MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:38 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 09, 2010 10:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Witam.

Chciałbym zapytać, jak przeprowadzić wymianę uszczelniacza wałka atakującego w mostach w W123/W126?

Z tego co pamiętam, jest tam tuleja rozprężna, którą powinno się wymienić...

Czy da się wykonać prawidłowo wymianę tego uszczelniacza w warunkach zwykłego warsztatu?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 10, 2010 2:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
jeśli masz klucz dynamometryczny i potrzebne części. ja np. poprosiłem o to speca, czyli marcina280e ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 11, 2010 11:54 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Odkręć półośki.
Zmierz moment hamujący na ataku - kijek, odważnik na sznurku.
(inzynierskie podejście - mierzymy moment N*cm)
Odkręć nakrętkę.
Wymień co trzeba.
Wsadż nową tuleję.
Skręcaj powolutku aż uzyskasz taki sam moment hamujący.
Czyli atak będzie się przekręcał przy identycznym zawieszeniu odważnika od osi obrotu w płaszczyżnie poziomej.
Jak uzyskasz za duży musisz wymienić znów tuleję.
Kluczem dynamometrycznym można co najwyżej odbić szyjkę z "pół litra" i nic więcej. On nie śłuży do regulacji ale potwierdzenia, czy odpowiedni MOMENT HAMUJĄCY ataku N*cm- uzyskujemy PRZY danym większym niż MINIMANLNY MOMENCIE zakręcania nakrętki ataku N*m. Aby wiedzieć czy wszystko solidnie jest skręcone.
99% zniszczonych mostów to wina "fachowców"...

W idealnym przypadku wałek ataku powinno się skręcać bez koła talerzowego - w praktyce koniecznie trzeba wykręcić choć półosie.
To dla tego 99% wymian jest robione źle - bo są czasochłonne!

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 4:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Opisz jeszcze etap drugi - w którym momencie wiem, że dobrany odważnik jest tym właściwym?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 1:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie dobierasz odważnika a miejsce zawieszenia go na kijku.
Kijek montujesz w poziomie od osi O----
Im dalej odważnik zawieszony tym moment większy.
Jak mierzysz jaki był to wieszasz go coraz dalej od środka obrotu aż wałek nie przestaje się kręcić pod ciężarem lekko wcześniej poruszony palcem.
Jak mierzysz zakręcając wieszasz go w tym samym miejscu i zakręcasz aż widać, że przestaje się sam pod cieżarem przekręcać wcześniej poruszony.
Suma sumaruch chodzi o uzyskanie takiego samego oporu ruchu jak na początku.
Odważnik, stare łożysko itd, dobierasz tak, aby długość zawieszenia od osi obrotu podczas pomiaru była sensowna - np 20cm.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 2:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
OK, dzięki za podpowiedź. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl