MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 5:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 05, 2010 9:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam,

Ostatnio mam niesamowitego pecha, jesli chodzi o naprawy zawieszenia w moim TE (w sumie 3 lata sie przejezdzilo bez powazniejszych naprawa to teraz pewnie czeka mnie caloroczna promocja...) - z przodu zdazylem juz wymienic amorki, laczniki stabilizatora, sworzen i poduszki amorkow. Teraz zaczyna sie zabawa z tylem i juz nie jest tak rozowo - narazie do wymiany poszlo jedno z lozysk i mialem nadzieje, ze na jakis czas auto da mi spokoj ale gdzie tam... niedlugo potem zaczelo mi cos walic z prawej strony - i za cholere nie moge zdiagnozowac co to - bylem na wizji lokalnej u dosc dobrych gosci od zawieszen, ktorzy robia mi wiekszosc prac w moich MB ale stwierdzili, ze na chwile obecna nie widza elementu, ktory wymagalby natychmiastowej wymiany a wszystkiego zmieniac nie ma sensu. Niby fakt, ale jezdzic sie tak nie da, ogolnie czuc, ze tyl jest malo stabilny, podczas wjechania prawym kolem w polska specjalnosc, czyli zapadniete studzienki to jest tragedia, cala buda rzuca jakby sie miala za chwile rozleciec. Na mniejszych nierownosciach i dziurach slychac wyrazny stuk, tylko z prawej strony bo z lewej cisza - powiedzcie mi prosze, jakie elementy wchodza w sklad tylnego zawieszenia w TE, ktore moglyby sie kwalifikowac do wymiany przy takich objawach - jakies tuleje, wsporniki itp. ? - moze poprostu zaczne to wszystko powoli zmieniac i w koncu dojde o co chodzi - amorki i gruszki raczej moim zdaniem sa OK, podczas bujania autem na postoju nie ma zadnych stukow itp., co ciekawe to stukanie zmniejsza sie przy dociazeniu auta (ostatnio jechalem z 4 osobami na pokladzie i bylem ciekawy co bedzie - i stuki owszem zdarzaly sie ale mniejsze i bardziej stlumione). Prosze doradzcie co robic, zapewne na zadnych szarpakach i tego typu badziewiach nic nie wyjdzie, skoro na przegladzie pokazywalo mi amorki przednie super sprawne a jak sie wzialem za wymiane to po wyjeciu sie okazalo ze sa totalny szmelc wiec te wszystkie testy zawieszenia to o dupe potluc...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 9:50 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
przyjrzałbym się raz jeszcze mocowaniu tylnego siłownika NIVO, często wybija się jego sworzeń.
Skoro bez dociążenia na dziurach dobrze słychać stuki, to na szarpaku powinno wyjść co jest nie tak.
Jeżeli autem nie buja i nie skacze na dziurach jak piłka, to gruszki są OK. Jeżeli padają gruszki a auto się dalej eksploatuje, to niedługo po tym właśnie pada któryś z siłowników.
Sprawdziłeś łącznik stabilizatora tył?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 10:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Laczniki stabilizatora byl sprawdzany i stwierdzono, ze jest OK. Ten sworzen, o ktorym mowisz, w ktorym dokladnie miejscu sie znajduje ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 10:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Tak jak pisze Bary - do sprawdzenia mocowanie siłownika NIVO oraz przynajmniej jedna gruszka.

Uszkodzone mocowanie powoduje głośne stukanie na byle nierówności. U mnie dodatkowo strona z uszkodzonym mocowaniem siłownika wcale nie amortyzuje auta - wychodzi to także na ścieżce diagnostycznej. Prawdopodobnie jest to spowodowane uszkodzeniem gruszki a nie samego siłownika. Te rzeczy chyba lubą iść w parze bo jak padnie gruszka to wszystki bierze na siebie sztywny siłownik...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 1:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Oki, czyli do sprawdzenia w pierwszej kolejnosci mocowanie silownika. Mam nadzieje, ze nie bede zmuszony do wymiany samego amorka bo to sa koszty niewaskie... :evil:

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 3:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Cremek pisze:
Mam nadzieje, ze nie bede zmuszony do wymiany samego amorka bo to sa koszty niewaskie...

Są firmy które regerenują całe siłowniki oraz same mocowania. Ta najbardziej znana ogłasza się np. na allegro.

Ja jeszcze z nich nie korzystałem, ale niedługo zamierzam im wysłać obydwa swoje siłowniki.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 3:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
EDIT: dowywalenia - wysłało się dwa razy...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Ostatnio zmieniony śr maja 05, 2010 3:57 pm przez voytas, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr maja 05, 2010 3:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
voytas pisze:
Są firmy które regerenują całe siłowniki oraz same mocowania. Ta najbardziej znana ogłasza się np. na allegro.


Jesli myslisz o tej firmie z Gdanska, to ja podziekuje - nie mam zamiaru zostawiac auta na nie wiadomo ile dni bezuzytecznego i slac czesci taki kawal nie znajac zupelnie firmy. A w Lodzi przypadkiem nie ma takich specjalistow ? - bo jest na tyle blisko, ze mozna sie wybrac na wycieczke diagnostyczna.

P.S. Poza tym na szybko zasiegnalem info, i chyba samo mocowanie silownika nie jest wymienialne - trzeba albo regenerowac albo zmienic silownik czy to prawda ? - i jaki to ma zwiazek ze wspomnianym wczesniej sworzniem, czy to to samo ?...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 8:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Cremek pisze:
chyba samo mocowanie silownika nie jest wymienialne - trzeba albo regenerowac albo zmienic silownik czy to prawda ? - i jaki to ma zwiazek ze wspomnianym wczesniej sworzniem, czy to to samo ?...


Ano prawda, tak samo to wyglada w S210, my sie nie bawilismy w regeneracje, zamontowana zostala dobra uzywka i juz lata sporo czasu. Zreszta haslo regeneracja bardziej mi sie kojarzy z uszczelnianiem silownika, co juz kilku magikow robi i daja na to gwarancje, ale sam nie wiem, czy zdecydowalbym sie na odnowe biologiczna dolnego mocowania.A tak btw dolne mocowanie silownika czy sworzen dolnego mocowania, jak zwal tak zwal, to to samo ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 11:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Cremek pisze:
Jesli myslisz o tej firmie z Gdanska, to ja podziekuje - nie mam zamiaru zostawiac auta na nie wiadomo ile dni bezuzytecznego i slac czesci taki kawal nie znajac zupelnie firmy.

Zbierają bardzo dobre opinie i dają na to gwarancję, więc może warto się jednak przyjrzeć.
Ja bym jednak obstawiał wywaloną gruchę, jak będzie pusta w środku to łupać będzie niemiłosiernie, do tego zero amortyzacji i jedna strona będzie skakać jakby zamiast amortyzatorów były tam wsadzone metalowe pręty.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 8:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
WeebShut pisze:
Zbierają bardzo dobre opinie i dają na to gwarancję, więc może warto się jednak przyjrzeć.
Ja bym jednak obstawiał wywaloną gruchę, jak będzie pusta w środku to łupać będzie niemiłosiernie, do tego zero amortyzacji i jedna strona będzie skakać jakby zamiast amortyzatorów były tam wsadzone metalowe pręty.


Widzisz a ja wlasnie gruchy bym nie obstawial, bo amortyzacja z obydwu stron jest taka sama, czyli dobra - jadac po glebokich nierownosciach auto nie podskakuje itp. jest odpowiednio elastyczne - w tej kwestii nic sie nie zmienilo odkad je mam czyli prawie 3 lata. Natomiast poprostu na prawym kole tylnym czuje wyrazny luz, ktory objawia sie lupnieciem po wpadnieciu np. w studzienke. Podobne objawy mialem z przodu i pomogla wymiana gum drazka stabilizatora - planuje sie jeszcze przyjrzec stabilizacji z tylu jak tylko dostane sie na jakis wolny kanal i dokladnie zbadac to mocowanie silownika.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 1:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Jest to standardowa usterka w nivo ,wybity sworzeń dolny amortyzatora .Nie jest wymienny ,albo trzeba kupić nowy amorek lub regenerować .

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 2:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
VALENTINE123 pisze:
Jest to standardowa usterka w nivo ,wybity sworzeń dolny amortyzatora .Nie jest wymienny ,albo trzeba kupić nowy amorek lub regenerować .


Czy w zwiazku z tym w przypadku silownikow NIVO mozna wymienic jeden, czy tez trzeba jechac z kompletem ?...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 5:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Cremek pisze:
Czy w zwiazku z tym w przypadku silownikow NIVO mozna wymienic jeden, czy tez trzeba jechac z kompletem ?...

Wymieniasz ten uszkodzony. Po co ruszać drugi sprawny?
Jeszcze nie tak dawno widziałem używane siłowniki do W124 w rozsądnej cenie. Może da się kupić tanio na podmiankę?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 6:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Wlasnie przeczesuje Alledrogo w poszukiwaniach i zapewne cos zakupie - ceny sa w miare rozsadne. A przy okazji jeszcze jedno pytanie odnosnie NIVO, czy regulacja wysokosci odbywa sie tylko tym ciegnem (poprzez skracanie lub wydluzanie), ktore jest pod autem wpiete ? - bo kiedys na forum pamietam, ze ktos pisal o zmniejszaniu cisnienia oleju - ale jak to zrobic bo moj stoi lekko za wysoko...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl