyna dość nierównomiernie pracować na biegu jałowym. Zapach spalin jest przy tym okropny i nie do wytrzymania, czyli ewidentnie spalanie zachodzi nieprawidłowo. W innych temperaturach, np. podczas nagrzewania silnika, wszystko jest ok, silnik na jałowym pracuje poprawnie.
Teoria moja jest taka, że termostat mam częściowo otwarty i silnik nie może się dogrzać do swojej normalnej temp. 80'C. Do tego zbiega się to z temp. włączenia układu recyrkulacji i silnik zaczyna tańcować bo komputer nie jest zdecydowany, który program mu podać... Zauważyłem, że im bardziej wskazówka zbliża się do 80'C tym równiej pracuje silnik. Jeśli jednak znajduje się pomiędzy 70-80'C i chodzi recyrkulacja spalin to zaczyna się cyrk.
Jako uzupełnienie podam, że problem pojawił się 2-3 tygodnie temu. Byłem z tym w ASO. Podłączyli do Star Diagnosis. Wynik - zbyt duża masa powietrza w układzie recyrkulacji spalin. Podaję link do wartości i wykresów http://img196.imageshack.us/gal.php?g=w1691.jpg
Powiem jeszcze, że w lutym b.r. zmuszony byłem wymienić zawór EGR w układzie recyrkulacji - miał taki nagar, że w końcu odmówił posłuszeństwa. Po wymianie auto jeździło jak nowo narodzone i generalnie nadal jego osiągi są bardzo dobre.
Macie jakieś pomysły i sugestie, co sprawdzić i czemu się przyjrzeć ? Sam raczej nie będę nic grzebał - brak warunków i sprzętu, a wiadomo, że dojście do czegokolwiek w komorze silnika w tym modelu to zgroza.
Z góry dziękuję wszystkim za zainteresowanie chyba trochę nietypowym problemem.

Pozdrawiam i Wesołych Świąt :)

_________________
Z pozdrowieniami,
Divek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 5:40 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 13, 2007 9:45 am
Posty: 20
ten zapach spalin i nierowna praca wydaje sie byc zalaczeniem webasta, swiadczyc o tym moze ze pojawia sie dopiero po spadku temperatury, wtedy webasto(nagrzewnica) sie zalancza.

mam problem z tym w swoim W168 z tym ze u mnie sie ono w ogole nie wlancza, nawet teraz podczas tych mrozow -18 i praktycznie musze zrobic min. 15 km zeby poczuc cieplo...

_________________
W168 A Class 170CDI '00


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl