Patrzyliście na schemat podciśnień w EPC?
Wydaje mi się że w przypadku EGRa nie ma tam nic skomplikowanego: EGR - zawór w głowicy - króciec przy przepustnicy...
Wklejam prosty opis podciśnień (jest to luźne tłumaczenie angielskiego opisu z tego forum:
http://forum.mercedes-benz-clubs.com/vi ... 417#p77103)
Cytuj:
1 - górny króciec przy przepustnicy - idzie do rozdzielacza zapłonu - odpowiada za przyspieszenie kąta zapłonu (gdy rośnie podciśnienie)
2 - dolny króciec przy przepustnicy - idzie do EGRa - odpowiada za otwieranie EGRa (gdy rośnie podciśnienie)
3 - wychodzi z kolektora, rozdziela się na 4 wyjścia:
3a wychodzi do przełącznika na lewym błotniku za lampą (mogą być dwa takie) jedno wyjście z przełącznika idzie do zaworu pod filtrem powietrza - pozwala na szybkie odcięcie paliwa przy nagłym zamknięciu przepustnicy, elekryczny przełącznik sprawia że zawór jest otwarty tylko przy hamowaniu silnikiem a nie na biegu jałowym
3b do klimy - nie powinno go być u mnie
3c idzie do zaworu powietrza dodatkowego pod rozdzielaczem, nie ma on połączeń elektrycznych a jedynie gumową wtyczkę na środku
4 - kolektor ssący z tyłu silnika (4a jest grubsze od 4b)
4a idzie do warmup compensatora pod kolektorem ssącym - zanik podciśnienia powoduje wzbogadzenie mieszanki
4b zasila podzespoły typu ekonomizer, centralny zamek, itp.