MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 9:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt maja 20, 2011 9:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Witam, potrzebuje pomocy z tylnymi łożyskami, jak je sprawnie wymienić, jakiego smaru użyć i w jakiej ilości, i jak prawidłowo wyregulować luz ??


Na górę
Post: pt maja 20, 2011 2:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Z tego co wiem nie jest to prosty temat.
1. Trzeba mieć specjalny klucz
2. Jak się wymienia łożysko to trzeba wymienić cały komplet. Jest tam tulejka - podkładka, która się odpowiednio odkształca.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pt maja 20, 2011 3:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
klucz już posiadam
komplet naprawczy również


Na górę
Post: sob maja 21, 2011 1:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Wyjmij półosie. Z kanału odbezpiecz nakrętkę i ją odkręć, na zablokowanym hamulcu. Najlepiej jakby ktoś ci go przytrzymał. Później podnosisz auto, ściągasz koło i wyjmujesz piastę. Zakładasz nowy zestaw, smarujesz i do samochodu. Nakrętkę dokręcasz momentem 280Nm. Blokujesz ją i po sprawie.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn maja 23, 2011 8:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Dzięki wielkie za odpowiesz, czy konieczne jest dokręcanie takim momentem, nie dokręca się piasty na maxa a następnie troszeczkę luzuje?


Na górę
Post: pn maja 23, 2011 3:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Raczej tak bym tego nie robił.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt maja 24, 2011 5:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Na pewno to piastę należny dokręcić aż tak wielkim momentem, wydaje mi się ze ta nakrętka nie wytrzyma az 280 Nm, moze 28?? a ile gramów smaru nałożyć??


Na górę
Post: wt maja 24, 2011 9:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Kolego, wg zalecen P. Jóżwiaka autora Instrukcji obsługi Mietków:" dokręcić do oporu nakrętkę mocującą i odkręcić ją lekko tak, aby uzyskać minimalny luz" o momentach nie ma tu mowy. Może coś Ci pomogę, bo chyba koledzy z forum jakoś nie sprecyzowali jak to zrobić, albo wprowadzają w błąd. Może nie skupili się nad tematem. Nie jestem mechanikiem, ale cytuję za książką. Twój tok rozumowania moim zdaniem jest prawidłowy. Laik do może laika. Pozdrawiam . Janusz [zlosnikok]


Na górę
Post: wt maja 24, 2011 9:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
W drugiej instrukcji "Sam naprawiam w 123" nie ma nic o momencie 280 Nm, jak napisał chmielo. Coś się chyba pomyliło koledze. Dobrze myślisz. Pozdrawiam. Janusz :evil:


Na górę
Post: wt maja 24, 2011 10:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
No pomyliłem się lekko.
Stomek pisze:
O ile dobrze pamietam to 250-270 Nm.

stówa podobno bardzo dobra instrukcja, idealny do Twojej biblioteczki

Obrazek

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Ostatnio zmieniony wt maja 24, 2011 10:42 pm przez chmielo, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt maja 24, 2011 10:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Tu masz instrukcję obrazkową http://www.peachparts.com/Wikka/W123RearWheelBearings

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: śr maja 25, 2011 5:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Nie ma czego komentować. W taki sposób zniechęcasz wielu młodych pasjonatów do aktywności. Mamy tutaj wymieniać doświadczenia i uczyć ludzi. Ahhhhh.


Na górę
Post: śr maja 25, 2011 8:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:35 am
Posty: 72
Dziękuje bardzo za instrukcje, na pewno jest bardzo pomocna.
Czy mógłby Ktoś przetłumaczyć ten fragment w jaki sposób dokręcić ta piastę?


Na górę
Post: śr maja 25, 2011 1:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Piastę dokręcasz zgniatając tuleję pomiędzy łożyskami. To wymaga bardzo dużego momentu. Zgniatasz ją dokręcając całą para aż do uzyskania konkretnego luzu mierzonego czujnikiem zegarowym na piaście. W razie uzyskania za małego luzu należy wymienić tuleję pomiędzy łożyskami. Nakrętki nie wolno luzować w celu zwiększenia luzu bo sprasowana tuleja nie wstanie. Moment 280Nm to jest moment jaki musi wystąpić podczas sprasowywania tulejki przed chwilą w której uzyskujesz właściwy luz. Jeśli tego mementu się nie uzsyka (może być większy) znaczy, że tuleja pomiędzy łożyskami była wcześniej sprasowana albo kiepska.
To jest podobne działanie jak skręcanie wałka atakującego w moście z tym, że tam kontrolujemy nie luz a tarcie w łożyskach.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr maja 25, 2011 1:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Jak zwykle ukaniu rozwiał wszelkie wątpliwości. Jak zwykle szacun [ok]

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl