MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 5:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 02, 2010 4:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Pytanie do tych co wymieniali uszczelkę pod pokrywą rozrządu z przodu silnika M103.Co jaki i czy są jakieś trudności z jej zmianą.Wiem że kopułka,palec,pokrywa zaworów do zdjęcia i co dalej ?

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Ostatnio zmieniony śr lut 03, 2010 7:56 pm przez bmw, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lut 03, 2010 8:53 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
bmw pisze:
Pytanie do tych co wymieniali uszczelkę pod pokrywą rozrządu z przodu silnika M103.Co jaki i czy są jakieś trudności z jej zmianą.Wiem że kopułka,palec,pokrywa zaworów do zdjęcia i co dalej ?


Dekiel zaworów do poluzowania - nie trzeba zdejmować.
Reszta bez niespodzianek.
Trzeba uważać na właściwe ułożenie uszczelki w rowku.
Końce uszczelki i rowki styku z kadłubem przed włożeniem jak i połączenie dekla z głowicą trzeba posmarować uszczelniaczem. Polecam jak zwykle szare Dirko.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 9:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Dzięki.Ide w garaż :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 10:01 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Zrób fotorelację .. może zainspiruje mnie do ruszenia czterech liter bo wożę od 1,5 roku nową uszczelkę w schowku [oczko]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 11:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
BrunoGiamatti pisze:
Zrób fotorelację .. może zainspiruje mnie do ruszenia czterech liter bo wożę od 1,5 roku nową uszczelkę w schowku [oczko]


Podpinam się pod powyższy postulat, gdyż i mnie chyba czeka taka operacja...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 7:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
robir robie właśnie po aparat wszedłem i baterie,idę dalej w garaż [zlosnikz]
Ale już wam mówię to banał.Pompa wody już zmieniona.Nara do wieczora. <br>Dodano po 6 godzinach. 33 minutach.:<br> Trzeba zacząć od jak pisałem na początku wywalenia kopułki ,palca jego uchwytu ,plastikowej osłonki ,odkręcenia w dekielku 4 śrub ósemek klucz 13 ,podważyć w stronę chłodnicy (wygodniej po zdjęciu pokrywy zaworów) ,wyjęciu uszczelki.Wszystko umyć wymienić uszczelkę poskładać w kolejności odwrotnej najlepiej na jakąś masę uszczelniającą ,silikon itp.
Przygotować piwo ,tool boxa ,kija do podparcia maski no chyba że macie wysoki garaż Ja nie mam i maska wali w sufit :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
tyle,celowo pomijam etap demontażu kopułki itp bo to każdy umie chyba...
nie sugerujcie się brakiem paska wiatraka itp bo przy okazji robiłem "c" jak zmieniałem dziś pompę wody i łożyska w alternatorze.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 8:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Piękna foto relacja.
Mam pytanko jaki rozmiar klucza jest do śruby mocującej tulejkę palca rozdzielacza, gdyż raz próbowałem ja odkręcić ale nie bardzo mi klucz podchodził.Kiedyś mi ja wymieniano i chyba mocno ją mechanik dokręcił.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 8:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Imbus 6 lub 7 mm nie pamiętam bo na numer nie patrzyłem,odkręcałem kluczem udarowym lekko poszło :) jednym palcem :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 11:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Super. Dzięki... nabrałem ochoty na grzebanie pod machą .. ;)
Tylko jest kilka ale.
1. u mnie jest bez porównania mniej miejsca [zlosnik]
2. hmmm samochod jest za niski i nie wjadę do garażu. Pozostaje mi czekać do wiosny ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 04, 2010 8:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
No fakt miejsca pod maską W126 przy M103 nie brakuje.
Każdy ma jakiś problem z garażem [zlosnik]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt cze 11, 2010 11:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Pękło mi mocowanie palca rozdzielacza.
Było pęknięte od dawna tak mi sie zdaje, dziś kiedy się do niego dobrałem tuleja została w wałku a reszta w dłoni.
W silniku 2.6 ten element jest z aluminium, i rozwaliłem go przy demontażu.
Jutro jadę zobaczyć czy jest w aso.
Wg. cennika on line jest i kosztuje około 13 eur.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt cze 11, 2010 11:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
THC pisze:
Pękło mi mocowanie palca rozdzielacza

Mechanicy sugerują wymianę tego przy każdej wymianie łańcucha,pęka to dość często i znienacka. Oryginalnie nie jest to aluminiowe.

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
Post: sob cze 12, 2010 9:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
U mnie ten palec wyglądał troszkę inaczej co widać na zdjęciach.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: sob cze 12, 2010 7:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
adler1934 pisze:
THC pisze:
Pękło mi mocowanie palca rozdzielacza

Mechanicy sugerują wymianę tego przy każdej wymianie łańcucha,pęka to dość często i znienacka. Oryginalnie nie jest to aluminiowe.



Łańcucha, czy palca?
tak czy inaczej kosztuje teraz 15 euro i będzie we wtorek.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob cze 12, 2010 7:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Są dwa rodzaje podstaw, we wczesnych m103 jest chyba to właśnie, co koledze pękłoi.
A może ktoś wie, jak uszczelnić obudowę rozrządu, tą niżej ? Cieknie mi przy śrubie napinacza łańcucha...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl