MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 3:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 18, 2005 7:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
Znalazłem kilka zdjęć Mercedesów , może już były ale miło popatrzeć
[img]http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1108750919_115_1[1].jpg[/img]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 18, 2005 8:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Oj porwałbym sobie taką lawetkę ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 19, 2005 4:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
a ja [oczko] to co na lawetce [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 19, 2005 9:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Nie liczać Seca cabrio [chory] to piekne autka na tych fotkach [happy] [nnn] [poscig] tylko dlaczego wiekszośc ma te felgi jakies nietenteges.....

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Ostatnio zmieniony sob lut 19, 2005 10:44 pm przez AMG, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 19, 2005 10:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
No SEC jest faktycznie "sparzony" łeeeeeeee

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 20, 2005 12:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
AMG pisze:
Nie liczać Seca cabrio [chory] to piekne autka na tych fotkach [happy] [nnn] [poscig] tylko dlaczego wiekszośc ma te felgi jakies nietenteges.....

and6412 pisze:
No SEC jest faktycznie "sparzony" łeeeeeeee


A gdzie Wy na tych fotkach SEC-a cabrio widzicie :lol: :lol: :lol: :lol: [smiech] [zlosnik]

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 20, 2005 1:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 19, 2002 11:13 am
Posty: 637
Lokalizacja: Łódź
a nie przypadkiem przerobka z c123?

_________________
Jeep Cherokee XJ 4.0
Honda CR-V
Ex: C140 600 '96, W124 E220 '94, BMW 525tds '93, W123 240D '82, W201 190 2.0 '89, Honda CB500, Chrysler 300M 3,5


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 20, 2005 2:25 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Merc W107 pisze:
AMG pisze:
Nie liczać Seca cabrio [chory] to piekne autka na tych fotkach [happy] [nnn] [poscig] tylko dlaczego wiekszośc ma te felgi jakies nietenteges.....

and6412 pisze:
No SEC jest faktycznie "sparzony" łeeeeeeee


A gdzie Wy na tych fotkach SEC-a cabrio widzicie :lol: :lol: :lol: :lol: [smiech] [zlosnik]

mroziu pisze:
a nie przypadkiem przerobka z c123?

W zasadzie kierunki ma od 107, ale resztę albo SEC'owatą (np. światła, maska i proporcje "parapetu" obok, a w zasadzie jego brak), albo jakąś podejrzaną, tyle że nie jestem do konca pewien, jakie zmiany zaszły we wnętrzu w ostatnich latach produkcji R107 - to już "nie moja epoka" ;) [zlosnik]

Straszny tiun, ale mam też wrazenie, że jak na R107, to z tyłu za dużo miejsca i za wysoki :roll:
Obrazek

Ciekawy jest ten czarno-biały crash - fakt, że pełna czołówka ale:
1. coś jakby poduszki?
2. solidna, pęłna sciana, a nie "masa równoważna", czy jak tam.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 20, 2005 9:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
Wookee pisze:
Ciekawy jest ten czarno-biały crash - fakt, że pełna czołówka ale:

1. coś jakby poduszki?



Niewykluczone, niewykluczone …… :)


Mitu pisze:
W MB za bezpieczeństwo odpowiadał cały sztab ludzi m.in. Karl Wilfert. Już w "skrzydlakach" była kontrolowana strefa zgniotu tylko jeszcze w powijakach, ale była. Potem było całe mnóstwo innych patentów poprawiających bezpieczeństwo. Poduszki powietrzne testowane na W 108/109, ABS testowany na W 114/115 itd. Zabrano zbiornik paliwa ze strefy zgniotu, aby zapobiec wybuchowi….
ABSOLUTNIE KAŻDY MB z lat 60 - tych. i 70 - tych. wyprzedzał swoją epokę o "parę ładnych lat" i dlatego właśnie jak ktoś jeździ W 123 czy W 116 to nie odczuwa tego, że te auta mają ponad 20 lat. Pozdrawiam - Łukasz.




Pozdrawiam :) - S1


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 20, 2005 10:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Bardzo się cieszę z przypomnienia postu Mitu, jeszcze tylko detal, o którym powinienem napisać od razu - poduszki "w ogólności" tak, coś tam o uszy się mi obiło, ale pasażera z tyłu? - to mnie zainteresowało.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 20, 2005 11:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
qrde nie wiem jak Wy, ale ta biała 114/115 :roll:
jest PRZEPIĘKNA, od kilku lat chodzi mi po głowie,
zobaczycie, kiedyś zrobie sobie taką samą [zlosnik]

p.s.

tą lawetke to też bym chętnie przygarnął ;)

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 20, 2005 11:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 8:33 am
Posty: 217
A ta 280 CE... piekna :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 20, 2005 12:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
Samsung1 pisze:
Wookee pisze:
Ciekawy jest ten czarno-biały crash - fakt, że pełna czołówka ale:

1. coś jakby poduszki?



Niewykluczone, niewykluczone …… :)


Mitu pisze:
W MB za bezpieczeństwo odpowiadał cały sztab ludzi m.in. Karl Wilfert. Już w "skrzydlakach" była kontrolowana strefa zgniotu tylko jeszcze w powijakach, ale była. Potem było całe mnóstwo innych patentów poprawiających bezpieczeństwo. Poduszki powietrzne testowane na W 108/109, ABS testowany na W 114/115 itd. Zabrano zbiornik paliwa ze strefy zgniotu, aby zapobiec wybuchowi….
ABSOLUTNIE KAŻDY MB z lat 60 - tych. i 70 - tych. wyprzedzał swoją epokę o "parę ładnych lat" i dlatego właśnie jak ktoś jeździ W 123 czy W 116 to nie odczuwa tego, że te auta mają ponad 20 lat. Pozdrawiam - Łukasz.




Pozdrawiam :) - S1


Wracając do wątku z „airbag”- historycznie rzecz biorąc to było (mniej więcej) tak:

Béla Barényi (1907-1997) – był pierwszym inżynierem od spraw bezpieczeństwa w firmie Mercedes-Benz.

Obrazek



W 1968 Mercedes-Benz przeprowadził pierwsze próby z systemem „airbag”

Oto Mercedes W108 crash test (jeden z pierwszych zarejestrowanych airbag test, w 1969).

Obrazek




Od 1970 roku MB zaczął przeprowadzać regularne próby zderzeniowe (crash tests) w Sindelfingen.

Obrazek


Więcej o chronologii tutaj:

=KLIKNIJ=



Jako ciekawostka – początkowo próbne samochody poruszały (napędzały) specjalne rakiety na gorącą wodę:


Obrazek

Obrazek




Jednak palma pierwszeństwa wśród samochodów seryjnie wyposażonych w airbag przypadła General Motors.


Obrazek


W 1973 roku General Motors wyprodukował 1,000 Chevroletów z experymentalnym „airbag”.
Także w 1973 wprowadził pierwszy samochód seryjnie sprzedawany z “airbag” a był to Oldsmobile Toronado.

MB wprowadził seryjnie montowany "airbag" w modelu W116:

=KLIKNIJ=




Jednak nie zawsze poduszka bezpieczeństwa spełnia swoje zadanie.

Czasem otwiera się przypadkowo i niepotrzebnie.

A tak wygląda twarz człowieka, któremu nagle otworzy się „airbag” np. podczas postoju:

Obrazek
:(:(:(


Pozdrawiam - S1


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 20, 2005 6:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
Bardzo się cieszę z przypomnienia postu Mitu, jeszcze tylko detal, o którym powinienem napisać od razu - poduszki "w ogólności" tak, coś tam o uszy się mi obiło, ale pasażera z tyłu? - to mnie zainteresowało.


Też dziękuję :) . Widzę, że Samsung1 sporo "grzebie" w archiwum ;) .

Cóż Wookee, MB miał wiele pomysłów na poprawę bezpieczeństwa i już wtedy myślano o poduszkach dla wszystkich podróżujących. Przeprowadzano testy właśnie na W 114/115. Niestety nie przewidziano pewnych dość istotnych problemów. Otóż testowano W 114/115 z czterema poduszkami na egzemplarzu z szyber-dachem. Wszystko było w porządku, bo strefa kontrolowanego zgniotu rewelacyjnie spełniała swoje zadanie(w owym czasie MB był właściwie bezkonkurencyjny w tym zakresie), konstrukcja "dawała radę" dużym siłom oddziałującym w trakcie uderzeń, poduszki się otwierały, ale... właśnie ale nie przewidziano, że gdy 4 poduszki powietrzne otwierają się w tej samej chwili ciśnienie w kabinie wzrasta niewyobrażalnie! Do tego stopnia, że szyber-dach w testowanym egzemplarzu W 114/115 wysadziło w powietrze! Po prostu ciśnienie dramatycznie rosnące wyrwało szyber-dach i wyrzuciło go do góry! Wtedy zdano sobie sprawę, że przy użyciu poduszek powietrznych w aucie są potrzebne odpowiednie kanały do wylotu ciśnienia. Muszą być na tyle sprawne, aby ciśnienie w kabinie wyrównało się w ciągu tych „ułamków sekund” w trakcie których otwiera się poduszka powietrzna. Problem był na tyle poważny, że nie zdecydowano się na montaż poduszek w aucie już produkowanym. Zamiast przystosowywać do poduszek aktualnie produkowane auto, łatwiej było przygotować do ich zastosowania nowy model. W tym wypadku było to W 123 (W 116 był już produkowany), ale takie rewolucyjne urządzenie postanowiono zamontować w S - klasie. Jednak nietylko to było powodem tak długiego zwlekania. Prace nad tym i innymi problemami zajęły kilka, a właściwie kilkanaście lat zanim wszystko zostało doprowadzone do takiego poziomu, że montowanie poduszek było bezpieczne – wiadomo MB nie lubi(ł-?) ryzyka. Pracowano też nad tym, aby poduszka chroniła osoby nie zapinające pasów, z myślą o rynku amerykańskim.

Samsung1 pisze:
Béla Barényi (1907-1997) – był pierwszym inżynierem od spraw bezpieczeństwa w firmie Mercedes-Benz.


O nim bardzo wiele pisał Ocet - warto poszukać w archiwum. Chyba żaden inny człowiek nie wymyslił i nie opatentował tak wielu urządzeń i pomysłów w kwestii poprawy bezpieczeństwa. Jednak apeluję, aby nie zapominać o Wilfercie co z resztą sam Ocet nie raz uczynił :roll: [zlosnik] .
Wilfert bowiem był "współodpowiedzialny" za kontrolowaną strefę zgniotu, bezpieczną kierownicę, stożkowe zamki, a łamana kolumna kierownicza to jeden z jego wynalazków [ok] .

Zwróćcie uwagę na to zdjęcie:
Obrazek

W tym czasie często robiono próby zderzeniowe bez przednich drzwi, aby obserwować zachowanie manekinów podczas uderzenia. Wyjęcie drzwi powodowało osłabienie konstrukcji i przeniesienie ogromnych sił na słupek A (a także dach i podłoge - progi i podciągi), który w W 108/109 był już bardzo wytrzymały co tutaj wiadać bardzo dobrze.

Samsung1 pisze:
Jako ciekawostka – początkowo próbne samochody poruszały (napędzały) specjalne rakiety na gorącą wodę:


Obrazek


Takie auto jak to na zdjęciu powyżej nigdy nie było produkowane w tej formie [zlosnik] .

Samsung1 pisze:
Obrazek


Nie był to najlepszy pomysł, ale wtedy nie znano innych metod niż rakiety parowe. Rakieta wbijała auto w przeszkodę i dodatkowo taranowała jego tył. Zdjęcie tego W 108 przypomina mi wypadek Ojca Grakoza, gdy przyczepa staranowała W 123 które wjechało w drzewo ciągnąc tę przyczepę :cry: - na szczęscie W 123 spełniło swoje zadanie w stopniu zadowalającym.

Samsung1 pisze:
MB wprowadził seryjnie montowany "airbag" w modelu W116:
=KLIKNIJ=


Z tego co ja wiem to poduszka była dostępna dopiero w roku 1981 w modelu W 126 jako opcja, czyli w W 116 pozostała tylko na poziomie testów.
W W 116 wprowadzono ABS jako opcję od grudnia 1978 roku, dlatego próżno go szukać w egzemplarzach z roku 1978, a w W 123 był również montowany tylko na życzenie, dopiero od sierpnia 1980 roku.
W W 126 standardowo ABS montowano od grudnia 1984 roku (opcjonalnie od początku).

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 20, 2005 8:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Merc W107 pisze:
AMG pisze:
Nie liczać Seca cabrio [chory] to piekne autka na tych fotkach [happy] [nnn] [poscig] tylko dlaczego wiekszośc ma te felgi jakies nietenteges.....

and6412 pisze:
No SEC jest faktycznie "sparzony" łeeeeeeee


A gdzie Wy na tych fotkach SEC-a cabrio widzicie :lol: :lol: :lol: :lol: [smiech] [zlosnik]


Faktycznie to 123c ale zochydzone maxymalnie.
Wookee pisze:
jakie zmiany zaszły we wnętrzu w ostatnich latach produkcji R107 - to już "nie moja epoka"


Co do zmian wewnetrznych w W107 II serii
-nowe zagłówki(małe) i waskie siedzenia.
-nowa kierownica wklesła lub płaska z poduszką
-nowe przyciski sterowania el.szyb
-nowe sterowanie awaryjnych (małe)
-nowy włącznik świateł takie jak w 123 III serii
-zastapienie srodkowego nawieu wskaźnikiem temperatury (nie wiem czy zawsze)
-w przypadku klimy automatycznej sterowanie takie jak w 126 a nie jak w 116 [zlosnik]
-inne ołony przeciwsłoneczne (słoneczniki)
-zmiana wygladu sterowanie automatycznej skrzyni biegów na taka od 126
To chyba tyle wewnatrz ..

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl