MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 12, 2025 3:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1416 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 09, 2010 8:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
kubeq_sq pisze:
zamontuj najlepiej z frodziora escorciora 20zl kosztuje

Jeśli to cena z ASO to potwornie drogo [hihi]
Skoro raz dziala,raz nie dziala, to moze byc faktycznie czujka.
Jaki dokładnie ma być ten czujnik ? dowolny od escorta/fiesty? (wyglądają tak samo) czy z którychś lat/wersji silnikowych ?

Pieknie się to zbiega z wiatrakiem chłodnicy który chyba się sfajczył [chory]

_________________
Kubitus


Na górę
Post: czw gru 09, 2010 4:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
nie no nie ma obostrzen zadnych jesli chodzi o cujnik :)
moze byc np ten
http://allegro.pl/czujnik-walu-ford-esc ... 65554.html
ja mam taki dokladnie:
http://allegro.pl/czujnik-polozenia-wal ... 91519.html

za bardzo dmukales to sie zjarawszy :P nie no serio Ci sie spalil?? niby dlaczego??

jesli chodzi o rezystor to wlasnie na niego stawialem i juz sie zabieralem do wymiany wczoraj, ale stwierdzilem, ze poczekam na opinie ekspertow :) tranzyk wymieniony, ide zaraz do auta zeby zobaczyc czy chociaz kontrolka w tunrestudio sie zapali jak przelacze na nos i spotka kryteria przelaczenia, czyli obroty powyzej 1000 i 70 stopni na plynie :) moze gazownia wreszcie odpali :)
po wymianie na 1k jest pieknie 5v na wylaczonym przelaczniku (zamkniety tranzystor) i piekne 0.3 V na zalaczonym przelaczniku (trazyk otwarty)... ide robic testing :)

i co?? dupa... nie wiem albo soft jest padniety i musze wsadzic od nowa kod, albo port w procku... innej opcji chyba nie ma, bo z badan miernikiem wynika, ze powinno wszystko hulac...

zmiana portu pomogla, widzi zalaczony NOS, przelacza wtryski... :) jest baja... jutro sprobuje zrobic finalna wersje, przelaczyc na gazior i sie przejechac :) nareszcie tania jazdeczka :P

_________________
Kuba


Na górę
Post: czw gru 09, 2010 9:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
nie wiem czy się zjarał, faktem jest że nie działa :)
Przetestuje może w weekend co jest przyczyną.

Mam nadzieję że do wyjęcia czujnika wystarczy wyjąć wiatrak.....BTW-jak go zamontowałeś? [zlosnikhihi]

_________________
Kubitus


Na górę
Post: czw gru 09, 2010 9:54 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
na zasuwki z kwasowki :) do chlodnicy doczepiony :) prawie jak seryjna oslona plastikowa :P
no i udalo mi sie... widzi nosa, wyrzuca na ekranie ikonke nosaa silnik gasnie po przelaczeniu, czyli wtryski sie przelaczaja... baja :) w sobote obejrze to wszystko dokladnie, bo jutro musze zostac do polnocy w robocie:)

_________________
Kuba


Na górę
Post: ndz lut 13, 2011 4:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Mały update mojego małego projektu :)

Tak więc W201 dziś uzyskało pełną sprawność.
Okazało się że wiatrak potrzebował 40A bezpiecznika.
Natomiast odcięcie zapłonu przy 4000 do 5000 obrotów potrzebowało 30 minut intensywnej pracy Ukania wraz z jego przyjacielem rosyjskim oscyloskopem :) - za co serdecznie im dziękuję.....

Teraz tylko sonda szerokopasmowa i zabawę w strojenie czas zacząć [hihi]

_________________
Kubitus


Na górę
Post: ndz lut 13, 2011 6:37 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
No nareszcie :) ciekaw jestem jak pojdzie Ci strojenie :P na paliwie nie powinienes miec problemow... :) to moze licencja na live tuning do tunerstudio by sie przydala??

_________________
Kuba


Na górę
Post: ndz lut 13, 2011 6:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Od czego zaczynacie strojenie nie mając oryginalnej mapy zapłonu? Jest tu jakiś patent?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz lut 13, 2011 9:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
zegarek pisze:
Od czego zaczynacie strojenie nie mając oryginalnej mapy zapłonu? Jest tu jakiś patent?

Sądzę że jest to wykonalne. Instrukcja jak to stroić jest dość jasna i dodatkowo można się posiłkować fabrycznymi ustawieniami (chyba w V8 także można je w jakiś sposób "odczytać"?)...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz lut 13, 2011 9:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kubitus - masz szczęście, że dzisiaj szukałem kaleson. Przeglądałem szafę i znalazłem oscyloskop :-) przenośny! [palacz]
A jeśli chodzi o wyprzedzenie to zawsze na upartego można by zdjąć charakterystykę wprost lampą strobo. Potrzeba by tylko miernik podciśnienia i zapodawać podciśnienie np. strzykawką - aby sprawdzić jak uwzględnili jego wpływ.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz lut 13, 2011 9:52 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
jestem za testami, albo po prostu kogos, kto ze sterwonika od 3.2 jest w stanie wyciagnac takie mapy. ja mam cale romy ze sterownikow 3.2, mapy paliwowe i mapy zaplonu, wzbogacenia, korekcje, algi itd... ale niestety tunerpro nie odczytuje ich, bo musialbym kupic jakis program na ktory nie mam kasy... jakbysmy sie moze zrucili to byloby latwiej. program tunerpro potrzebuje bazy xdf jak czytac te romy, natomiast ten program ktory jest platny sam je rozpoznaje i rozczytuje gdzie jest jaka mapa....

wiec jak robimy? jestem w sumie w stanie zalatwic od wiekszosci silnikow na elektronice romy :) ori :)

_________________
Kuba


Na górę
Post: ndz lut 13, 2011 10:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jaka tu kasa wchodzi w grę?
Ja będę potrzebował mapy zapłonu do m117 i m119.

A z zapodaniem podciśnienia i odczyt lampą to patent, który mi się już podoba :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz lut 13, 2011 11:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
zegarek pisze:
A z zapodaniem podciśnienia i odczyt lampą to patent, który mi się już podoba
Dokładnie taki patent brałem pod uwagę gdybym się decydował na sterowanie zapłonem w M102... W nowszych silnikach nie ma do tego jakiegoś lepszego patentu? Jakieś złącze diagnostyczne czy coś w ten deseń?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt lut 15, 2011 8:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
ukaniu pisze:
Kubitus - masz szczęście, że dzisiaj szukałem kaleson.

znowu się zimno robi i kalesony rzeczy przydatna ;)

ukaniu pisze:
Przeglądałem szafę i znalazłem oscyloskop :-) przenośny! [palacz]


Ukaniu to co ty masz za szafę że zimowych gaci szukasz a takie bajery znajdujesz [zlosnik] ?

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Ostatnio zmieniony wt lut 15, 2011 1:16 pm przez KarolS1988, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt lut 15, 2011 10:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Cytuj:
ukaniu napisał(a):
Przeglądałem szafę i znalazłem oscyloskop przenośny!
KarolS1988
Ukaniu to co ty masz za szafę że zimowych gaci szukasz a takie gajery znajdujesz ?

taką jak w TAXI miał ten francuz [zlosnikhihi]
opony, oscyloskopy i takie tam [zlosnik2]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt lut 15, 2011 11:29 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Mieszkam aktualnie w kawalerce... [hihi] Żona jest szczęśliwa [zlosnik]
Na dowód moje stanowisko dowodzenia rodziną [clown]
Drzwi oczywiście "pod prądem" [palacz]


Załączniki:
board_ell.jpg
board_ell.jpg [ 58.44 KiB | Przejrzano 2643 razy ]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1416 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl