MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 10:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 24, 2010 10:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam szanowne grono [zlosnikz] . Moje pytanie dotyczy W124 z silnikiem 300 turbo diesel z 1992 roku. Otóż zauwazyłem ze wraz ze wzrostem temp na dworze a co za tym idzie i w komorze silnika moj obrotomierz zaczyna odmawiac posluszenstwa. Sprawa wyglada tak: obrotek dziala zawsze po odpaleniu zimnego silnika ale juz jak sie nagrzeje porzadnie motor i w komorze zrobi sie cieplutko to obrotek zaczyna wariowac( raz dziala raz nie a pozniej przestaje w ogole dzialac). Najgorzej sytuacja wyglada podczas stania w korku, wtedy prawie zawsze wskazowka lezy bezwladnie. mocniejsze przegazowanie nieraz go na chwile podniesie. Zjawisko czesciowo ustaje gdy jade z jakas wieksza predkoscia np 100 km/h. Ewidentnie jednak moge stwiedzic iz jego chec do dzialania uzalezniona jest od temp jakiego elementu z ktorego przypuszczam jest pobierany sygnal obrotomierza.
Moje pytanie to skad ów silnik ma sygnal na obrotomierz?Uprzedzajac fakty dodam ze srebrny przekaznik przelutowany a ABS dziala poprawnie.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: pn maja 24, 2010 10:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
w 300D miałem obrotomierz podpięty pod alternator - jest wyjście na nim - może coś się poluzowało na stykach..

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: pn maja 24, 2010 10:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
diablos25 pisze:
w 300D miałem obrotomierz podpięty pod alternator - jest wyjście na nim - może coś się poluzowało na stykach..

hmm................jutro sprawdzimy. mogloby to byc to, altek cieply obrotek nie robota ale jak juz doastanie troche wiatru zaczyna lapac.
Ale prosze tez o inne sugestie.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: wt maja 25, 2010 11:54 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
diablos25 pisze:
Ale prosze tez o inne sugestie.


W komorze silnika na alternatorze siedzi krasnoludek - jak sie zrobi cieplo, to jego pot zalewa zlacze obrotomierza...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt maja 25, 2010 12:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
TReneR pisze:
W komorze silnika na alternatorze siedzi krasnoludek - jak sie zrobi cieplo, to jego pot zalewa zlacze obrotomierza...

hehehe Nie ma jak to znajomosc tematu. Sprawdze i krasnoludka. [zlosnikz]
Ps: ale gdzie on dokładnie siedzi? Gdzie go szukac? A moze dac mu recznik zeby sie biedak wycierał. :P

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: wt maja 25, 2010 12:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
W polbizu terminala W alternatora albo na kablu idacym do niego.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt maja 25, 2010 6:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Z tego co się orientuje obrotomierz ma sygnał z modułu ELR, a nie alternatora.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr maja 26, 2010 10:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
darus pisze:
Z tego co się orientuje obrotomierz ma sygnał z modułu ELR, a nie alternatora.

Prawda. Sprawdziłem alternator ale tam nie ma jakis dodatkowych wejsc poza standartem czyli dwoma kablami. Nawet po ich odlaczeniu obrotomierz nadal dziala. Natomiast po wypieciu przekaznika ELR obrotek umarł. Ale pojawilo sie cos ciekawego, otoz nigdy nie zapalał mi sie test kontrolek na tablicy rozdzielczej po przekreceniu kluczyka. Jakiez bylo moje zdziwienie gdy po wyjeciu ELR-a kontrolki zbylysnely niczym lampki na choince i po jego wpieciu tez zadzialaly.
Mam pytanko, za co wlasciwie odpowiada ELR? Bo mi skrzynia zaczela duzo plynniej pracowac od momentu wypiecia i wpiecia ELR-a no i te kontrolki. Cuda jakies czy jak?
Obrotomierzowi nie wiem czy pomogło bo nie jest wystarczajco goraco.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: czw maja 27, 2010 4:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
U mnie było podobnie. Losowe braki wskazania obrotów silnika oraz słyszalny spadek obrotów na wolnych obrotach poniżej nominalnych 600.
Powód: Srebrny przekaźnik umiejscowiony za akumulatorem (po zdjęciu plastykowej osłony). Najlepiej kiedy masz problem uderz go czymś... Ja właśnie tak zdjagnozowałem przyczynę problemu. Jeśli to on, wyciągnij, rozetnij osłonę aluminiową (nie jest rozbieralny), przelutuj wszystkie luty (:) masło maślane) i problem odejdzie w zapomnienie .
Pozdrawiam

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97
Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex
Opel Astra GSI '92 - ex

Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
Post: czw maja 27, 2010 6:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
JarArt pisze:
Powód: Srebrny przekaźnik umiejscowiony za akumulatorem (po zdjęciu plastykowej osłony). Najlepiej kiedy masz problem uderz go czymś... Ja właśnie tak zdjagnozowałem przyczynę problemu. Jeśli to on, wyciągnij, rozetnij osłonę aluminiową (nie jest rozbieralny), przelutuj wszystkie luty (:) masło maślane) i problem odejdzie w zapomnienie .
Pozdrawiam


A co ja napisalem w pierwszym poscie?
diablos25 pisze:
Uprzedzajac fakty dodam ze srebrny przekaznik przelutowany a ABS dziala poprawnie.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: czw maja 27, 2010 7:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Aby sprawdzić czym steruje ten moduł to już tylko schematy, było dość dużo wersji: EGR, Jałowe obroty, przeciążenia, korekcja od wysokości...
Elektronika w tych samochodach ma już sygnał o obrotach z koła zamachowego silnika.
Jeśli po wyjęciu i włożeniu działa zerknął bym na gniazdo - czy czyste i czy kable wlutowane dobrze.
Oraz na połączenia z wtykiem wewnątrz modułu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw maja 27, 2010 9:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
ELR jest odpowiedzialny za regulacje obrotów biegu jalowego, bierze sygnał z czujnika położenia wału.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 8:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Jednak obrotomierz nadal pada po rozgrzaniu. Chyba bede musial sprawdzic ten czujnik polozenia walu. Gdzie go dokladnie szukac i jak go sprawdzic?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: sob cze 05, 2010 7:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Problem rozwiazany. Winnym okazał sie faktycznie zabrudzony czujnik polozenia walu. Po wyjeciu i przeczyszczeniu obrotomierz smiga az milo i nie straszne mu temperatury. [zlosnikz]

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl