MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 26, 2025 7:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 03, 2011 11:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Witam...

Wymieniłem ostatnio tarcze, klocki przód/tył, wężyki gumowe, odpowietrzniki, gumki i uszczelki tłoczków... odpowietrzyłem hamulce i teraz w czym tkwi problem:

pedał hamulca opada... jak nacisnę go delikatnie pare razy to się podpompuje, ale jak nacisne mocniej to wpada nawet dalej niz jak stoi "normalnie". Zapadanie dzieje się tylko przy włączonym silniku. Według mnie opcji jest kilka: płyn wydobywa się którymś wężykiem krótkim gumowym albo odpowietrznikiem z racji niedokręcenia albo , co wydaje mi się bardziej prawdopodobne poniewaz dzieje sie to tylko przy zapalonym silniku coś jest z pompą hamulcową... cieknie gdzieś jakąś uszczelką? Pompy nigdy jeszcze nie rozbierałem, nie wiem co i jak...

Proszę o wypowiedzi czy dobrze myslę, czy sa jakieś zestawy naprawcze do pompy, jak się do tego zabrać i czy po wykręceniu trzeba znowu odpowietrzać hamulce?...

Aha,przy wciskaniu hamulców jest słyszalny odgłos syczenia z silnika...

Z góry dziękuję za podpowiedzi i wskazówki...

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: pt cze 03, 2011 11:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Nieszczelna pompa hamulcowa. Zestaw naprawczy kupisz bez problemu, wymiana uszczelek w pompie też nie jest skomplikowana. Syczenie jest normalne, w serwie jest zawór utrzymujący stałe podciśnienie. Jeżeli wciąga pedał to wspomaganie działa.


Na górę
Post: pt cze 03, 2011 11:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
A czy w servo może być coś nie tak? Czyli lepiej kupić zestaw naprawczy do pompy niz druga pompe używaną? a trzeba będzie odpowietrzać hamulce?? peewnie tak skoro trzeba zalać nowy płyn... a skąd pewność że to ja czegoś nie dokręciłem i płyn nie ucieka?...
Zalałem trochę za duzo płynu (3mm) miałem nadzieje że to to więc wyciągnąłem 3 małe strzykawki - to nie to :P

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: sob cze 04, 2011 12:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Jak kupisz używaną pompę, to też będziesz musiał wymienić wszystkie uszczelki. Po wymianie albo naprawie pompy nie ma potrzeby odpowietrzania hamulców. Wystarczy kilka razy wcisnąć pedał przy poluzowanych złączkach aby wypompować resztki powietrza z pompy.Procedura jest podobna jak przy odpowietrzaniu hamulców- wciskasz pedał przy poluzowaej złączce, pomocnik dokręca, puszczasz pedał itd aż będzie wypływać płyn bez pęcherzyków. Po odpowietrzeniu trzeba koniecznie spłukać nadkole dużą ilością wody, aby rozlany płyn nie zniszczył lakieru.
Jeżeli coś jest niedokręcone, to płyn będzie uciekał.


Na górę
Post: sob cze 04, 2011 10:43 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Jaką masz pompę hamulcową.

Mam gdzieś zestaw naprawczy pompy do W123 tylko nie wiem do jakiej muszę sprawdzić.
Oczywiście ORYGINAŁ MB tłoczek z uszczelkami.

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
Post: śr cze 08, 2011 11:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
kudłaty byłbym zainteresowany ale: podjechałem do sklepu własnie po taki zestaw naprawczy, sprzedawca pyta się o rodzaj pompy, mówię, zaraz sprawdzę bo jestem autem...i co? i nagle nie mogę otworzyć maski!! więc przy okazji proszę o podpowiedzi jak się dostać pod maskę... linka na cięgle wewnątrz ciągnie, zdarzyło mi się to pierwszy raz a jeszcze do tego nie mam języka przy grillu i muszę łapać takim specjalnym haczykiem... :/

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: śr cze 08, 2011 1:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Jeżeli linka - jak piszesz - odciąga zamek, czyli go otwiera, to maskę trzyma tylko blokada. W Twoim przypadku jest to kawał drutu :evil: Trzeba zrobić haczyk i odciągnąć blokadę przez kratki grila w kierunku przodu samochodu.


Na górę
Post: śr cze 08, 2011 8:36 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Znalazłem.

Numer części i jak to wygląda masz na zdjęciach.

Napisane że GIRLING ale długopisem.

Najlepsze to cena na mercmanii POWALIŁA MNIE NA KOLANA.


Załączniki:
DSC01690.JPG
DSC01690.JPG [ 35.17 KiB | Przejrzano 1022 razy ]
DSC01689.JPG
DSC01689.JPG [ 27.43 KiB | Przejrzano 1022 razy ]

_________________
Nie mam już Mercedes :-(
Na górę
Post: śr cze 08, 2011 11:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Nasmaruj zamek i wstrzyknij trochę oleju w pancerz linki. Kiedyś też mi się tak zrobiło i trzeba było otwierać w dwie osoby- jeden ciągnie za wajchę w kabinie a drugi otwiera maskę z zewnątrz.


Na górę
Post: czw cze 09, 2011 1:51 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 08, 2007 9:46 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdynia
Łukasz co Ty znowu grzebiesz :)
Jak to już pisali 1000 razy ... przelałeś pompę nowym płynem i się rozszczelniła :)
Zestaw naprawczy i tylko złóż to we właściwej kolejności (sekcje, sprężynki etc.) bo można też inaczej i dziwnie się hamulce zachowują :)

_________________
_________________
W115 1975 2.0D :)
W201 1989 2.0E :)


Na górę
Post: czw cze 09, 2011 11:49 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Ok Adasiu :)

Dziś podejmę się otwierania maski, jeśli mi się uda to kupie zestaw naprawczy i będę działał :) no chyba, że od kudłatego by pasowało :) Jakby co będę dzwonił :P

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: czw cze 09, 2011 4:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Panowie jeszcze raz prosze o pomoc bo pomału dostaję szału z tymi hamulcami... :(
Wyciągnąłem pompe, kupiłem zestaw naprawczy. Problem polega na tym że nie mogę wyciągnać drugiej części z pompy... Poniżej przedstawiam zdjęcia. Jedna z pomp, ta co ma wyciągniety całkowicie środek to stara pompa od 2,4D w manualu. Ta jasniejsza to moja (3,0D w automacie). Obie sa ATE. Ta od 2,4 różni się tym, że ma blokadę w postaci śrubki i wycięty odpływ do sprzęgła. Moja ma zabezpieczony poniewaz to automat, dlatego nie moge założyć tamtej. Poza tym różnią się wnętrzem. Z tej 2,4D bez problemu wyciągnąłem środek, z mojej nie mogę drugiej cześci a nie posiadam takiej śruby zabezpieczajacej... czy to co Wam przedstawiam na zdjęciach, takie sklepane to może być właśnie ta śruba?... jeśli tak to jest ona nie do odkręcenia...jednak nie wydaje mi się żeby to była śruba bo w tej od 2,4D jest wyprofilowane miejsce na śrubę a w mojej nie...A poza tym już widzę że zestaw naprawczy też będzie do tej od 2,4...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

P.S.
Kudłaty jak widzisz zestaw pasowałby ale do tej drugiej... spróbowałbym przełożyć zbiorniczki, włożyć nowy zestaw ale wyciąganie tych zbiorniczków raczej nie wróży nic dobrego...

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: czw cze 09, 2011 7:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
EEE tam, zbiorniczki się dają dość łatwo wyciągnąć. Ja podważyłem po prostu dużym śrubokrętem. Guma namoczona w płynie hamulcowym nie parcieje więc ryzyko uszkodzenia uszczelek jest bliskie 0.


Na górę
Post: pt cze 10, 2011 2:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
I nic Ci nie ciekło? Może faktycznie zrobić lepiej tak, że przełożę zbiorniki i zregeneruje toą drugą...

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl