MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 12:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 16, 2010 12:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
Witam, mam prosbe, potrzebuje kilku zdjec z komory silnika W123 z silnikiem 230 na wtrysku, chcialbym podejrzec jak sa podpiete przewody paliwowe, ciegla gazu(najlepiej caly mechanizm gazu jakby sie udalo ujac) linka skrzyni automatycznej, wiec fajnie jakby to byly zdjecia ze zdjetym filtrem, z gory dzieki.

aha, i jeszcze chcialbym podejrzec jak jest podlaczona pompa paliwa do zbiornika, wiec zdjecia spodu tam gdzie pompa tez mile widziane, bo obawiam sie ze jestem za glupi na schematy z EPC

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 1:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Pompa paliwa w M102 jest w tym samym miejscu co w M110 wiec w tym temacie wrzucilem dwie foty:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ht=#375442

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 5:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
pompe mam juz zamontowana, tylko chodzi mi o to jak weze sa podlaczone, bo na jednym z Twoich zdjec filtr jest jakby zaslepiony, a w tej ktora ja wsadzilem z filtra wychodzi waz

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 11:41 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
Też się przyłączę do tej prośby, tylko że ja jestem na tyle głupi ze nie wiem jak idą przewody podciśnienia od przyśpieszacza zapłonu i od trójnika który jest za silnikiem i potem wchodzi do kabiny pod deskę. a także te przy module zapłonowym.

tez mnie zastanawia jedna rzecz - u mnie na przyspieszaczu są dwa wyjścia podciśnienia, a w innych silnikach tego samego typu które oglądałem jest tylko jedno wyjscie, ktore podłącza się przy kolektorze ssącym przy przepustnicy... a drugi? do czego on służy?

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
Post: czw kwie 22, 2010 1:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kmlsns pisze:
a drugi? do czego on służy?

Polecam książkę "Sam naprawiam" od W201. Tam jest w miarę sensowny opis tych podciśnień przyspieszacza zapłonu.

Postaram się sprawdzić jak to jest u mnie, ale nie mam pewności czy jest dobrze ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw kwie 22, 2010 3:24 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
No ja mam ksiazke do w124, ale tam nie ma nic sensownego o tych podcisnieniach, a fajnie było by miec pewnosc jak to wszystko ma byc popodłaczane

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
Post: czw kwie 22, 2010 4:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kmlsns pisze:
No ja mam ksiazke do w124, ale tam nie ma nic sensownego o tych podcisnieniach, a fajnie było by miec pewnosc jak to wszystko ma byc popodłaczane

Dlatego nie napisałem że od W124 tylko od W201...

Jest tam opisany silnik M102 w różnych wariantach. Książkę znajdziesz też zeskanowaną w internecie...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt kwie 23, 2010 11:19 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
mam jeszcze pytanie, w beczce na lewym nadkolu (patrzac z zza kierownicy) mam zawor, do ktorego powinien byc podlaczony waz podcisnieniowy, nie wiem co tam powinno isc moze ktos z forumowiczow podpowie?

ponizej zamieszczam zdjecie

Załącznik:
DSC02587.JPG
DSC02587.JPG [ 34.4 KiB | Przejrzano 580 razy ]



mam jeszcze jedna sprawe, nie wiem do czego powinny byc podlaczone 2 wtyczki, ta z numerem 1 wychodzi gdzies z pod pompy wody, bede wdzieczny za pomoc

Załącznik:
DSC02590.JPG
DSC02590.JPG [ 44.38 KiB | Przejrzano 577 razy ]

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: ndz kwie 25, 2010 12:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
no i nikt nie sprawdzi co jest podlaczone pod ten zawor na lewym fartuchu? moze jakies zdjecie z komory silnika?

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: wt kwie 27, 2010 8:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Do elektrozaworu na lewej podłużnicy podłączone jest główne podciśnienie a drugi króciec leci do plastikowej gruszki Boscha pod kolektorem ssącym. Ta grucha to zawór dodatkowego powietrza, służy do zmniejszania obrotów przy hamowaniu silnikiem.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt kwie 27, 2010 8:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a te dwie wtyczki nie powinny przypadkiem być połączone ze sobą i nie jest to przewód od wentylatora chłodnicy?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl