MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 04, 2010 7:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 22, 2009 5:03 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Przasnysz /Wawa
Jaka powinna byś kolejność przewodów na cewce zapłonowej.
Silnik 280S, rzędowa szóstka, na dwóch gaźnikach. Model W108 z 1970r.
Załącznik:
kolejność świec na cewce WN.jpg
kolejność świec na cewce WN.jpg [ 7.33 KiB | Przejrzano 257 razy ]

mam teraz
1 A
2 C
3 E
4 B
5 F
6 D

zastanawiam się czy F i D nie powinna być odwrotnie.

Poszukuję przyczyny dlaczego po przejechaniu kilku kilometrów ~ 8-10 silnik traci moc, czuję jak by po kolei wyłączały się świece (może zalewane są, może w ręcz odwrotnie za mało mieszanki).
zgaszę na dosłownie 10sec silnik, nawet w trakcie toczenia się jeszcze, odpalam i mam spokój na następne 8km ;p.
Dzieje się tak też jak mam do pokonanie jakąś większą górkę - wydaje mi się, że mam za bogatą mieszankę - będę teraz szukał kogoś kto zna się na gaźnikach i obejrzy to....
A tak swoją drogą ma ktoś może jakiś pomysł co może się dziać ?

_________________
MB W108 280S '70
http://www.w114-115.org.pl/j/index.php?option=com_jfusion&Itemid=3&jfile=viewtopic.php&f=50&t=47419


Na górę
Post: śr sie 04, 2010 8:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Grzesiek [ w108 ] pisze:
Jaka powinna byś kolejność przewodów na cewce zapłonowej.


Powinieneś mieć tą informację na pokrywie zaworów (Zundfolge). Przewody zapłonowe podłączasz do kopułki w takiej właśnie kolejności - pierwszy cylinder do A, a reszta wg Zundfolge, zgodnie ze wskazówkami zegara.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
Post: śr sie 04, 2010 9:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Kolejność dobra ma być 1 5 3 6 2 4
Nie jest to kolejność na cewce tylko na rozdzielaczu

Masz problem z iskrą -cewka pada lub kondensator lub rezystor -wymień wszystko na nowe.

Obstawiał bym rezystor cewki najprawdopodobniej...

Zostaw gażniki w spokoju.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: śr sie 18, 2010 12:11 pm 
Offline

Rejestracja: wt sie 10, 2010 9:33 pm
Posty: 0
Marcin ma rację co do kolejności na pokrywie zaworów jest 153624 - też tak mam w moim 280s, czyli wg twojego rysunku Grzesiek ma być tak:

1 C
2 E
3 A
4 D
5 B
6 F

Cewka to raczej nie jest bo gdyby cewka nawaliła to silnik dławiłby się od momentu odpalenia a nie po 10 minutach, przy gaźnikach zresztą tak samo.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl