MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 04, 2025 5:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 02, 2011 7:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 20, 2009 11:58 pm
Posty: 10
Witam,
mam mercedesa slk r170 i niestety mam problem z klimatyzacją. Autko kupiłem w grudniu i wydawało mi się że z klimą jest wszystko ok no trudno dość było można sprawdzić tyle że chłodne powietrze wiało z kratki a z kolei przy przycisku od EC/AC nie paliła mi się czerwona lampka bez możliwości przełączenia działo to bynajmniej normalnie. W tamtym roku w wakacje pojechałem do zakładu który się zajmuje klimatyzacją ( Pamis w Szczecinie ) i miałem nadzieje że to tylko kwestia napełnienia klimy a okazało się że sprężarka klimatyzacji jest zatarta i naprawa tego by mi u nich wyszła trochę ponad 2000 ( zaproponowali mi wymianę sprężarki ale tylko na nową to gdzieś kolo 1300zł, filtr osuszacz ok 80- 100 zł no i robocizna gdzieś 800-900 zł) i stwierdziłem że to nie ma sensu bo jakoś dam rade no a w sumie w tym roku stwierdziłem że no jednak to trzeba zrobić jak nie dla mnie to może za rok autko będę zmieniał no i dla przyszłego nabywcy. Proszę was o odpowiedzenie mi na kilka pytań:
- nie mam pojęcia jaką sprężarkę kupić czy : nową 1300zł / regenerowaną ok 750 zł co mi się nie uśmiecha czy wystarczy normalna sprawna używana z gwarancją rozruchową ok 300 zł
- z tego co się dowiedziałem to kwota robocizny jest taka wysoka gdyż po zdemontowaniu starej sprężarki trzeba wyczyścić układ klimatyzacji specjalnym płynem który jest podobno bardzo drogi czy to faktycznie jest prawda.
- moja propozycja jest taka że kupię sobie używana sprężarkę, nowy filtr osuszacz w sklepie, wymienię sprężarkę u siebie w warsztacie spuszczę freon z olejem zamontuje drugą i zostawię im tylko do zamontowania filterek , oczyszczenie układui nabicie freonu . Nie wiem z kolei czy taka opcja jest w ogóle możliwa bo nie wiem czy układ może pozostać suchy i sprężarka również czy w niej znajduje się coś na zasadzie automatycznego sprzęgła żeby w środku w sprężarce nie tarł się metal bo jaki to ma sens wymiana.
- nie wiem także w jaki sposób sprężarka może się zatrzeć żeby tego w przyszłośći uniknąć
- czy znacie może jakiś dobry nie drogi zakład w okolicy stargardu szczecińskiego/ szczecina który mógłby mi to zrobić
- czekam również na inne możliwe propozycje

Dziękuje z góry za odpowiedź
pozdrawiam.


Na górę
Post: sob lip 02, 2011 8:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Po pierwsze freonu juz od dawna sie nie uzywa, powszechne zastosowanie ma gaz R134A. Po drugie, żeby unikać tego typu awarii, trzeba regularnie serwisować klime, podczas takiego przeglądu nabijany jest czynnik wraz z olejem smarujacym sprezarke.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob lip 02, 2011 8:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 20, 2009 11:58 pm
Posty: 10
aha no dziękuje za sprostowanie na co dzień tym się nie zajmuje także nie wiem.


Na górę
Post: sob lip 02, 2011 10:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
sprężarkę kup używaną koło 300 zł będzie kosztować a handlarze udzielają na nią gwarancji.

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: sob lip 02, 2011 10:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
KarolS1988 pisze:
sprężarkę kup używaną koło 300 zł będzie kosztować a handlarze udzielają na nią gwarancji.



Udzielacie? Udzielamy.

Znów sobota i znów na forum siedzisz i znów czarujesz nas zamiast dziewczynę.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 12:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
THC pisze:
Znów sobota i znów na forum siedzisz i znów czarujesz nas zamiast dziewczynę.


Niektóre dziewczyny trzeba odwozić przed 22, nie wiem co to za zabobon, ale czasem się tak trafi. Może do 22 nie muszą płacić za ochronę :roll:

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 7:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
słuchaj nie wiem gdzie ty kupujesz ale to n ie moja sprawa, ja raz na sezon muszę wymienić w samochodach we firmie sprężarki właśnie od klimy i jadę na giełdę do Poznania dostaję sprężarkę fakturę i gwarancję, więc zamiast pisać głupoty to jedź kup od ludzi a nie kupuj po krzakach, a z dziewczyną jak siedzę to mam kompa włączonego to raz po raz sobie zerknę i odpiszę, ciekawe natomiast co ty robisz, czyżby twój chłopak miał soboty pracujące ?

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 10:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Jak dzieci-kasztanią zamiast pomóc, doradzić chłopakowi.

Kolego ja jak miałem taki zonk, że sprężarka została zatarta po napełnieniu bo jakiś opóźniony źle to zrobił to kupiłem nowa sprężarkę na ebay.de Na miejscu chcieli 1800pln a mnie kosztowała 800 pln łącznie z wysyłką.
Nie kupuj używanych śmieci bo to druciarstwo-nie wiesz na co trafisz.
Nie wiem po co osuszacz chcesz wymieniać. Układu tez nie trzeba płukać czy czyścić.
Wykręć stara wkręć nową jedz na sprawdzenie szczelności i napełnienie układu.
Jedz do frost-a na cukrową w szczecinie.
Sprężarka była wymieniana 4 lata temu, auto sprzedane i śmiga dalej bez problemu.
Nowa sprężarka do Twojego auta to około 200 euro można kupić taniej ale trzeba poszukać ale jest nowa a nie używany szrot.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 11:28 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 20, 2009 11:58 pm
Posty: 10
Z tego co mi powiedzieli to podczas zatarcia sprężarki do układu dostają się opiłki z zatartej sprężarki i można je tylko wypłukać jakimś "cudownym" specjalnym płynem który jest bardzo drogi, aby po wymianie sprężarki do niej nie dostały się owe opiłki bo znowu się zatrze. Z kolei gdzieś w necie wyczytałem, że niektórzy przedmuchują układ azotem i czasem pomaga a czasem nie. A Ty mi z kolei piszesz że nic u siebie nie czyściłeś i działa także już sam nie wiem co o tym sądzić.


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 11:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Ja zaglądałem do sprężarki i ani w niej ani w przewodach nie było opiłków.
Tam nie jest sucho nawet jak jest mało czynnika smarującego.
Sprawdź to tak jak piszę sądzę , że nie powinno być opiłków.
Mi tez pseudo fachowcy nawijali makaron na uszy, że to a tamto i oczywiście koszty-naciągacze.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 1:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sty 20, 2009 11:58 pm
Posty: 10
aha no spoko dzięki za podpowiedź, a na pewno jeszcze się odezwę jak skończę nad tym prace aby podsumować temat:)


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 2:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Osuszacz raczej trzeba wymienić i to zwykle we własnym interesie.
Po pierwsze jeśli układ był rozszczelniony dłużej i naciągnął wilgoci -
Oleje PAG (pracujące z R134) są higroskopijne i najmniejsza ilość wilgoci zrobi z tego "oleju" kwaśną breje powodującą platerowanie części miedzią.
Druga sprawa to błoto - nie ma cudów jak sprężarka się zaciera i staje to raczej nie można się spodziewać że nie wyrzyga z siebie części teflonu jeśli pokryte są nim tłoki czy zmielonego materiału tłoków, cylindrów. Jak to przepchane zostanie przez osuszacz (będący jedynym filterm w układzie) to przytka zawór rozprężny i on też będzie do wymiany (albo do czyszczenia), a to dopiero potrafi większyć koszt jak zawór jest zaszyty pod kokpitem.
Kompressor - jak sprężarka w którą zaglądałeś się uszkodziła? - bo ja widziałem kilka zmielonych i różnie zasyfionych - ale to nie będzie kilo brudu - wystarczy lekka zawiesina z opiłków w oleju - z tego powodu jestem też za porządnym płukaniem. To powinien ocenić serwisant po rozkręceniu układu.
Ja sobie własnoręcznie serwisuję klimę i wiem jak to wygląda w środku.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 4:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Zatarty kompresor i tak się do niczego nie nadawał wiec go rozebrałem.
W środku było czyściutko, bez szlamu i opiłków czy czegokolwiek innego podejrzanego.
Kompresor stanął tak, że pasek napędu mediów się przyjarał i było sporo dymu pod maska.
Rozszczelnił się na ośce tam gdzie przychodzi koło pasowe.
Żeby osuszacz zaciągnął wodę z powietrza to musi troszkę czasu postać tak szybko to się nie dzieje.
Niech sprawdzi dokładnie i nie wbija się w żadne większe niepotrzebne koszty.
Mnie też "straszyli" kosztami i innymi duperelami ale wziąłem klucz i sam posprawdzałem co jest na rzeczy.
Okazało się że tylko nowy kompresor i napełnienie układu. A koszty miały być rzędu 3000pln.
Oczywiście nie twierdze, że u kolegi na 100% jest podobnie ale lepiej sprawdzić zamiast płacić za robotę na wszelki wypadek która może jest niepotrzebna.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: śr lip 13, 2011 3:38 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt lis 28, 2006 10:30 am
Posty: 219
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
... no i niestety ,nie mogłem się powstrzymać choć zwykle staram się nie zabierać głosu w tego typu dyskusjach. Ku przestrodze tym co pytają ( Szczepan 90 ) oraz nauce tym których pewnie przekonać się i tak nie da (Kompressor) - fotki zaworu rozprężnego wymienianego podczas płukania ukl. po zatarciu sprężarki w samochodzie passat rocznik 98 .
Obrazek

Nie trzeba tłumaczyć który z nich jest nowy. Cały ten syf w postaci opiłków,teflonu itp dziadostwa tłumi przepływ a co gorsze dostaje się do sprężarki. Cena zaworu w tym przypadku behr 9 zł. Dodatkowo tak jak pisał Ukaniu płukany jest cały układ i wymieniony osuszacz - 56 zł.

Na szczęście jest grupa zwolenników pomijania tych czynności, dzięki czemu mam z czego żyć.
Pzdr.

_________________
W169 2.0 CDI
R107 450SL
ML163 3.7


Na górę
Post: czw lip 14, 2011 7:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
No dobrze i o czym to świadczy?
Jak rozkręcasz kompresor to widać, że jest syf nie potrzeba do tego szklanej kuli.
U mnie było czysto, podobnie w przewodach więc po jaka ....miałem to płukać? Żeby dać komuś zarobić to za błahy powód.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl