MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 4:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 11, 2015 10:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 27, 2009 1:54 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

pierwszą i najważniejszą kwestią, którą chciałbym poruszyć jest problem z obrotami, który doświadczam na zimnym silniku. Posiadam MB W123 230E Za każdym razem, gdy odpalam zimny silnik samochód dosyć mocno się krztusi (ale nie gaśnie) dopiero po przejechaniu mniej więcej 500 metrów stabilizuje się i działa w miarę równo. Natomiast na luzie obroty są bardzo wysokie. W związku z tym jakie mogą być powody takiego zachowania? Coś co mi przyszło do głowy to problem z gaźnikiem. Czy jest możliwość regulacji gaźnika we we własnym zakresie?

Teraz pomniejsza kwestia. Czy jest możliwość zamontowania obrotomierza z MB 190 do W123. Bo taki mam możliwość nabyć jednak nie wiem czy się opłaca?

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Marek C.


Na górę
Post: ndz sty 11, 2015 11:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
1. Predzej powodem problemow z obrotami w twoim aucie jest tylna szyba, niz gaznik. Bo szybe masz, a gaznika nie.
2. Obrot jest inny. Rzezba jest wykonalna, ale zle wyglada i szkoda twojego czasu.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: ndz sty 11, 2015 11:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 27, 2009 1:54 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Wrocław
Ok, czyli się zbłaźniłem :) No trudno samochód można powiedzieć posiadam od kilku dni :) ale mniejsza z ty, w związku z powyższym co może być powodem takiego zachowania?

Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz sty 11, 2015 11:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nie zblazniles sie, bo nie wstyd pytac. Wstyd to pojechac do pieciu mechanikow i dac sobie w kolko wymieniac swiece, kable i kopulke. Ja niestety w tej chwili nie podejme sie pomoc dalej korespondencyjnie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pn sty 12, 2015 11:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
mastercook pisze:
Ok, czyli się zbłaźniłem :) No trudno samochód można powiedzieć posiadam od kilku dni :) ale mniejsza z ty, w związku z powyższym co może być powodem takiego zachowania?
Pozdrawiam


Powodem takiego zachowania mogą być: przestawiony zapłon, zły skład mieszanki, uszkodzony czujnik temperatury, trzeba zrobić przegląd szczelności układu dolotowego silnika (od tego zaczynamy diagnostykę). Pewnie coś jeszcze by się znalazło, ale to co wypisałem trzeba sprawdzić. Obroty w K-jest ustawia się śrubą od obrotów, ale po ich obniżeniu może zacząć gasnąć.
Na obrotomierz jak się upierasz przyjdzie czas, ale to, w tej chwili nie byłoby moim priorytetem. [oczko]
Powodzenia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: pn sty 12, 2015 11:32 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Georem dobrze prawi.

Napisz jeszcze czy w aucie masz LPG, czy też wszystko jest fabryczne...

W K-Jetronicu są w zasadzie dwie rzeczy które regulują pracę silnika zanim się rozgrzeje:
- zawór powietrza dodatkowego, który zamyka się w miarę nagrzewania silnika (ma wbudowany bimetal który jest podgrzewany elektrycznie) - tutaj do sprawdzenia byłby dwupinowy czujnik w głowicy i przewody idące od niego do samego zaworu ulokowanego w tylnej części silnika
- drugi element do sprawdzenia to WUR (WurmUpRegulator) - ten element płynnie zmniejsza ciśnienie paliwa wraz z nagrzewaniem się silnika (nie będę tu opisywał jak to robi bo jest to dość skomplikowane) - do sprawdzenia tego elementu konieczne jest posiadanie odpowiedniego manometru oraz trochę wiedzy na temat K-Jetronica

Dodatkowo układ wyposażony jest w 5 wtryskiwacz, tzw. wtryskiwacz rozruchowy który jest sterowany elektrycznie i podaje paliwo do kolektora. Czas podawania dodatkowej dawki paliwa uzależniony jest od temperatury silnika (dwupinowy czujnik w głowicy). Awaria tego mechanizmu powoduje trudności z odpalaniem (trzeba "dodawać gazu") lub zalewanie silnika tuż po odpaleniu (jeśli wtryskiwacz "leje" nawet gdy już nie trzeba).

W sprawnym układzie po uruchomieniu zimnego silnika obroty mają prawo być wyższe i jednocześnie powinny spaść do wartości podanych na naklejce pod maską po osiągnięciu przez silnik temperatury 80-90 stopni C.

Najprościej będzie podjechać do kogoś kto ma doświadczenie w użytkowaniu i serwisowaniu takiego silnika - wtedy będzie łatwiej zgadnąć co jest nie tak.
Wtedy też łatwiej będzie odnaleźć śrubę służącą do regulacji obrotów biegu jałowego (znajduje się ona między pokrywą zaworów a puszką filtra powietrza między 2 i 3 cylindrem).

Nie piszę o takich sprawach jak szczelny dolot, sprawny i poprawnie ustawiony zapłon, odpowiedni luz zaworowy i sprawne wtryskiwacze ponieważ zakładam że na ciepłym silniku nie masz problemów. Oczywiście to wszystko także warto wcześniej czy później skontrolować...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn sty 12, 2015 11:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 27, 2009 1:54 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Wrocław
Super dzięki za odpowiedzi :) Jeśli chodzi o gaz to rzeczywiście jest chociaż w ogóle nie używany, bo przy jeździe na gazie samochód często gasł, tak o, bez żadnej przyczyny... No i w takim razie podjadę do kogoś kto ogrania temat i dowiem się co nieco :)

Pozdrawiam


Na górę
Post: pn sty 12, 2015 2:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jeśli nie planujesz jeździć na LPG to najlepiej go po prostu zdemontuj.
W szczególności chodzi o mikser który ogranicza przepływ powietrza jednocześnie powodując spadek mocy przy pełnym obciążeniu.
Butla w bagażniku też raczej się do niczego nie przyda jeśli nie będzie już miksera...

Jeśli jest LPG to niewykluczone że dolot jest nieszczelny (kosekwencja strzału)....

PS
Jeśli silnik gasł na LPG to sugerowałbym przyjrzeć się świecom i pozostałym elementom układu zapłonowego (LPG wymaga mocniejszej iskry) oraz luzom zaworowym.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn sty 12, 2015 9:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
mastercook pisze:
Super dzięki za odpowiedzi :) Jeśli chodzi o gaz to rzeczywiście jest chociaż w ogóle nie używany, bo przy jeździe na gazie samochód często gasł, tak o, bez żadnej przyczyny... No i w takim razie podjadę do kogoś kto ogrania temat i dowiem się co nieco :)

Pozdrawiam


A to co innego, jeżeli w aucie był gaz i właściciel zaniedbał podstawową obsługę auta z LPG, to już może nie być tak łatwo doprowadzić go do porządku - niestety.
Typowe wycieranie dupy szkłem, podniesienie obrotów żeby auto nie gasło, pewnie rurę od filtra powietrza masz skierowaną do przodu auta? Jeżeli tak to będzie gasł jak wrzucisz na luz.
Jeżeli nie chcesz jeździć na LPG to wywal wszystko co się da, w filtrze musisz zatkać dziurę po wężu od gazu i diagnostyka silnika od podstaw.
A jeżeli chcesz jeździć na LPG to też diagnostyka od podstaw na PB, dopiero jak wyregulujesz auto na PB możesz uruchomić LPG.
Doprowadzenie pracy silnika do ładu, jeżeli poprzednik zaniedbał może kosztować ok. 1000-1200 zł,
w tym wszystkie elementy gumowe w układzie dolotowym NOWE! i kopułka, palec, przewody WN firmowe! świece i dopiero ustawianie zapłonu i składu mieszanki silna .......
Przerabiałem ten temat wielokrotnie. [zlosnikhihi]
Ciekaw jestem jak prace się potoczą.
:roll:

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: wt sty 13, 2015 6:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 27, 2009 1:54 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki raz jeszcze :) Będzie walka. Jak coś się uda dam znać :)

Pozdawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl