MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 11:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 08, 2010 2:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
jako ze wiosna zbliża sie wielkimi krokami nadszedł czas aby doprowadzić skrzydlaka do pełnej sprawności
wcześniej opisywałem problemy z zapłonem i zalewaniem świec
okazało się ze cewka dostała przebicia i nie dawała wystarczającej iskry
załatwiłem kilka cewek niewiadomego pochodzenia
cześć z nich jest od bezstykowych układów i jedną mam boscha od stykowego
wymienione przewody kondensator świece
i nadal nie pali tak jak powinien
jak "wzmocnie" iskrę poprzez oddalenie fajek od świec silnik chodzi idealnie ale po założeniu ich na świecę momentalnie zaczyna przerywać kaszleć
na dodatek cewki bardzo sie grzeją

ostatnio przypomniało mi się ze w komorze silnika było zamontowane urządzenie które według schematu powinno być podłączone do
styk 15 + cewki
styk 1 - cewki
masa
i pewnie do stacyjki
po remoncie tego urządzenia nie podłączyłem gdyż sam nie wiedziałem do czego służyło(kable luźno zwisały i tylko ze 2 z nich były podłączone)

powiedzcie mi co to za sprzęt jest ?
w moim wolnym tłumaczeniu wyszło ze poprawia wydajność cewki lub kondensatora
jeśli to cos pomoże rozwiązać mój problem to może ktoś wie jak to podłączyć albo jak to sprawdzić czy działa

Obrazek
Obrazek

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 08, 2010 4:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
http://www.elektronika-motocyklowa.pl/s ... indry.html
Zamontowałem to w kilku autach i działa.
Mam też w swoim Pontonie
A to na zdjęciach to jest właśnie taki moduł.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 09, 2010 11:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
dzięki Marcin już coś wiem
ale dla pewności chce jeszcze zapytać dokładnie jak to ma być podłączone
u mnie jest więcej kabli niż na tych schematach w linku

1 zÜndspule15 = plus cewki(zapłon) oznaczony "15"
2 zÜndspule1 = "minus" cewki oznaczony "1"
3 masse = do masy auta
4 dehzahlmesser = tego nie wiem
7 unterbrecher = z tłumaczenia "przerywacz"
8 zÜndschloß = chyba stacyjka

poniżej mały schemat namalowałem jak u mnie wygląda podłączony cały układ
Obrazek

teraz kilka pytań
jeśli nr 2 ma być podłączony do "minus" cewki który biegnie do przerywacza to po co podłączam nr 7 do przerywacza to jest przecież ten sam kabel
po co nr 8 do stacyjki jeśli nr 1 jest od zapłonu
chyba ze w tym przypadku kondensator nie jest potrzebny tylko podłączam to ustrojstwo
gdyby wywalić kondensator to moim zdanie miałoby to sens
wtedy rozpinam obwód łączący platyny i "minus" cewki
podłączam nr 7 do platyny a nr 2 do "minus"cewki

sorki za tak dziwne pytania pewnie nie jeden z Was się uśmieje jak to przeczyta [zlosnik]

zapomniałem dodac
dosłowne tłumaczenie tego ustrojstwa
"wysoka wydajność-kondesator zapłonu"

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: sob lip 20, 2013 5:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:45 am
Posty: 16
Witam

Nie chcę tworzyć nowego tematu, ale stał się mały fakap dzisiaj niestety w 350SLC którego ujeżdżam.
Auto lekko sobie poszarpywało czasem. Podejrzenie padło na zapłon. wyczyściłem styki kopułki, palec, platynki, świece i po tej operacji iskra zanikła zupełnie i nie jeździ wcale.

Po pierwsze primo:
Co to jest za puszka przy przednim lewym kole co wygląda jak moduł zapłonowy? Z kostki w którą wchodzą kable do niej idące zaczynają wypadać przewody powoli (walec w kolorze pomarańczowy z wtopionymi na stałe kablami idącymi od rezystorów). Stawiam, że to jest przyczyna niedomagań. Jak to się nazywa? Czy można wymienić same przewody?
Dziwi mnie to trochę, bo układ jest platynkowy to po co miałby być tam moduł?
Po drugie "primo":) :
Czy ktoś w Poznaniu lub okolicach jest w stanie zdiagnozować, naprawić Meśka??

Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedź.


Na górę
Post: ndz lip 21, 2013 11:47 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:45 am
Posty: 16
Co nieco więcej już wiem. Ta puszka to jednostka sterująca bosch 0 227 051 017. Czy przewód od tej jednostki do rezystorów balastowych jest wymienny czy niestety trzeba wymieniać całość?

Czy ktoś robił już swojego Mercedesa w firmie Rabit w Skórzewie koło Poznania? Bo zastanawiam się nad oddaniem do ogarnięcia tego zapłonu właśnie tam. Mam w miarę blisko i raczej mają na miejscu wszystkie graty co potrzeba do naprawy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl