MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 1:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 25, 2010 12:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
Witam
Wczoraj przytrafiła mi się dość przykra i zupełnie zaskakująca sytuacja. Wracając w nocy do domu zatrzymałem się na chwilę na parkingu przy A2. Gdy po kilku minutach chciałem odpalić silnik, żeby kontynuować jazdę, ten kręcił, ale nie chciał zaskoczyć. Po chwili zwróciłem uwagę, że na lusterku naprzemiennie migają obie diody - zielona i czerwona. Odczekałem kilka minut i spróbowałem ponownie - bez rezultatu. Takie próby podejmowałem później wielokrotnie (przez ok. 1,5 godziny) po zamknięciu z pilota samochodu lub bez zamykania (pilot normalnie otwierał i zamykał pojazd). Sytuacja bez zmian. Odłączyłem na ok 15 min. akumulator. Po podłączeniu znowu nic - obie diody migają...
Po kilku próbach nagle zaskoczyło - po włączeniu zapłonu na lusterku "cisza" - przekręciłem kluczyk dalej i silnik odpalił.
Niestety - co było do przewidzenia po odłączeniu akumulatora - zapaliły się kontrolki ABS i ESP. Ponieważ do domu miałem jeszcze ok 200 kilometrów i trochę spanikowałem, nie bawiłem się w obroty kierownicą i to całe programowanie, tylko od razu rura do domu. Kontrolki ABS i ESP paliły się przez całą drogę.
Pod domem zgasiłem silnik i bez wyjmowania kluczyka ze stacyjki zapaliłem ponownie - odpalił bez problemu, jednak kontrolki nie zgasły.
Wyłączyłem silnik, wyjąłem kluczyk i ponownie próbowałem zapalić - powtórzyła się sytuacja sprzed kilku godzin - diody na lusterku migają. Wyjąłem kluczyk, odczekałem chwilkę i zapaliłem już bez problemu (ale kontrolki ABS i ESP paliły się nadal). Ponieważ była 3 w nocy, nie miałem siły ani ochoty próbować dalej.
I teraz moje pytania:
1. czy te objawy problemu z zapaleniem to immobilizer i co z tym da się zrobić?
2. jak zgasić kontrolki ABS i ESP? czy wystarczy odłączenie akumulatora i późniejsze przeprowadzenie "programowania" (adaptacji)?

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
Post: pt cze 25, 2010 11:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Nie wiem czy dobrze kojarze, ale miganie diod w lusterku sygnalizuje chyba o słabej baterii w pilocie, choć nie jestem w 100% pewien czy to jest to, ale wymienic baterie mozna.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: sob cze 26, 2010 1:06 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Wtedy lampki migają JEDNOCZEŚNIE. Zresztą nie ma to specjalnie znaczenia, bo akurat baterie do rozblokowania immobilizera potrzebne nie są...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: sob cze 26, 2010 1:10 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
sailor pisze:
nie bawiłem się w obroty kierownicą i to całe programowanie, tylko od razu rura do domu.

No to szkoda bo cała procedura zajmuje mniej jak dziesięć sekund - właśnie skręcenie kierownicy w obie strony do oporu.
Po odłączeniu akumulatora ta kontrolka będzie się świecić i nie jest to objaw uszkodzenia - tylko system wymaga podanej pow. inicjalizacji.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: sob cze 26, 2010 9:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
Po prostu gdy po prawie półtorej godziny nieudanych prób uruchomienia silnika, w nocy, kawał drogi od domu, nie myślałem o tym kręceniu... Wczoraj odpaliłem silnik, zakręciłem kierownicą do oporu w obie strony i kontrolki zgasły. Ale zauważyłem, że te kontrolki nie oznaczają tylko konieczności adaptacji po odłączeniu akumulatora - w czasie jazdy ABS i ESP faktycznie nie działały.
Wczoraj wymieniłem także baterie w obu kluczykach - silnik odpalał bez problemu z obu, a diody nie migały. Ale nie jestem pewien, czy to po prostu nie jest przypadek, bo faktycznie co ma wspólnego bateria z immobilizerem..?

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
Post: wt cze 29, 2010 11:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
ja mam podobny przypadek z moim W140 500SE tylko 94rok... i też podejrzewam baterie w kluczyku, bo są słabe... sprawdzę i dam znać, ale może się okazać, że to rozwiąże moje problemy z tym autem...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: śr cze 30, 2010 12:48 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Gerri pisze:
bo akurat baterie do rozblokowania immobilizera potrzebne nie są...

Ale oczywiście wymienić możesz. Będziesz miał nowe baterie i stary problem... [zlosnik]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl