MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 14, 2014 1:34 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Witam,
jak w temacie. Borykam się z drganiami silnika. Po wielu dniach poświęconych na sprawdzanie jak również regulacje składu mieszanki został tylko jeden trop mianowicie - nieregularne wypadanie zapłonu "raz na jakiś czas" (sprawdzone na lampie).

Wstępnie opisze, że:
- Kable prawie nowe (beru)
- świece prawie nowe (tym razem beru)
- cewka nowa (nie Bosch)
- aparat zapłonowy sprawdzony - wygląda super
- moduł podmieniłem od kolegi z tego samego modelu (rocznikowo, pojemnościowo, USA) - drganie silnika nie ustaje.

Jedynej rzeczy jakiej nie sprawdziłem (metodą przekładki) w układzie to czujnik położenia wału - rzekomo nie psuje się "trochę" tylko jak nie działa to nie zapaliłbym auta.
Objawy podczas jazdy - przy wyższych obrotach tak jakby chwilowe przerwy w dostawie iskry a co za tym idzie chwilowe osłabienie silnika (najbardziej wyczuwalne w zakresie 2500-3500 obr/min).
Miganie - przygasanie oświetlenia. Na wolnych obrotach dość regularne niewielkie - przy np 2000obr/min mniej regularne ale tak jakby większe(dłuższe). Wydaje mi się że jest powiązane z wypadającym zapłonem - na lampie częstotliwość wypadania zapłonu wygląda można powiedzieć identycznie z przygasaniem oświetlenia.

Link z nagrania
http://youtu.be/rJBWcCisPsY

Na odpiętym alternatorze wygląda sprawa tak samo więc obstawiam już tylko czujnik którego nie chciałbym kupować w ciemno gdyż mało nie kosztuje. Dodatkowo na włączonym radiu słyszalne jest delikatne piszczenie z głośników - co może oznaczać przebicie prądu (z taką opinią się gdzieś spotkałem) - może to wspólny problem.

Czy spotkał się ktoś z Was może z podobnym problemem?
Z góry dziękuje za pomoc.

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
Post: śr maja 14, 2014 7:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nagraj lepiej jak wygląda to wypadanie stroboskopem.
Akumulator ciśnienia sprawny?
Jak wygląda ciśnienie paliwa przy dużym wydatku? (Wtryski na wierzchu klapa palcem w dole)
Przygasanie wygląda jak słabe styki w alternatorze.
Jak z masą silnika? Napięcie silnik -blacha

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw maja 15, 2014 1:13 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
ukaniu pisze:
Nagraj lepiej jak wygląda to wypadanie stroboskopem.

Niestety nie mam w tym momencie możliwości nagrania ponieważ wyjechałem autem od mechanika i zabrałem ze sobą do Wrocławia. Mogę opisać ewentualnie zadzwonić do mechanika po większy opis. Wygląda to jak niecykliczne przyspieszenie/opóźnienie zapłonu (w rytm przygasania oświetlenia nagranego powyżej) + strzały z wydechu podczas gazowania/jazdy(po odpuszczeniu gazu)
ukaniu pisze:
Akumulator ciśnienia sprawny?

Tak, samochód zapala raczej od sztycha. Czasem kaprysi i trzeba zakręcić raz jeszcze. Nie jest to jednak regułą, nie zależy od długości postoju jak i od temp silnika.
ukaniu pisze:
Jak wygląda ciśnienie paliwa przy dużym wydatku? (Wtryski na wierzchu klapa palcem w dole)

Wtryski dawkują równo co do mililitra - przed "regulacją" w kominku ~ 100ml w ~ 30 sek jak już wspomniałem bardzo równo każdy. Pylą nienajgorzej. Nie leją, nie ciekną po zamknięciu i na włączonej pompie bez wychylenia klapy też nie ciekną.
ukaniu pisze:
Przygasanie wygląda jak słabe styki w alternatorze.

Też zaczynam podejrzewać styk lub masę zwłaszcza że pomiary na akumulatorze podczas pracy silnika mam na ~14.04V a na gnieździe diagnostycznym (5 i masa) 13,96 z tego co pamiętam, a powinny być równe. Przy rozłączonym alternatorze nic się nie zmienia więc alternator raczej nie jest winny.
ukaniu pisze:
Jak z masą silnika? Napięcie silnik -blacha

Będę sprawdzał.
Jakie miejsca jeszcze warto sprawdzić? Czy są jakieś newralgiczne dla elektryki miejsca (często śniedziejąca masa/przewody)

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
Post: pt maja 16, 2014 9:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Mam rozumieć, że pulsowanie światła występuje też z odłączonym alternatorem?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt maja 16, 2014 3:55 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Zgadza się, wg. mechanika którego poprosiłem o sprawdzenie bez alternatora - sprawdzę sam raz jeszcze w najbliższym czasie.

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
Post: sob maja 17, 2014 11:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Tak jak pisał / UKANIU / sprawdzić wszystkie masy, do tego wykręcić i sprawdzić regulator napięcia w alternatorze /mogą już być zużyte / krótkie szczotki / i się podwieszają lub uszkodzony regulator , koszt nowego nie jest aż tak wielki , do tego podmienił bym akumulator na inny / może mieć zwarcie /
Ze swojego doświadczenia /miałem identyczny objaw / winny był regulator napięcia !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: ndz maja 18, 2014 11:52 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Racja, po odpięciu alternatora migania nie ma. Niemniej jednak drganie silnika wciąż występuje. Może przez wadliwe działanie alternatora. Dziwi mnie to trochę gdyż prosiłem mechanika o sprawdzenie alternatora nie raz. Regulator wymieniałem może 3 lata temu. Będę aktualizował temat jak tylko zrobię z tym porządek.

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
Post: wt maja 20, 2014 11:55 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Wymieniłem regulator napięcia, miganie oświetlenia zniknęło jednak drganie silnika pozostało. słychać na wolnych obrotach zmianę pracy silnika bardzo nieregularną i nie jest to falowanie od paliwa/podciśnienia. Raczej jakby problem wciąż z tym zapłonem. W drodze już jest OVP do wymiany (przepalone ścieżki były lutowane więc chcę mieć dobry). Zrobię jeszcze pomiar wypełnienia. Będę również chciał sprawdzić ten czujnik położenia wału. Macie dalsze sugestie?

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
Post: śr maja 21, 2014 8:40 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Szczelność dolotu psikając w okolice kolektora jakimś palnym dezodorantem sprawdzona? Gumy i gumki w okolicach podciśnienia też.
Sprężanie jakie?
Kąty rozrządu?
Szczelność i drożność wydechu.
Oscyloskopem sprawdzić sygnał z czujnika wału.
Co się dzieje jak się lekko wzbogaci mieszankę.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw maja 22, 2014 2:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Skoro:

- Kable prawie nowe (beru)
- świece prawie nowe (tym razem beru)

to wlej w butelkę ze spryskiwaczem (taką do szyb na przykład) wodę i w ciemnym pomieszczeniu rozpylaj wodę (oczywiście przy odpalonym silniku) nad aparatem zapłonowym, fajkami przewodów i kablami jeżeli latają iskry po silniku to prawie jest dobrze.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pt maja 23, 2014 2:38 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
@georem - "prawie nowe" miałem na myśli, że kupiłem je nowe kilka tysi km wstecz. Ale sprawdzę dzięki :)
@Ukaniu z wymienionych przez Ciebie rzeczy nie sprawdzałem tylko czujnika wału oscyloskopem bo nie mam. Będę szukał we Wrocławiu mechanika który może go sprawdzić.

Po wymianie regulatora napięcia oraz OVP widzę znaczną poprawę pracy silnika po mieście. Czeka mnie jeszcze regulacja EHA ponieważ wypełnienie na wolnych mam wyregulowane ~50% a przy 2500obr/min ~63%.

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl