MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 13, 2025 8:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1116 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 05, 2010 8:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
Witam czy mógł byś w przybliżeniu podać koszty przejścia na MS w W124 30024v? Na razie wszystko działa poprawnie ale ten układ ma już swoje najlepsze lata za sobą.

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
Post: wt paź 05, 2010 9:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
kubeq_sq pisze:
Ukaniu, a ty wgrywasz boota od zera czy kod ladujesz?? i na kodzie sie zawiesza?? ja u siebie wpakowalem bez problemu do konca... napisz cos wiecej to sie pomoze :)

Prędkość transmisji z komputera jest poprawna.
Bootloader jest oryginalny i działa dobrze - kod BG - działa dobrze.
Wszystkie elementy układu PLL poprawne, kwarc wzbudza się na właściwej częstotliwości.
Rdzeń w wersji ekstra pomimo konfiguracji PLL na 8.0 MHz nie pracuje na takiej częstotliwości.
Pracuje na częstotliwości 7.37.
Problem nr 2.
Po ustawieniu PLL i rejestrów konfiguracyjnych Uarta na jakąś jedną częstotliwość np 7.37 MHz. Transmisja jest OK. Kod odpowiada na pytania przez Uart - właściwie.
Jedynie problem jest z w.w. błędem - tak jakby występował w procedurze zapisu do flasha - odczyt jest OK bo defaultowe mapy po załadowaniu - extra są dobre.
Kod BG działa dobrze we wszystkich przypadkach.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 06, 2010 1:00 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
wszystko fajnie, tylko ze kod extra wgrywa swojego boota i jesli zmieniasz ze zwyklego na extra, to musisz zanzaczyc opcje, zeby wyczyscil poprzedniego boota jak uzywasz download firmware :) mysle, ze tak zrobiles,ale dla pewnosci zapytam. czy boota tez zmieniales??

_________________
Kuba


Na górę
Post: śr paź 06, 2010 9:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
kubeq_sq pisze:
w mysle, ze tak zrobiles,ale dla pewnosci zapytam. czy boota tez zmieniales??

Dobrze, że pytasz :) Nie zmieniłem.
No i to będzie chyba przyczyna jestli bootloader musi być inny to pewnie nie bez przyczyny!
Hmm, czyli najprawdopodobniej zmienili głębiej jakąś konfigurację która jest ustalana zaraz po starcie. Nie znam niestety tych procków nic a nic - ech, gdyby tak przepisać podobny kod na jakiegoś choćby ARMa - skąd brać tylko czas?
Kod extra załadowałem stosując zwykły bootloader wbity w procek który przyszedł do mnie.
Dzięki za zainteresowanie i poradę, jak dziś wieczorem dotrę do domu poczytam o zmianach bootloadera.
Ja przypuszczałem, że błąd musi być w istocie banalny - bo nikt o tym nie pisze a w nietypową wadę mojego kontrolera nie wierzę, no ale trzeba wiedzieć.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 06, 2010 12:35 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
nie ma za co. tak mi sie wlasnie wydawalo po tym co napisales, ze B&G chodzi dobrze, a ekstra sie wysypuje.... wiesz nie jestem elektronikiem i nie mam za duzo z elektronika wspolnego (amator, samouk), ale co wiem to chetnie pomoge :) ja u siebie niestety mam problemy z predkoscia obrotowa silnika (cos ten obwod vr sensora nie dziala jak powinien. wczoraj wymienilem c31 ze 102 na 104, bo tak zalecaja manualu dla kol 36-1, zobaczymy jak bedzie)... jakbys mial jakies problemy, to z tym czym wiem jak sie uporac bardzo chetnie Ci pomoge :)

nie ma co czytac, sciagaj kod extra do wrzucenia uzyj download firmware (trzeba uzywac oddzielnego do extra, nie mozna uzywac zwyklego b&g, ale do prockow blankow sie nie nadaje, bo sprawdza obecnosc boota B&G ) dolaczonego do kodu, postepuj zgodnie ze wskazowkia i bedzie dobrze :) tam trzeba ta zworke boota na plytce zewrzec na zaladowanie boota :) zaladuje Ci sie boot extra i kod od razu... daj znac czy Ci sie udalo.

jesli chodzi o soft jakby sie udalo cos wykombinowac, to byloby swietnie, bo ja przrobilem orginalna plytke wedle wskazan zamieszczonych na stronie msextra zwiazanych z loss syncami (przeszla pozytywnie pierwsze etapy testow, zbieram teraz zamowienia na plytki od amatorow)Obrazek
, to moznaby ja na legalu sorzedawac maniakom do montazy garazowych. ja niestety jestem za cienki w te klocki i nie dam rady czegos takiego zrobic, ale ....

_________________
Kuba


Na górę
Post: śr paź 06, 2010 8:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No i problem rozwiązany - Dziękuję - tak to był ten problem.
Nie wiem czego ale zwykle zamiast iść drogą najprostszą idę okrężną i zamiast uzyć softu do programowania z paczki z kodem extra - 3 cm dalej - na siłę stosowałem ten BG.

C31 jak widzę tworzy obwód filtru dolnoprzepustowego z R45. Jeśli Twój problem wynika z zakłóceń to zwiększenie pojemności z 1 nF na 100 nF może pomóc - ja bym to obejrzał na scyloskopem - było by widać jak na dłoni co dolega. Tak czy siak chyba musisz zerknąć - bo to chyba najłatwiejszy sposób na ustalenie histerezy i punktu przejścia przez "0".
U mnie na schemacie Rev 3.0 C31 ma 220 nF.

Płytka wygląda zacnie - trochę się o nią martwię ale - testy Ci powiedzą czy jest OK.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 06, 2010 9:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Do programowania ECU polecam pakiet MegaTunix - działa z każdą wersją kodu :-)

Teraz sobie przypominam że ja też próbowałem wgrać kod Extra za pomocą HyperTerm-a i się nie udało. Będąc uparty spróbowałem innym programem i zadziałało... Nie skojarzyłem że wersja softu może wymagać odpowiedniego programiku...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr paź 06, 2010 11:02 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
http://www.megamanual.com/ms2/V3assemble.htm#input no wlasnie teraz tez widze, ze na schemacie jest 0.22, ale tutaj <- jest juz 104 :) no nie wiem, najgorsze jest to, ze trzeba jeszcze wybrac rising i falling. dzisiaj podkrecilem troche potki (1 obrot) i powiem szczerze, ze silnik stal sie dynamiczniejszy o wiele, reakcja na gaz sie poprawila... ale cos jeszcze na zimno przerywa na 1200 obrotow. na cieplo nie zauwazylem. pewnie mam warmup do poprawy... nie mialem ze soba lapka, wiec nie wiem czy lossa zlapal, ale jak zajechalem na miejsce to obroty mial ok (a zawsze jak zlapie lossa, to potem obroty na jalowym mi kuleja, bo chyba PWM sie resetuje)

myslisz, ze jakby byl jeszcze bardzo zaszumiony, to moge dac 105??

Voytas, pobralem cchialem sprawdzic ale na mojej platformie nie dziala :/ a poza tym ma wgrany do swojego msa II kod 3.0.3 extra i ogolnie tylko tunerstudio daje sobie z nim rade...

co macie u Siebie w aucie do kontroli powietrza dodatkowego?? swoje zawory seryjne?? dwupinowe na tip120??

_________________
Kuba


Na górę
Post: czw paź 07, 2010 9:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kubeq_sq pisze:
co macie u Siebie w aucie do kontroli powietrza dodatkowego?? swoje zawory seryjne?? dwupinowe na tip120??

U mnie jest zawór "na śrubę" dodatkowo na zimno wspomagany zaworem terminczno / czasowym czyli to co było seryjnie. Nie wiem czy ten drugi zawór działa, ale silnik chodził dobrze zarówno na K-Jetronicu jak i teraz na elektronice (na LPG I gen. też jest OK).

Zapłon też mam seryjny, podobnie sterowanie pompą paliwa...

Ogólnie to ten silnik jest taki "prosty" że chyba tylko kiepska kompresja (lub źle ustawione luzy zaworowe) jest w stanie pogorszyć jego pracę...
Teraz jest coraz chłodniej - będzie szansa poprawnie ustawić Warmup enrichment :-)

PS
W moim odczuciu wywalenie klapy to strzał w dziesiątkę. Auto zdaje się być dużo żwawsze także na LPG...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw paź 07, 2010 11:41 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
ufff chyba dzisiaj uporalem sie z czujnikiem VR... otoz wina byla wlasnie w tym kondku... (c31) zmienilem na 104 i juz bylo lepiej, ale przerwanie na 800-1200 obrotow i przy zmianie predkosci silnika(jak schodzil z obrotow i mu gaz wcisnalem ) myslalem, ze w tym obszarze mialem mape zle dobrana, ale wzialem lapka i zmienilem czujnik na rising, bo mialem falling.w sumie nie wazne jak potki ustawilem zawsze byla tak samo na falling... a na rising poltora obrotu w prawo potkami od zera i ... nie chce zapeszac ale jest pieknie :) :)

Obrazek a to mi wpadlo w rece przed chiwla, to chyba nawet obraz z mojego czujnika VR :)

_________________
Kuba


Na górę
Post: pt paź 08, 2010 9:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Najlepiej to by było na jeden kanał oscyloskopu podać przebieg z czujnika położenia a na drugi kanał sygnał z za układu formującego z prkami. Wtedy regulacja była by bardzo prosta. Przypuszczam, że "oscyloskop" z karty dźwiękowej w PC już powinien się do tego nadawać. Potrzeba tylko zrobić sobie jakiś układ wejściowy.
1uF jako C31 to moze być za dużo ale ja bym to sprawdził eksperymentalnie za pomocą w.w. układu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 6:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ostatnio miałem chwileczkę czasu i domontowałem jak przykazano TPS do przepustnicy z M103.


Załączniki:
TPS2.JPG
TPS2.JPG [ 57.54 KiB | Przejrzano 1695 razy ]
TPS.JPG
TPS.JPG [ 52.34 KiB | Przejrzano 1697 razy ]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl
Na górę
Post: śr paź 13, 2010 8:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ukaniu pisze:
Ostatnio miałem chwileczkę czasu i domontowałem jak przykazano TPS do przepustnicy z M103.

Od jakiego auta ten TPS? Może ten montowany w Oplach?
Też niedługo będę u siebie w M102 próbował dołożyć (potrzebny mi do sterowania LPG) i nie wiem co kupić.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 9:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak to jest TPS z serii tych "GM" z naszego rodzimego wyrobu samochodowego :-)
Oryginał dobrej jakości można kupić za niewielkie pieniądze. Teraz szukam do niego wtyczki. Łącznik wyciąłem z pręta fi 10 tak aby uzyskać odpowiedni kąt pracy i geometrię.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw paź 14, 2010 8:23 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
a u mnie jest TPS podwojny. do steronika ke-jet ma tylko wskazanie on/off, natomiast do sterownika skrzyni pelne wskazanie :) wiec ja sie wpialem pod sterownikiem skrzyni i obeszlo sie bez przerabiania :) dla potomnych jakby tez chcieli, to potrzebujecie potencjometr od 3.0 24v z automatem pieciobiegowym (potocznie dokladana piatka elektroniczna) :)

Voytas bedziesz gaz na oddzielnym sterowniku prowadzil?? czy msem?? bo ja planuje msem :) juz mam wszystko praktycznie podlaczone, tylko musze sie z ta mapa moja uporac, zeby nie mam za ubogo i jalowe ustawic, bo znow po ustawieniu bylo dobrze przez jakis czas, a teraz mam za niskie.... nie wiem czemu, za malo powietrza dostaje.

_________________
Kuba


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1116 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl