yogi pisze:
No więc chodzi mi dokladnie o zużycie paliwa i jednocześnie o to, który silnik najlepiej jeździ. ...w temacie sprawowania (zwlaszcza na gazie). Przeraża mnie myśl o ON za 4zł, stąd taki temat.
Cóż – przeczytałem powyższe wypowiedzi i ja osobiście uważam, że 280 + automat - to jest rewelacyjny zestaw, bo M110 2.8 ma dobry moment obrotowy (240Nm) i jeździ się nim naprawdę suuuper!
Jednak musisz pamiętać M110 wygląda nieźle, (jeżeli chodzi o osiągi) jest jednak dosyć paliwożerny. Apetyt motoru M110 na Pb95 to - miasto ca 18l/100km, trasa ca 12l/100km.
A instalacja gazowa (jak rozumiem masz zapewne na myśli LPG), (o którą jak piszesz Ci chodzi) - raczej niezbyt mu służy. Znajomy miał motor M110.988 (185KM/240Nm) i po dwóch latach wymienił silnik, bo założył LPG i to zabiło stary motor.
Pamiętaj o tym, że remonty silników benzynowych są całkowicie nie ekonomiczne!!! Solidny, (czyli nie-robiony nogami) i kompleksowy remont 280 (M110), to suma tak ok. 10-13kzl. Jeden tłok (Mahle) kosztuje ok 700zl ! a jak wiemy w M110 jest ich 6! Każdy dobry warsztat, który zna te silniki i potrafi je naprawiać (a nie psuć), to za samą robociznę weźmie dodatkowo z 3-5kzl zależnie od stanu wyjściowego.
Silniki benzynowe MB są w remontach nieporównywalnie dużo (nawet kilkakrotnie) droższe niż diesle!!! Tak więc ekonomicznie taka zamiana (przesiadka) nawet przy cenie ON 4,5 zł /litr (a taką cenę moim zdaniem zapewne osiągniemy najdalej w ciągu ok. roku) – może się okazać nieuzasadniona.
Tak naprawdę to w przypadku uzasadnienia ekonomicznego (a zapewne w niedługim czasie możliwości jazdy) - jedynym sensownym rozwiązaniem jest przesiadka na samochody z napędem CNG, (o których było we wcześniejszych postach ***) gdzie koszt 100 km = 10 zł a stacji CNG jest już w Polsce coraz więcej (w Niemczech jest już ich ponad 500-set!!!). Dodatkowo auta te są już w ofercie Polskiego rynku wtórnego i coraz więcej na „gratce” - Opli zafira CNG, Mercedesów E 300 NGT, Multipli Bipower oraz Bluepower, Hondy Civic GX CNG (tak popularnej w USA), czy też Volvo V70, S80, S60 w wersjach Bi-fuel. Także domowe sprężarki do tankowania firmy „NGV autogas” z Krakowa są już coraz tańsze, więc znika problem tankowania . Tak, więc te drogę polecałbym na przyszłość.
Jeżeli zaś chodzi o czterocylindrowe benzynowe M102 - gaźnikowy 200 (109 kM) i zasilany mechanicznym wtryskiem 230E (136 kM) wiedz o tym, że to ta sama konstrukcja różniąca się jedynie skokiem tłoka.
Pozdrawiam
![[cool]](./images/smilies/cool.gif)
– S1
***
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=15