MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 29, 2015 11:01 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz mar 29, 2015 10:50 pm
Posty: 1
Witam was.

Jakiś czas temu zakupiłem niewątpliwego klasyka jakim jest Mercedes L306DG (można go również spotkać jako Hanomag F20 albo Henschel 2-t)

W dniu zakupu wyglądał tak:


Obrazek



Na tą chwilę, zdjąłem kabinę, wymontowałem oraz rozłożyłem silnik.

Podczas rozkładania silnika (dymił), okazało się że jest to jakieś połączenie silnika OM615 z OM616 (średnica tłoka 91,5 a skok coś koło 92 mm czyli wychodzi na to, że blok jest od 2,4D.)

Problem jest taki, że układ tłokowo-korbowy jest mocno zużyty, a do poprzedniego remontu zostały użyte tłoki o średnicy 91,5, a z tego co się zorientowałem, większy nadwymiar nie jest dostępny. Oczywiście w grę wchodzi tulejowanie bloku, aczkolwiek wolałbym wrócić do oryginału tj 2.2 litra, chociażby z racji tego że ten silnik nie do końca mieści się w nadwoziu.


Zorientowałem się iż silnik montowany w tym wehikule miał oznaczenie OM615.917 i gdzie takiego można dorwać, ewentualnie czym się różni od innych jednostek OM615.


Liczę na porady, propozycje, nie upieram się nad jednym rozwiązaniem także liczę na wasze doświadczenie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl