MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 8:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 01, 2004 9:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Witam panów znawców.
Słyszałem że można coś takiego (jak w temacie) zamontować do beczki.
Jednak nie mogę nigdzie znaleźć.Czy koledzy coś wiedzą? Może znają jakieś stronki? Bezskuteczne poszukiwania oryginału plus informacje że w 200D to trudne do zamontowania powodują że rozważam taką możliwość.
Może wiecie coś co mi pomoże.Celowo umieszczam to w Hyde Parku bo to dotyczy przeróbki i nie będzie oryginałem a w tej kategorii "róbta co chceta" :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2004 10:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
realnie to tylko od Omegi bedzie najtaniej i najprościej...
A W116 ale wersjach najdroższych była klima elektryczna + mechaniczna + webasto - ustawiało się temp i czy to środek lata czy zimy 22*C będzie trzymało!
Trzeba [pszukać jakiejkolwiek klimy elektrycznej i już po problemie - od wszystkiego dopasujesz - to tylko kilka kabelków [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2004 12:25 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Marcin S pisze:
realnie to tylko od Omegi bedzie najtaniej i najprościej...

Powodzenia w montażu [zlosnik]

Cytuj:
A W116 ale wersjach najdroższych była klima elektryczna + mechaniczna + webasto - ustawiało się temp i czy to środek lata czy zimy 22*C będzie trzymało!

To coś to byl klimatronik i występował także w 280S/SE - w zależności od tego co kto zamówił.

Cytuj:
Trzeba [pszukać jakiejkolwiek klimy elektrycznej i już po problemie - od wszystkiego dopasujesz - to tylko kilka kabelków [zlosnik]

Irek - nie rób tak. Klimatronik to nie tylko "kilka kabelków" jak pisze Marcin S. To cały skomplikowany sytem sterowania, inne przyciski i pokrętła, pneumatyka itp. Daj sobie z tym spokój, chyba, że trafisz na oryginał na szrocie. Klimatronik występował także jako opcja do W123 (nie sądzę aby do 200D) - będzie Ciebie czekać wymiana całej (lub prawie całej) konsoli centralnej, którą trudno będzie dopasować do określonej serii 123. IMO gra nie warto świeczki, a patenty od Omegi to raczej nadają się na forum tjuninkofffcófff.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2004 12:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
automatyczna klima jest super bo wszystkim steruje automat ale mase z tym roboty i kłopoty jak się zepsuje - sterowanie jest ciśnieniowymi przewodami

już lepsza - prostrza - jest klima manualna - ja taką mam - wszystkim samemu trzeba sterować ale jest prostrza w naprawie

jeśli już uprzesz się na dokupienie klimy to musisz też wymienić nagrzewnicę bo w autach z klimą jest większa nagrzewnica - ogólnie sporo roboty z tym jest

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2004 9:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
osobiście poszukuje kompresora ( samego kompresora! ) - najlepiej elektrycznego ( i właśnie od Omegi jest najtańszy i najpopularniejszy - taki mi proponowali w zakładzie gdzie montują/naprawiają klimy - jak chciałem elektryczną jaknajtaniej ) ale jednak koszty nastawiły mnie na odpowiedni tor myślenia i teraz szukam mechanicznego - oryginalnego ( bo inny zamontowac na silniku to juz na pograniczu magi i czarów) , montowanego jak wyposażenie dodatkowe - nowy 1500zł :o

kompresor elektryczny- może być od czego innego - aby był sprawny, kompresor od biedy można zapodać inny - cyrki zaczynają się z chłodnicą wraz z chłodnicą klimatyzacji - cyrki na całego - nigdzie nie ma :o - nawet nowej całej chłodnicy płynu chłodzącego ale odrazu i klimatyzacji...

Tak jak pisze Bukol - szukaj na szrotach - może się znajdzie ( jak nei cała klima -to wyciągaj chociaż deske!! i wyciągnij też chłodnice - nigdzie nie można dokupić ) - ja mam o tyle fajnei że mam calą deske od W123 z oryginalną "klimą" BEHR - ale tylko od ściany grodziowej do wnętrza - bez elementów w komorze silnika :( , ale mam instalacje elektryczną

Jest to mechaniczna - taka jak FENIX posiada w swojej MB, więc nei mam czujników i innych duperelek.... Instalacja elektryczna nei jest skomplikowana , do sterowania "tego czegoś" wykorzystywane jest podciśnienie do zamykania i otwierania klapek kierunkowych ( dziś wymieniałem wszystkie gąbeczki - żeby nei było przedmuchów , stare się poprostu rozpadły - ale fajnie że mam wyjętą całą deske z samochodu - było dużo łatwiej )

Jak już się uprzesz na chłód w lato to są jeszcze zakłady montujące uniwersale klimatyzacje ( mechaniczne - że sam wł i wył ) jednak co z tego jest pożytku - nie wiem, jeszcze nie spotkałem się z samochodem z taka uniwersalna klimą


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2004 9:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Bukol pisze:

Cytuj:
Trzeba [pszukać jakiejkolwiek klimy elektrycznej i już po problemie - od wszystkiego dopasujesz - to tylko kilka kabelków [zlosnik]

Irek - nie rób tak. Klimatronik to nie tylko "kilka kabelków" jak pisze Marcin S. To cały skomplikowany sytem sterowania, inne przyciski i pokrętła, pneumatyka itp. Daj sobie z tym spokój, chyba, że trafisz na oryginał na szrocie. Klimatronik występował także jako opcja do W123 (nie sądzę aby do 200D) - będzie Ciebie czekać wymiana całej (lub prawie całej) konsoli centralnej, którą trudno będzie dopasować do określonej serii 123. IMO gra nie warto świeczki, a patenty od Omegi to raczej nadają się na forum tjuninkofffcófff.


zaznaczyłem że elektrycznej - czyli kompresor nei jest mechanicznie napędzany paskiem od koła pasowego na silniku tylko jest napędzany elektrycznie ( i nic nei dokręcasz do silnika - jedynie wymieniasz na mocniejszy alternator )
A Klimatronik - to już jest zabawa na całego z kabelkami - ale jest bardzo prosta - jak wiesz co i jak ( np jesteś elektronikiem ) - ale pneumatyka Cię dobije . Chodziło mi nie o Klimatronik jako całość - ale jako potencjalny dawca kompresora i chłodnicy ( a i tak kompresor będzie do regeneracji, a chłodnica do czyszczenia ) .
W mechanicznej:
przewody ciśnieniwe też będą już stare i nalezało by je wymienić, dokupic filtr, podłączyć oddzielny czujnik temp środka chłodzącego i wpiąć go równolegle pod czujnik wentylatora płynu chłodzącego. Ponieważ w MB/8 najczęsciej są wentylatory napędzane mechanicznie od koła pasowego , trzeba dokupić wentylator elektryczny od 280E (lub jakikolwiek inny o odpowiedniej wydajności ) i zamontować go przed chłodnicą ( jak tez jest seryjnie montowany w samochodach z klimą - mechniczną lub automatyczną ) ale proponuje pozostawić mechaniczny na swoim miejscu.... niech będą 2 - na wszelki wypadek


koszt zwykłego ochładacza powietrza ( czyli mechaniczna klima ) bo jak to inaczej nazwać powinna zamknąć się w 1500zł - najdroższy jest kompresor ( nawet uniwersalny,zamontowanie to już inna bajka ) i chłodnica. Najtańszym ( ok 100-200zł ) jednak najtrudniejszym jest konsola środkowa do zdobycia - tyle konsoli co i samochodów z ochładaczem / lub klimą pełną gdzie ustawia się temp i samo się reguluje, albo grzeje albo chłodzi - tego od innego samochodu raczej nei podbierzesz - chociaż kto wie 8) .

jak nic nie posiadasz to zgadzam się z Bukolem - "gra nie warta świeczki"

I jeszcze jedno nei jestem tjuningowcem :evil: , że niby elektryczny kompresor - a co trudnego w podłączniu instalacji elektrycznej ?? i montażu mechanicznym :-? - ale już nei do silnika! bo niby po co? on na 12V chodzi


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2004 10:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Marcin S pisze:
( dziś wymieniałem wszystkie gąbeczki - żeby nei było przedmuchów , stare się poprostu rozpadły - ale fajnie że mam wyjętą całą deske z samochodu - było dużo łatwiej )


Z czego zrobileś te gąbeczki, ew. gdzie je kupileś? Muszę zrobic to samo.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 05, 2004 8:32 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
and6412 pisze:
Marcin S pisze:
( dziś wymieniałem wszystkie gąbeczki - żeby nei było przedmuchów , stare się poprostu rozpadły - ale fajnie że mam wyjętą całą deske z samochodu - było dużo łatwiej )


Z czego zrobileś te gąbeczki, ew. gdzie je kupileś? Muszę zrobic to samo.


W sklepie z materiałemi tapicerskimi do samochodów. Gąbeczka jest szerokości 1m i najmniej można kupić 1mb - za a to za 5zł [zlosnik] . Gruba na ok 2mm. Tylko są różne rodzaje, jedne są bardziej "sztywne" inne są bardziej poddatne na ściskanie... Ja kupiłem taka "miękką" żeby się ładnie wykładała przy zamykaniu klapek - u mnie są pneumatyczne. Najtrudniej to jest rozebrać nagrzewnice i te wszystkie plastiki żeby sie dobrac do wnętrza ( ok 2h) ... sama wymiana to jest jak plastyka w przedszkolu: idzie 1tubka butapreny, i ok 10min roboty - ale teraz jakie szczelne [zlosnik] . A i nie zapomniej że oryginalne gabeczki są dosiśnięte do klapek za pomoca takich plastików - które się zatrzaskuje, żeby wyjąć trzeba kombinerkami ścisnąc z drugiej strony klapki takie zatrzaski i już ( w zasadzie to bez klajenia też się trzyma - ale fabrycznie jest tez przyklejane)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 05, 2004 8:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
musze sie w to zabawic, dzieki za rade, nie wiedzialem wlasnie skad wytrzasnac taka gabke. ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 06, 2004 3:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1 ... etrze7.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1081258166_14.jpg

Mam fotki dwóch wersji klimy automwtycznej w 123, o ile dobrze pamiętam to w Trzebnicy 2003 była 123 300CD z klimą automatyczna.
P.S. Ciekawe czy będzie foty widać, to mój pierwszy raz [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl