MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 12:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 11, 2015 4:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Witam.
Opiszę tu problem, który pojawił się po zamontowaniu zregenerowanej wiązki silnika i przepustnicy.
Pierwsze odpalenie sprawiło, że uśmiech kończył i zaczynał się za uszami. Piękna i równa praca, bez wypadającego zapłonu i falowania. Z sekundy na sekundę mina mi jednak rzedła, gdy zamiast schodzić z obrotów to te rosły, osiągając około 1400obr/min po nagrzaniu do 60 stopni. Tak już zostały. Klient, który robił mi wiązkę, zasugerował wymianę uszczelki pod przepustnicą (w ASO 6zł na następny dzień) i sprawdzenie podciśnień w kolektorze. Sprawdzone i wymienione, montaż wiązki sprawdzony ad A do Z, błędy sczytane i skasowane. Dalej bez zmian, postanowiłem się jednak przejechać. Pojawiły się kolejne problemy, brak reakcji na gaz, spadek mocy, gaśnięcie po zatrzymaniu, brak tempomatu. Sprawdziłem błędy (4-przepływomierz, 8-krokowiec, 45-tempomat), odpalam i dalej to samo. Zrobiłem coś co nazywają adaptacją przepustnicy, odpalam i bez zmian, sprawdzam błędy (8-krokowiec). Jeszcze raz adaptacja, odpalam i czekam do nagrzania i włączenia się wentylatora, obroty cały czas 1400, błędy to 4 i 8.
Obstawiam przepustnicę, jej awarię lub błąd przy regeneracji jej wiązki.
Żeby to potwierdzić potrzebuję przepustnicy do M104 ASR/Tempomat na podmiankę, ma ktoś może luźną lub użyczy swojej z auta??? (w okolicach Lublina) Chciałbym to sprawdzić zanim oddam ją na reklamację lub kupię drugą.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Pozdrawiam...

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
Post: ndz cze 14, 2015 10:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Sugeruję także sprawdzenie komputera. Mam wprawdzie M111 ale objawy podobne z tym że nie mam tempomatu więc moje dwa błędy to przepustnica i sonda lambda. Wymieniłem dwie przepustnice, świece, kable, polutowano kilka starych przewodów, sprawdzano stan silnika bo po rozgrzaniu przestawał pracować na dwa cylindry i nic. Na końcu po około miesiącu, wizytach u trzech mechaników i wydanej sporej sumie ten trzeci znalazł upalony pin w komputerze. Kupiłem używany na szrocie mercedesowym. Wymieniłem plug and play i wszystko wróciło do normy.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl