MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 2:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 28, 2011 8:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 27, 2009 3:20 pm
Posty: 37
witam, mam w123 220D 1978r., ciężko pali w zimę. chyba przez ten rozrusznik, który słychać że słabo kreci podczas zapalania. Co może skutkować tym że rozrusznik słabo kręci???

Silnik igła, sprężanie ma ok. Nie stuka nie puka chodzi w miarę cicho jak na tak starego klekota.

Świece nie sprawdzane
Wtryski nie sprawdzane, ale autko trochę kopci na czarno więc może to też do roboty
Akumulator Centra Futrura 100Ah naładowany roczny

Wtryski czyli końcówki, rozpylacze też chyba będę wymieniał, dysponuje ktoś jakimiś materiałami, zdjęciami które mogły by mi ułatwić wymianę tych rozpylaczy.
Jakieś porady???


Na górę
Post: pt sty 28, 2011 8:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jak słabo kręci rozrusznik, a akumulator jest mocny, to może rozrusznik jest słaby [zlosnikok]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt sty 28, 2011 8:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
aku bym sprawdził jako pierwsze bo ja miałem też roczny i był do dupy... po drugie to bym rozebrał rozrusznik i sprawdził jak wyglądają szczotki bo mogą być takie że słabe przejście będzie.

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: pt sty 28, 2011 9:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 27, 2009 3:20 pm
Posty: 37
kaczka 208D z tego akumulatora pali na dotyk, więc jest dobry


Na górę
Post: pt sty 28, 2011 10:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Wtryski lepiej dać do warsztatu (możesz kupić w sklepie nowe końcówki), do ich ustawienia potrzebny jest specjalny aparat. Wykręcasz całe wtryskiwacze kluczem oczkowym 27 i razem z nowymi końcówkami do majstra.


Na górę
Post: pt sty 28, 2011 11:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ten rozrusznik trzeba wyjąć i zobaczyć, może też mieć tulejki wytarte, jakieś przebicie na uzwojeniu, słaba masa itd.

Warto też zamontować rozrusznik z nowszych diesli ;)


Na górę
Post: sob sty 29, 2011 9:02 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 27, 2009 3:20 pm
Posty: 37
Xytras pisze:
Warto też zamontować rozrusznik z nowszych diesli


A z kaczki 208D 1990r. podejdzie bo mam po remoncie z przekładnią planetarna???. Zrobiłbym podmiankę i jak na nim nie będzie palił to znaczy ze to nie to.

A te końcówki wtryskiwaczy trzeba jakoś regulować??? Ja myślałem, że wystarczy tylko włożyć te końcówki do obudowy i gotowe???


Na górę
Post: sob sty 29, 2011 10:02 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 12, 2011 1:12 pm
Posty: 11
Numer GG: 1597575
Lokalizacja: Gdańsk
http://dieselgiant.com/mercedesinjector ... eplace.htm tu masz foto poradnik jak się to wymienia. Co prawda jest to w124 ale pewnie się niewiele różni.

Regulować nic nie trzeba.

Co do rozrusznika, to polecał bym go wyczyścić od środka na początek i sprawdzić stan szczotek.


Na górę
Post: sob sty 29, 2011 11:45 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lip 27, 2009 3:20 pm
Posty: 37
Poms pisze:
http://dieselgiant.com/mercedesinjector ... eplace.htm tu masz foto poradnik jak się to wymienia. Co prawda jest to w124 ale pewnie się niewiele różni.

Regulować nic nie trzeba.


No czyli sprawa prosta do roboty, da się samemu zrobić.


Na górę
Post: sob sty 29, 2011 6:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Nie ma co kombinować z akumulatorem, wtryskami itd. Zrób rozrusznik, tzn tuleje, szczotki, całość wyczyść z rdzy, bo chyba dopiero go kupiłeś i odpalaj. Jak to będziesz miał dobre, to mniej stresu w dalszym sprawdzaniu co sie dzieje. Pozdrawiam. Janusz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl