dzięki Marcin już coś wiem
ale dla pewności chce jeszcze zapytać dokładnie jak to ma być podłączone
u mnie jest więcej kabli niż na tych schematach w linku
1 zÜndspule15 = plus cewki(zapłon) oznaczony "15"
2 zÜndspule1 = "minus" cewki oznaczony "1"
3 masse = do masy auta
4 dehzahlmesser = tego nie wiem
7 unterbrecher = z tłumaczenia "przerywacz"
8 zÜndschloß = chyba stacyjka
poniżej mały schemat namalowałem jak u mnie wygląda podłączony cały układ
teraz kilka pytań
jeśli nr 2 ma być podłączony do "minus" cewki który biegnie do przerywacza to po co podłączam nr 7 do przerywacza to jest przecież ten sam kabel
po co nr 8 do stacyjki jeśli nr 1 jest od zapłonu
chyba ze w tym przypadku kondensator nie jest potrzebny tylko podłączam to ustrojstwo
gdyby wywalić kondensator to moim zdanie miałoby to sens
wtedy rozpinam obwód łączący platyny i "minus" cewki
podłączam nr 7 do platyny a nr 2 do "minus"cewki
sorki za tak dziwne pytania pewnie nie jeden z Was się uśmieje jak to przeczyta
zapomniałem dodac
dosłowne tłumaczenie tego ustrojstwa
"wysoka wydajność-kondesator zapłonu"