MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 4:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob paź 09, 2004 2:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Wlasnie wrocilem z wyprawy ( z Krakowa) po silnik do mojego samochodu,
wrocilem znow bez niego, znow poukrecane sruby od glowicy. To byla juz
kolejna bezsensowna wycieczka po polsce w poszukiwaniu silnika i znow pozrywane gwinty, najprawdopodobniej po wymianie walkow rozrzadu. Już czwarty taki silnik ogladalem, zaczynam
miec dosyc.
A takie dobre cisnienia mial i nawet nim pojezdzilem bo silnik byl jeszcze w SELu, a SEL wlasnie z Austri przyjechal, czyli i tam nie umieja naprawiac tych silnikow, bo tez popsuli, a wierzylem, ze moze jak silnika nie dotykal polski mechanik to wszystko bedzie ok.

Szkoda mi tych silnikow, bo wymieraja, to byl czwarty silnik z poprzeciaganymi gwintami, wszystkie, ktore ogladalem mialy wszytko idealnie, tylko te gwinty i w zwiazku z tym silniki nadaja sie juz na zlom.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 09, 2004 8:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
A nie da sie tego naprawic -naprawde motor na złom ? :roll:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 09, 2004 12:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
To jest aluminiowy blok, gwinty pozrywane sa pomiedzy cylindrami( standart w tych silnikach), a tam jest strasznie cienka scianka, nie mozna termicznie, bo rzuci wymiarem cylindra przy jakiejkolwiek probie przegwintowania na 10,25mm z 10mm peka scianka.

Ten silnik chodzil, pytanie tylko kiedy wydmucha uszczelke pod glowica, tki silnik ja moge kupic za jakias bardzo symboliczna kwote, a nie za kupe kasy.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 09, 2004 3:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 04, 2004 11:25 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Kraków
a jak to szybko rozpoznać czy te śruby (gwinty) są w porządku?

_________________
narazie rower w oczekiwaniu na gwiazdkę z nieba


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 09, 2004 3:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 04, 2004 11:25 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Kraków
a jak to szybko rozpoznać czy te śruby (gwinty) są w porządku?

_________________
narazie rower w oczekiwaniu na gwiazdkę z nieba


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 09, 2004 4:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Skoro kadłub alu mam propozycje, a mianowicie spotkałem w sklepie żelaznym coś co wygląda jak kołek rozporowy tyle że z miedzi lub coś podobnego kupiłem na śruby ósemki, przetestowałem co prawda na maluchu ale jest super po rozgrzaniu tak się zlało ze teraz tworzy jedność.
piszesz że lepiej nie rozwiercać więc tylko rozwierć gwint stary i wypukaj jakiś pasujący kołek udaj się do tokarza, żeby przetoczył ci gwinty śrub na mniejszy rozmiar bo pewnie tak trzeba będzie i przetestuj może się uda jeśli masz już silnik taki z zerwanymi gwintami to co ci zależy spróbować ja polecam śmiało. ps napewno to nie było miedziane ale zlało się z kadłubem a gwint został i nic się nie dzieje podejrzanego.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 10, 2004 1:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Czesc

gelanda pisze:
To jest aluminiowy blok, gwinty pozrywane sa pomiedzy cylindrami( standart w tych silnikach), a tam jest strasznie cienka scianka, nie mozna termicznie, bo rzuci wymiarem cylindra przy jakiejkolwiek probie przegwintowania na 10,25mm z 10mm peka scianka.


Sa takie zestawy naprawcze - wyglada to jak sprezynka wkrecana w stara dziure. Bardzo czesto stosuje sie to w motocyklach... Musze tylko poszukac jak sie to nazywalo i gdzie mozna to dostac...

Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń
VOLVO 945GL 91' - Klocek
Ex - 2 x W123 240D
www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 10, 2004 11:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
a jak to szybko rozpoznać czy te śruby (gwinty) są w porządku?


Zdjac pokrywy zaworow ( przy okazji ogladania walkow rozrzadu) i sprawdzic kluczem dynamometrycznym.

Cytuj:
Sa takie zestawy naprawcze - wyglada to jak sprezynka wkrecana w stara dziure. Bardzo czesto stosuje sie to w motocyklach... Musze tylko poszukac jak sie to nazywalo i gdzie mozna to dostac...


Ta znam, nazywa to sie Heilcoil albo jakos podobnie, jakos nie ufam temu za bardzo przy srobach od glowicy, poza tym zeby to zrobic trzeba sciagac glowice, a poza tym nie mam takiego silnika bo moj przy probie naprawy pekl.

Teraz szukam nowego silnika i cztery pod rzad mialy poukrecane te sruby, mimo, ze wszystko inne bylo jak najbardziej ok.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 11, 2004 12:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Co jest przyczyną ukrecania sie tych gwintów? Czy psuja się one przy rozkręcaniu, czy nieprawidlowym dokręcaniu, czy to po prostu wada fabryczna?
Helicoil już kilka razy stosowałem i mam dobre zdanie o tym wynalazku. Tylko tam moze sie nie sprawdzić, skoro cienka ścianka.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 11, 2004 2:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
gelanda pisze:

Teraz szukam nowego silnika i cztery pod rzad mialy poukrecane te sruby, mimo, ze wszystko inne bylo jak najbardziej ok.

Może masz jakiś trefny ten klucz dyn. [zlosnik] [oczko]

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 11, 2004 6:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Gwinty zrywaja ludzie ktorzy nazywaja sie mechanikami, na tych silnikach powinno byc duzymi literami napisana instrukcja dokrecania glowic (ew. walkow)
W M117 dokreca sie je bardzo lekko i jest specjalna procedura robienia tego.
Niestety sruby trzymajace podpory walka rozrzadu przechodza przez glowice i wkrecane sa w blok i wlasnie najczesciej przy wymianie walków rozrzadu niszczone sa te gwinty.

Cytuj:
Może masz jakiś trefny ten klucz dyn.


A klucz niestety dobry jest.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 11, 2004 6:54 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
chyba sie do ciebie przejade na diagnoze...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 11, 2004 11:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Jak masz 420/500/560 to zapraszam.
Chociaz chyba lepiej nie wiedziec i zyc w slodkiej nieswiadomosci.

Ja nie chce takiego silnika, bo ma on isc do samochodu terenowego, a tam pracuje w wyzszych temperaturach i w wyzszych obrotach, generalnie bardziej dostaje w pale, wiec iistnieje wieksze prawdopodobienstwo wydmuchania uszczelki pod glowica i wtedy robi sie problem.
Zakup takiego silnika to poprostu ryzyko, moze bedzie dzialal jeszcze lata, a moze do pierwszego wyjazdu w teren.
Jak dla mnie taki motor warty jes 1000zl.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 12, 2004 12:01 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jak bedzie auto pod domem to dam znac. 560. W sumie milo bedzie sie spotkac i zobaczyc czy znalismy sie tez w realu :P

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 12, 2004 11:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Ok, czekam na odzew.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl