MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 12:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 07, 2012 5:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Wczoraj przydarzyła mi się niemiła sytuacja. Mietek jak do tej pory spisywał się świetnie. Mrozy, nie mrozy, jeżdził do oporu. A wczoraj jadę sobie z rodzinką a tu łup w tyle samochodu. Ale jadę dalej, bo to las i pogoda :evil: nie wskazująca na zbieranie grzybów. Jadę oczywiście wolno aby zobaczyć jakieś domostwa, no i doszło do zablokowania tylnego prawego koła. Oczywiście na bok no i co dalej. Narzędzi brak, ale szczęśliwie te motory to raj. Kobietki do kabiny i się grzeją natomiast ja jako kierujący szukam pomocy, ale po chwili patrzę, a znajomy pomyka lawetą w naszym kierunku. [krzyk] Coś nieprawdopodobnego. Mietek do garażu. No i zobaczymy co to się takiego stało. Stawiam na łożyska, a jaka jest waszym zdaniem przyczyna awarii? A ciekawostką tej przygody jest przejeżdżający obok nas Mietek 240d koloru piaskowego chyba, który po krótkiej chwili tak mi się wydaje zawrócił, ale nie zatrzymał się, a szkoda. Tak właściwie to nasza maszyna była już ładowana na lawetę, to może myślał, że pomoc jest niepotrzebna. Ktoś od nas jechał wczoraj ok godz 8.00 rano w miejscowości Sowia Wola na trasie Leszno - Nowy Dwór Mazowiecki? Pozdrawiam. Janusz


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 10:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
No i łożysko, ale tu mam problem, bo za nic nie mogę wycisnąć półosi z piasty. Ponoć gdzieś tu na forum jest jakaś fotorelacja, ale coś nie mogę znależć. Może ktoś ma jakiś link, bo nie mam czasu szukać. Pozdrawiam. Janusz [wscieklosc]


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 12:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Musisz wiadomo odkręcić śrubę i dość poważnie przywalić w miejsce skąd wykręciłeś śrubę młotkiem.
Nic się nie uszkodzi w porywach atakowałem to miejsce młotkiem 7 kg z pełną mocą.
Najlepiej od tego zacznij, na stojącym normalnie na kolach samochodzie.
Ale to jest proste w porównaniu do wymiany samego łożyska i jego prawidłowym ustawieniu.
Kolega Ukaniu wrzucał na forum link do filmu z instrukcją wymiany i ustawienia łożyska.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 1:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 28, 2010 10:54 am
Posty: 146
Dzięki kolego za podpowiedż. Jedyna skuteczna metoda to jednak siłowa. Młot dużej "mocy" i poszło. Łożyska już wyjęte i nowe założone zgodnie z podpowiedzią kolegi Ukaniu. Szacun za poradę praktyczną, bo książka, którą kiedyś jako teoretyk cytowałem, to tylko jako lekka podpowiedż. Nie ma to jak organoleptycznie zmierzyć się z tematem. Co do łożyska, to zmielone było na maksa. No ale już po sprawie i Mietek dalej będzie ganiał po okolicy. Pozdrawiam. Janusz.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl