Bukol pisze:
Cytuj:
Trzeba [pszukać jakiejkolwiek klimy elektrycznej i już po problemie - od wszystkiego dopasujesz - to tylko kilka kabelków
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
Irek - nie rób tak. Klimatronik to nie tylko "kilka kabelków" jak pisze Marcin S. To cały skomplikowany sytem sterowania, inne przyciski i pokrętła, pneumatyka itp. Daj sobie z tym spokój, chyba, że trafisz na oryginał na szrocie. Klimatronik występował także jako opcja do W123 (nie sądzę aby do 200D) - będzie Ciebie czekać wymiana całej (lub prawie całej) konsoli centralnej, którą trudno będzie dopasować do określonej serii 123. IMO gra nie warto świeczki, a patenty od Omegi to raczej nadają się na forum tjuninkofffcófff.
zaznaczyłem że elektrycznej - czyli kompresor nei jest mechanicznie napędzany paskiem od koła pasowego na silniku tylko jest napędzany elektrycznie ( i nic nei dokręcasz do silnika - jedynie wymieniasz na mocniejszy alternator )
A Klimatronik - to już jest zabawa na całego z kabelkami - ale jest bardzo prosta - jak wiesz co i jak ( np jesteś elektronikiem ) - ale pneumatyka Cię dobije . Chodziło mi nie o Klimatronik jako całość - ale jako potencjalny dawca kompresora i chłodnicy ( a i tak kompresor będzie do regeneracji, a chłodnica do czyszczenia ) .
W mechanicznej:
przewody ciśnieniwe też będą już stare i nalezało by je wymienić, dokupic filtr, podłączyć oddzielny czujnik temp środka chłodzącego i wpiąć go równolegle pod czujnik wentylatora płynu chłodzącego. Ponieważ w MB/8 najczęsciej są wentylatory napędzane mechanicznie od koła pasowego , trzeba dokupić wentylator elektryczny od 280E (lub jakikolwiek inny o odpowiedniej wydajności ) i zamontować go przed chłodnicą ( jak tez jest seryjnie montowany w samochodach z klimą - mechniczną lub automatyczną ) ale proponuje pozostawić mechaniczny na swoim miejscu.... niech będą 2 - na wszelki wypadek
koszt zwykłego ochładacza powietrza ( czyli mechaniczna klima ) bo jak to inaczej nazwać powinna zamknąć się w 1500zł - najdroższy jest kompresor ( nawet uniwersalny,zamontowanie to już inna bajka ) i chłodnica. Najtańszym ( ok 100-200zł ) jednak najtrudniejszym jest konsola środkowa do zdobycia - tyle konsoli co i samochodów z ochładaczem / lub klimą pełną gdzie ustawia się temp i samo się reguluje, albo grzeje albo chłodzi - tego od innego samochodu raczej nei podbierzesz - chociaż kto wie

.
jak nic nie posiadasz to zgadzam się z Bukolem - "gra nie warta świeczki"
I jeszcze jedno nei jestem tjuningowcem

, że niby elektryczny kompresor - a co trudnego w podłączniu instalacji elektrycznej ?? i montażu mechanicznym

- ale już nei do silnika! bo niby po co? on na 12V chodzi