MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 1:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 10, 2012 11:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 22, 2009 11:32 am
Posty: 119
Lokalizacja: Strzelin
Witam kolegów
Proszę o pomoc mianowicie jak w temacie. Mam okazję nabyć ładną w123 320E z 1983r.
Auto ma przejechane 180 tkm i jest w bardzo ładnym stanie. Nie mam zbyt dużo wiedzy o w123 nie wiem gdzie ma miejsca narażone na korozje itp. Proszę o dobre rady .


Na górę
Post: sob lis 10, 2012 11:56 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
chio pisze:
w123 320E z 1983r.


chyba 230E [zlosnik]

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: sob lis 10, 2012 5:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 22, 2009 11:32 am
Posty: 119
Lokalizacja: Strzelin
Sprostowanie przepraszam 230 E ;)


Na górę
Post: sob lis 10, 2012 5:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Miejsc narazonych na korozje w W123 jest bardzo wiele (pisane wielokrotnie na forum, spróbuj uzyć szukajki). Zacznij od sprawdzenia nr nadwozia, po 80' auta maja nr vin więc zapodaj a napewno ktoś Ci go rozkoduje i sie przekonasz ile auto ma wspólnego ze stanem fabrycznym. Nie znam normy fabrycznej grubości lakieru, ale sądze, że tak ok.150 um, w 30 letnim aucie ma to średnie znaczenie. Poprostu trzeba obejrzeć dokładnie auto.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob lis 10, 2012 6:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
darus pisze:
Nie znam normy fabrycznej grubości lakieru, ale sądze, że tak ok.150 um (...)

Pozwolę sobie się nie zgodzić. Grubość powłoki lakierniczej w nowych autach to ok. 250-300 mikrometrów. W starszych, kiedy jeszcze nie było "ekologicznych" lakierów, będzie nawet trochę więcej. Oblatałem parę beczek z miernikiem grubości lakieru i w miejscach, gdzie nie były malowane (a przynajmniej wszystko na to wskazywało), było ok. 320-380 um.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
Post: sob lis 10, 2012 7:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
u mnie w aucie z 85 roku grubość lakierowanych fabrycznie elementów wychodziła średnio ok 115-130 um

mierzył to człowiek z ubezpieczalni ze dwa tygodnie temu

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
Post: sob lis 10, 2012 7:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
http://www.kupno-samochodu.pl/

tu jest o grubości lakieru


Na górę
Post: sob lis 10, 2012 7:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
fullsize pisze:
Pozwolę sobie się nie zgodzić. Grubość powłoki lakierniczej w nowych autach to ok. 250-300 mikrometrów. W starszych, kiedy jeszcze nie było "ekologicznych" lakierów, będzie nawet trochę więcej. Oblatałem parę beczek z miernikiem grubości lakieru i w miejscach, gdzie nie były malowane (a przynajmniej wszystko na to wskazywało), było ok. 320-380 um.

To juz napewno było drugie malowanie. Napewno nowe auta maja mniejsza grubosć lakieru, ale 300um to juz raz było malowane, może nawet szpachlowane.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 1:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Jakie to ma znaczenie, zwlaszcza w 30letnim aucie?? To mozna sprawdzac na nowych autach, choc to i tak wskazowka dla laikow. Teraz robi sie auta "na oryginal", aby taki gosc z magnesikiem przyszedl i stwierdzil , ze fabryka [zlosnik] Dla kogos kto ma troche pojecia osiagniecie grubosci porownywalnej do farbycznej (100-150 mikronow) to zaden problem.
Na moim 200 '71 pan orzecznik stwierdzil "fabryczna powloke" 140 mikronow , a te elementy zostaly po prostu ogolone do golej blachy, zapodkladowane epoksydem, akrylowym i potem polakierowane.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 6:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
znaczenie żadne, u mnie chodziło o to aby mnie ubezpieczalnia nie chciała zrobić w jajko - walczę z nimi o odszkodowanie, sam chciałem aby było dokładnie zaznaczone że auto nie było lakierowane

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 6:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ten lakier kolegi Stomka ładnie pokazuje jak się zabierać za remonty starszych aut.
U mnie pan orzecznik wykazał , że najmniej i po tyle samo jest jeszcze na dachu i klapie.
Każdy inny element był lakierowany, ale wyglądał jak fabryczny .
To ma znaczenie przy wycenie .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lis 11, 2012 7:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 22, 2009 11:32 am
Posty: 119
Lokalizacja: Strzelin
Dziękuję za pomoc. Chodziło mi tak mniej więcej mam miernik w domu i wiem ,ze na autach współczesnych to tak od 60-170 mikronów nie miałem pojęcia jak było w latach 70-80.
Mam jeszcze takie pytanie, odnośnie silnika i skrzyni automat. Jakie są wasze opinie o 230 E z automatem
Auto nie ma instalacji gazowej, pewnie jak bym autko kupił to prędzej czy później musiał bym zainstalować ponieważ mam zamiar nim jeździć na co dzień. Słyszałem, że ten silnik nie zbyt uwielbiał gaz a nie chciał bym się męczyć. Podpowiedzcie coś koledzy. Widziałem montowany BLOS ale jak to się ma do eksploatacji nie mam pojęcia .


Na górę
Post: pn lis 12, 2012 10:14 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
chio pisze:
Jakie są wasze opinie o 230 E z automatem


Moim zdaniem to najlepszy naped jaki wsadzili w te bude, pod wzgledem osiagi/spalanie. Silnik jednak ma czuly uklad korbowy, bylo sporo na forum.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl