MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 10:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 14, 2005 12:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
yogi pisze:
No więc chodzi mi dokladnie o zużycie paliwa i jednocześnie o to, który silnik najlepiej jeździ. ...w temacie sprawowania (zwlaszcza na gazie). Przeraża mnie myśl o ON za 4zł, stąd taki temat.



Cóż – przeczytałem powyższe wypowiedzi i ja osobiście uważam, że 280 + automat - to jest rewelacyjny zestaw, bo M110 2.8 ma dobry moment obrotowy (240Nm) i jeździ się nim naprawdę suuuper!

Jednak musisz pamiętać M110 wygląda nieźle, (jeżeli chodzi o osiągi) jest jednak dosyć paliwożerny. Apetyt motoru M110 na Pb95 to - miasto ca 18l/100km, trasa ca 12l/100km.
A instalacja gazowa (jak rozumiem masz zapewne na myśli LPG), (o którą jak piszesz Ci chodzi) - raczej niezbyt mu służy. Znajomy miał motor M110.988 (185KM/240Nm) i po dwóch latach wymienił silnik, bo założył LPG i to zabiło stary motor.
Pamiętaj o tym, że remonty silników benzynowych są całkowicie nie ekonomiczne!!! Solidny, (czyli nie-robiony nogami) i kompleksowy remont 280 (M110), to suma tak ok. 10-13kzl. Jeden tłok (Mahle) kosztuje ok 700zl ! a jak wiemy w M110 jest ich 6! Każdy dobry warsztat, który zna te silniki i potrafi je naprawiać (a nie psuć), to za samą robociznę weźmie dodatkowo z 3-5kzl zależnie od stanu wyjściowego.

Silniki benzynowe MB są w remontach nieporównywalnie dużo (nawet kilkakrotnie) droższe niż diesle!!! Tak więc ekonomicznie taka zamiana (przesiadka) nawet przy cenie ON 4,5 zł /litr (a taką cenę moim zdaniem zapewne osiągniemy najdalej w ciągu ok. roku) – może się okazać nieuzasadniona.

Tak naprawdę to w przypadku uzasadnienia ekonomicznego (a zapewne w niedługim czasie możliwości jazdy) - jedynym sensownym rozwiązaniem jest przesiadka na samochody z napędem CNG, (o których było we wcześniejszych postach ***) gdzie koszt 100 km = 10 zł a stacji CNG jest już w Polsce coraz więcej (w Niemczech jest już ich ponad 500-set!!!). Dodatkowo auta te są już w ofercie Polskiego rynku wtórnego i coraz więcej na „gratce” - Opli zafira CNG, Mercedesów E 300 NGT, Multipli Bipower oraz Bluepower, Hondy Civic GX CNG (tak popularnej w USA), czy też Volvo V70, S80, S60 w wersjach Bi-fuel. Także domowe sprężarki do tankowania firmy „NGV autogas” z Krakowa są już coraz tańsze, więc znika problem tankowania . Tak, więc te drogę polecałbym na przyszłość.

Jeżeli zaś chodzi o czterocylindrowe benzynowe M102 - gaźnikowy 200 (109 kM) i zasilany mechanicznym wtryskiem 230E (136 kM) wiedz o tym, że to ta sama konstrukcja różniąca się jedynie skokiem tłoka.

Pozdrawiam [cool] – S1




***
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=15


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 14, 2005 8:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Samsung1 pisze:
Jeżeli zaś chodzi o czterocylindrowe benzynowe M102 - gaźnikowy 200 (109 kM) i zasilany mechanicznym wtryskiem 230E (136 kM) wiedz o tym, że to ta sama konstrukcja różniąca się jedynie skokiem tłoka.


Też tak mi sie wydawało do momentu kiedy nie przyszło mi naprawić mojego motoru....

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 14, 2005 8:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Croolick pisze:
a co znaczy to (grrrrr) w Twoim podpisie??? [zlosnikz]


,,grrrr,, znaczy drapeznik :) poluje sobie czasem na jakies male niesforne autko powkurzam poddusze i w koncu wyprzedzam :D:D:D :PP ( niech bedzie taka wersja)

a tak zeby nie bylo MB w beznyce to fajna sprawa nawet z przebojami :D i przy wspolpracy z gazem dosyc fajnie sie kalkuluja koszty nawet przy 280 jak u mnie 30 zl- 100km no i jak to z BM jest juz sprawdzone nawet zepsute jezdza Polecam :D ( co do gazu juz wiem jaki jest problem w M110 ... ciezko jest dobrac reduktor odpowieni i z tego co juz sie dowiedzialem a w tym mam duze doswiadczenie zalozenie i wyregulowanie nie wystarczy jest kilka mykow ktore pozwalaja na lepsza prace instalacji w tych autach :) poeksperymentuje dam znac jak wyszlo :) Poki co na Pb to diabel wcielony na gazie tez diabel ale troche poskromiony

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 14, 2005 9:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Serdecznie dziękuje kolegom za wyczerpujące informacje. Teraz wiem, co chciałem wiedzieć :)

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 18, 2005 3:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 20, 2005 11:01 am
Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
AMG pisze:
marcin280e pisze:
Hehehe...
M123 to silnik o uproszczonej w stosunku do M110 konstrukcji.
6cyl ale tanie-wal korbowy podparty na czterech panewkach(M110 na siedmiu) starozytna wywodząca sie jeszcze z M 180 z '52r komora spalania i jeden walek rozrządu-głowica jest identyczna z tymi z lat '50.
Do tego nietrwały jednorzedowy łańcuch rozrządu.
M123 to rozwiercony do 2,5l M180 z 1952r(orginalnie 2,2l i 80 KM)
Najlepszy motor w beczce to bezprzecznie M110-ten jest najbardzej zaawansowany technicznie.


No właśnie i tu Marcin ma racje !
Kolego Bobas to, że masz taki silnik i auto przyspiesza dobrze nie oznacza, że to jest najlepszy silnik. Motor M102 2.3 nie bedzie ustepował Twojemu osiagami a jest sporo ekonomiczniejszy,jego konstrukcja zachacza o lata 80-te a nie 50-te, choc brzmi napewno gorzej a już nie wspomne o silniczku M110 2.8 który przy podobym spalaniu jeździ duzo lepiej .


witam,
Czasami dobrze sie oburzyć , bo można się czegoś nowego dowiedzieć, Dzieki za info o moim motorku, a to ze był on nowoczesny to min. tutaj przeczytałem; http://www.mbpl.prv.pl/(cyt.:Typoszereg silników prawie bez zmian przeniesiono do nowej rodziny z poprzedniej. Wyjątkiem był model 250 w którym zamiast starego 2,8-litrowego M130 zastosowano całkiem nową 2,5-litrową jednostkę M123)

p.s uproszcona konstrukcja wcale nie swiadczy o gorszej jakosci, a moze oznaczac mniejsza awaryjnosc:0

_________________
W124 280 93'
W123 250 79' LPG (ex)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 18, 2005 3:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Nowa nie= się nowoczesna.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 18, 2005 4:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
Nowa nie= się nowoczesna


Cóż za trafne określenie

O 250-tkach każdy wie to co jest ogólnie wiadomo i nie ma co polemizować.Moje = się naj..
Tak samo jak wiadomo ,że nie udał się za bardzo 380 w 126 jak i V 12 do W 140.No i co ,nic to nowego nie wnosi.
Cytuj:
a moze oznaczac mniejsza awaryjnosc

Ale nie musi

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 19, 2005 7:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 15, 2005 7:10 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Białystok
A propo spalania z motorem M102 2,3 automat w cyklu miejskim ok.13l w trasie przy prędkości 1120-140 km/h ok.10l.

_________________
MB 123 2,3 '82coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 19, 2005 8:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Tyle samo pali M 102 z gaźnikiem o pojemności 2 litrów.
Dlatego wersja 2.3 to najkorzystniejsze połączenie mocy i spalania.

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 22, 2005 8:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
230E - mam i polecam ;)
"ekonomicznie" i da sie jechac (choc mi mocy brakuje)
10-12l. LPG w trasie (V 100-120km/h)
12-13,5l. LPG w trasie (V 130-160)
12-13,5l. LPG miasto
Pb nie sprawdzalem
motor dobry do LPG. ja przejechalem ok 80k km i jest super (troszke zaczal brac olej - szklanka od zmiany do zmiany-czyli nie trzeba dolewac :) ale to 80k km, a poza tym ponad 300k km)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl