MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 3:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 17, 2010 10:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Witam
W beczce mam silnik od 114-tki (M114.920) ale jest on na gaźniku Solex 4A1 (czyli od M123.920). Moje pytanie jest następujące: czy ten silnik będzie pracował dobrze na takim gaźniku? Zaznaczę że odkąd go kupiłem nie jeździłem tym autem, ale pop przeczyszczeniu układu paliwowego, wymianie pompki udało mi się go odpalić. Nie pracował równo, ale wszystkie cylindry grały. Tylko że rozsypały się przewody i znowu nie odpala. Ciekawi mnie czy może ten gaźnik nie jest problemem i czy jest sens zmieniać przewody i kopułkę?

Mam jeszcze jedno pytanie: czy aparat zapłonowy od M123 będzie śmigał w tym silniku? Czy znacie kogoś kto naprawia/regeneruje aparaty zapłonowe? Ewentualnie ile kosztuje nowy i gdzie go kupić?

Mam nadzieję że ktoś mi wytłumaczy te sprawy. Z góry dzięki!!!

_________________
W123 250 '76
BMW E3 2.8 '73


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 4:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Nikt nie ma żadnych doświadczeń w tym temacie? :(

Może ktoś wspomoże biednego chłopaka radą.... [szalone]

_________________
W123 250 '76

BMW E3 2.8 '73


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 12:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam niewielkie doświadczenie próbuje uruchomić M123 na gaźniku solex
Narazie nie udało mi się choć gaźnik jest po sprawdzeniu regeneracji
Z tego co widzę to bardzo skomplikowany gaźnik i trzeba podłączyć do niego
prąd, wodę z chłodzenia, i podciśnienia

do sprawnej pracy na zimnym silniku niezbędne są podciśnienia i prąd
zgromadziłem trochę fotek z netu tego gaźnika zamontowanego i z tego próbuje wywnioskować jak to u mnie podłączyć co i gdzie

co do aparatu zapłonowego to ja mam taki bezstykowy z dopiętym modułem zapłonowym i tam poza przebiciami na kablach i poza kopułką i palcem nie ma się co psuć

jeśli chcesz pogadać w tym temacie dzwoń 694 47 34 66

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 2:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 11, 2010 11:09 am
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocław
witam ja posiadam W 123 250 79r i mogę porobic zdjecia pod amska dokaldniejsze jezeli potzreba oraz odpowiedziac na pytania , mam tez ksiazkę rozpisaną z rysunkami na temat gaźnika sokex4a1 pozdrawiam dawid!

_________________
w123 250 + LPG bzykuŚŚ


Na górę
Post: sob paź 23, 2010 2:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Witam
Swojego Solexa regenerowałem w W-wie na Szarych Szeregów, tam też mi podłączali itd. Odpalili ale pracował nie równo. Mój mechanik trochę pogrzebał i przez jakiś czas chodził już dobrze. Tyle że potem przewody mi się rozpadły i od tamtego czasu stoi. Jak będę miał chwile to wrzucę fotki jak u mnie jest zamontowany, wy możecie wrzucić od siebie i porównamy. Poproszę również fotki aparatu zapłonowego.

A jak taki silniczek chodzi na gazie??Jakie jest spalanie?? Ja mam silnik M123 który był na gazie, ale jest nie rozebrany i ciekawe na ile jest zniszczony w środku. W przyszłości planuję wrzucić oryginał pod maskę mojego M.

_________________
W123 250 '76

BMW E3 2.8 '73


Na górę
Post: pn paź 25, 2010 5:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
A tak to wygląda:


Załączniki:
DSCN6155.JPG
DSCN6155.JPG [ 39.52 KiB | Przejrzano 634 razy ]
DSCN6153.JPG
DSCN6153.JPG [ 42.82 KiB | Przejrzano 634 razy ]
DSCN6152.JPG
DSCN6152.JPG [ 39.5 KiB | Przejrzano 634 razy ]
DSCN6151.JPG
DSCN6151.JPG [ 41.04 KiB | Przejrzano 634 razy ]
DSCN6150.JPG
DSCN6150.JPG [ 39.67 KiB | Przejrzano 634 razy ]

_________________
W123 250 '76

BMW E3 2.8 '73
Na górę
Post: pn paź 25, 2010 5:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Ciekawe czy w M123 jest tak samo podłączony ten gaźnik? Wrzućcie fotki dla porównania.

_________________
W123 250 '76

BMW E3 2.8 '73


Na górę
Post: pn paź 25, 2010 8:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
M114 powinien pracowac na tym gazniku tak samo jak na dwoch gaznikach Zenith. Jezeli chodzi nierowno to albo ma kiepskie cisnienie sprezania albo szwankuje uklad zaplonowy (skoro gaznik zostal zregenerowany i wyregulowany to zakladam, ze to nie on jest przyczyna niedomagania).

Na forum sa co najmniej trzy osoby, ktore chca sprzedac M123 wiec nie powinienes miec klopotu z kupnem oryginalnego silnika.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 7:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 20, 2006 10:18 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Radom
Hej
Dzięki za info. Więc zostają przewody i aparat zapłonowy. Tak jakieś mam przeczucie że aparat wykitował. Pozostaje sprawdzić, tylko że odwieczny mój problem - mamona. A tej mi brak. A M123 mam, tylko planuję go w przyszłości wyremontować.

_________________
W123 250 '76

BMW E3 2.8 '73


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl