MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 6:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 15, 2004 12:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!
Wyczyściłem czujnik paliwa w W123. Zanim zamontowałem czujnik w baku sprawdziłem jak działa na "sucho". Wskazówka ruszała się w zakresie:

- (pływak na górze) ---> wskazówka na MAX
- (pływak na dole) ---> wskazówka na drugiej kresce od lewej + świeci rezerwa

Po zamontowaniu tak działającego wskaźnika przy 32 litrach w baku (zbiornik 65L) wskazówka była na 3/4. Następnego dnia zaczął wskazywać dobrze, ale nie cały czas...
W trasie licznik raz wskazywał dobrze, za chwilę powracał do wskazania zawyżonego.
Wygląda to jakby wskaźnik przeskalowywał się o 1/4 baku w górę :) Co mu może dolegać?

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 10:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
u mnie jest podobnie też po pucowaniu raz pokazuje dobrze a raz [cenzura BUkol: słabo/kiepsko/źle...jest tyle normalnych wariantów, bez bluzgów...] tak że zawsze woże 5 paliwka w bagażniku podejrzewam że to nie tylko wskażnik ale także zegar pomiarowy to działa na zasadzie pomiaru oporności a takie mierniki po iluś tam latach zaczynają tracić swoje właściwości wystarzcy trochi podskok napięci albo troche słabszy styk i już bedzie kłamał w żywe oczy kierowcy [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 10:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Macie jeszcze jakieś sugestie? Będe naprawdę wdzięczny bo denerwuje mnie ten temat :)
A może jest do zdobycia jakiś zestaw naprawczy albo coś w tym rodzaju :)
Jak nie to chyba zakręce się za używką, tylko skąd pewność, że będzie ok :(

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 10:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
Ja mam bardziej ciekawie. Naprawiem sobie wskaźnik rezerwy. Wszystko było dobrze przez jakiś czas, a teraz kontrolka rezerwy pali mi się na stałe nawet jak zatankuje do pełna.

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 11:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
A mi się zapala na 1/4 rezerwa i naprawiłem to w sposób prosty-zatankowałem i tak jeżdżę na gazie, a wacha potrzebna mi tylko do rozpałki.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 11:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Antoni Janikowski pisze:
A mi się zapala na 1/4 rezerwa i naprawiłem to w sposób prosty-zatankowałem i tak jeżdżę na gazie, a wacha potrzebna mi tylko do rozpałki.


Ha, ha, ha :evil:
To, że wskaźnik mi źle wskazuje naprawdę mnie wkurza :(
Ale masz rację założę sobie gaz do 240D [zlosnik]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 11:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
a przeczysciles tube którę założyłeś na czujnik ??? musi byc tez dokladni epzreczyszczona , plywak jest tylko po 2 mm węzszy ... u mnie po czyszczeniu działa idealnie

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 11:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie wszystko było idealnie przeczyszczone :( Dokładnie przemyłem benzyną przy użyciu pędzelka cały czujnik. Cały korpus także.

Dziwne jest to, że wskazania mają dwa stany - jeden prawidłowy a drugi przeskalowany. Tak więc sam pływak się nie zawiesza. Winić chyba należy blaszki zwierające obwód na drutach oporowych. Może za słabo stykają się z drutem dając inny opór? Z tym, że wskazania są zawyżone więc opór musi maleć w momencie złego wskazywania? Tylko pytanie dlaczego maleje? :(

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 9:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Dziś byłem w warsztacie na Tapicerskiej i pytałem o wskaźnik. Powiedziano mi, że może być to kwestia zimnych lub nadłamanych lutów w desce rozdzielczej. Muszę to przejrzeć i przelutować na nowo. Podobno takie historie często są ze wskaźnikiem temperatury.

Pozdrawiam
Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony pn sie 16, 2004 10:13 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 9:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
mierniki starego typu mają bardzo paskudną konstrukcje, często nie jest to wina oporu czy wielkości mierzonej a na przykład zużytych części mechanicznych układu pomiarowego , a wajzer wq beczuni to nie jnest nowoczesny multimetr. Bukol przepreszam za to wyrażenie ale mnie ten wskażnik kilka razy unioeruchomił z braku paliwka w tak paskudnych sytuacjach że sie zawsze unosze [zlosnik] [piwo]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 11:52 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Pan Krzysztof z Tapicerskiej vel szef wie co mowi, ale moze byc to tez wina tankowania wachy z zrodel nie opodatkowanych lub mniej pewnych. Paliwko wtedy jest niecalkowicie plynne i czesci stale zwieraja corazto rozne miejsca poziomki vel czujnika. popatrzecie co plywa w baku.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 6:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
jak kupiłem beczunie to przy czyszczeniu baku wyleciał z niego czarny glluuut i zastanawiałem sie czy kumpela tankowała do niego rope naftową bez ingerencji rafinerii [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P

w 123 280 E błękit metalic 80r

volvo 460 96 fajnie śmiga

koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""



http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 6:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
[zlosniki] To dobre jest [zlosnik]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 11:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
pisałem wcześniej, że po zatankowaniu do pełna zapaliła się rezerwa. Okazało się, że przy prawdziwej rezerwie kontrolka rezerwy zapaliła się dużo jaśniej. Odnoszę wrażenie, że ta "ropa" przewodzi lekko i kontrolka się pali na pół gwizdka.

Czy miał ktoś podobne doświadczenia?

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 19, 2004 12:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Pytanie trochę z innej beczki [zlosnik] – ile kosztuje czyszczenie baku ???

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl