MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 2:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: czw mar 24, 2011 2:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
and6412 pisze:
Poza tym odpaliłem na postoju zimny silnik, zgasiłem radio, otwarłem szyby, odpaliłem fajka [palacz] czekalem. Temp. przekroczyła 100C i nie usłyszałem żadnej zmiany w pracy wiatraka.

Ktoś potrafi z powyższego wnioski wciągnąć?


Wisko działa tak (W124):

Jeżeli silnik jest zimny, sprzęgło jest wyłączane elektrycznie, ale wentylator obraca się z prędkością obrotową ok. 1000obr/min (pasek go ciagnie wg. mnie). Po osiagnięciu temperatury płynu chłodniczego 85 stopni wyłacznik bimetaliczny włącza sprzęgło i wentylator, który obraca się od tej chwili z prędkością obrotową silnika, jest napędzany z wału korbowego silnika, prędkość wentylatora zależy teraz od prędkości obrotowej silnika, dodasz gazu to będzie się kręciło szybciej, na biegu jałowym będzie obracać się wolniej. Zrozumiałe? Myslę że co do zasady nie ma dużej różnicy między 107 a 124.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 2:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
mojojojo13 pisze:
Wywala ci płyn? Bo przy 110 *C powinien wrzeć.


Większość płynów dostępnych na rynku krzepnie gdzieś w okolicy –37, a do wrzenia dochodzi dopiero przy 110 – 120. Najlepsze płyny „gotują się” w +140. Czerwone pole na wskaźnikach naszych MB to 125 stopni.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 10:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Trmostat wymieniony, oczywiście nic nie dało ;-) Jedyny zysk to ze już wiem na pewno co jest nie tak (chociaż w części). Brakowało ogromnej ilości płynu, po dolaniu jest znów OK, ale zauważalnie z dnia na dzień coraz gorzej = nieszczelność w układzie.
Lepiej domowym sposobem sie bawić, czy lepiej dac komuś kto ma sprzęt i poprostu to naprawi.

Drugą rzeczą którą podejżewam jest jednak to wisco, bo w korku nadal mu skacze temp. Czyli tak jakby 2 awarie naraz ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 4:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Jeżeli brakowało dużo płynu,to na pewno układ był mocno zapowietrzony. Musisz być pewny ze układ dokładnie odpowietrzyło.Nie wiem jak jest akurat w V8 ,ale 123 np ma metalową śrubkę odpowietrzającą na korpusie gdzie znajduje się termostat,a jeżeli nie wiesz lub ewentualnie nie masz takowej,to uzupełnij płyn do pełna zapal go otwórz ogrzewanie na full bez wiatraka(wentylatora nadmuchu kabiny) sam zakres ciepłe zimne,daj na full ciepłe
przy gazuj ze 3-4 razy ,i nawet na uruchomionym silniku sprawdź czy nie ubyło wody.
Jeżeli tak to dolej (będzie to oznaczało ze miałeś pustą nagrzewnicę ,a ze jak wiadomo 1 chodnicą silnika jest właśnie nagrzewnica w kabinie,bo jako 1 jest połączona z głowica bezpośrednio bez termostatu i to ona odbiera 1 ciepło,

następnie zakręć ją szybko(zakres ciepła w kabinie) i poczekaj aż silnik się zagrzeje,jeżeli złapie ci za wysoką temp np te 110 co nie jest temp.normalną (powinna być ok 90 C) otwórz ponownie ogrzewanie temp.musi spaść
i jeżeli temp ,spadnie znaczy to że woda z nagrzewnicy schłodziła silnik i obieg jest w miarę odpowietrzony ,jeżeli temp ,nie spadnie znaczy że nadal masz powietrze w układzie wtedy możesz wspomóc wentylatorem.Żeby ostudzić go troszkę ale nie powinno się go gasić ponieważ temperatura wody przy zgaszonym silniku rośnie i możesz uszkodzić głowicę lub jej uszczelkę .
Visco jeżeli jest dobre ,a w układzie jest woda/płyn nie ma prawa sie obracać lekko (przy gorącym silniku) będziesz czuł znaczny opór wiatraka ,(na zimnym lekko można obracać paluszkiem) natomiast pamiętaj ze pompa wody nawet przy temp wyższej jak 100C nadal pracuje pomimo ze visco nie działa.Bo napędza ją koło z wału podczas pracy silnika.\
Jeżeli przestanie się grzać zgaś go poczekaj aż ostygnie i zalej wodę/pyłn jeszcze morze wejść ok 1-3l

mogą być też zużyte łopatki pompy wody ale wtedy grzał by się bez względu czy stoisz w korku czy jesteś na autostradzie,no i na pewno byś tę pompę słyszał.

A jeżeli nadal masz spore ubytki płynu sprawdził bym czy aby gdzieś nie puszcza pompa wody ale to akurat byś zauważył bo by się moczyła u dołu silnika.
Ewentualnie sprawdź jeżeli masz samochód na płynie to przy wysokiej tem.silnika przy wydechu powinno być czuć słodkie perfumy ,,,,(na prawdę spalany płyn właśnie tak śmierdzi) a przy dużej pojemności często tak jest.mam v12 i raz u kolegi właśnie w ten sposób znaleźliśmy padniętą uszczelkę głowicy) jak przegrzejemy silnik czasem pada uszczelka głowicy i płyn jest spalany razem z benzyną.
Ale najpierw posprawdzaj tak jak ci pisałem ,wiem że mogłem cię troszkę wystraszyć ale sam miałem takie ceregiele w V12 a V8 czy V12 nie należą do łatwych w odpowietrzaniu.
A stary termostat co wyciągłeś wrzuć do jakiegoś starego garnka zalej woda i poczekaj aż się woda zagotuje obserwując go czy się otwiera .Zanim woda zacznie wrzeć powinien minimalnie być już otwarty(domowy sposób na sprawdzenie termostatu [palacz] przy wrzącej wodzie ma być otwarty na full, jak ma jakieś problemy z otwarciem to go w śmietnik.

Jeżeli zrobisz już porządek z płynem w układzie, a nadal będzie się grzać, morze być zablokowana chłodnica (kamień),tutaj nic nie pomorze poza wymiana na nową.Ewentualnie Można ja trochę oczyścić z kamienia w środku octem ściągając ją kładziesz wlewami do góry i zalewasz octem z gorąca wodą i zostaw aż do ostygnięcia wody na jakieś max 6h.po tym zabiegu trzeba ją dobrze wypłukać może lecieć niezły syf .Czasem nawet zacznie cieknąć ale na to wpływu nie mamy(wiek chłodnicy,kamień z wody).
Powodzenia

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 6:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam ponownie.
Silnik grzeje się w korku bo wisco nie zasprzegla tak jak powinno i prawidłowo nie chłodzi silnika. Ponieważ temperatura w układzie jest za wysoka, płyn wrze i wywala go przez zbiornik wyrównawczy lub odpowietrzenie chłodnicy. Jak nie będziesz stale co najmniej pilnował poziomu płynu to padnie w najlepszym razie tylko uszczelka. Miałem tak samo - po wymianie wisca i odpowietrzeniu - na razie 2 lata spokój i zapomniałem już jak to jest jak się stoi w korku a temperatura na wskaźniku rośnie i staje przed czerwonym polem :))
Aha, czy jak włączysz ogrzewanie na max to temp spada??

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 7:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Płyn najlepiej jest uzupełnić przy włączonym ogrzewaniu i pracującym silniku, wlewając go bardzo powoli. Po dolaniu do poziomu wskaźnika w chłodnicy zostawiasz niezakręcony korek aż do zagrzania się silnika (ok 80 st). W trakcie nagrzewania się silnik zapewne wypluje trochę płynu razem z powietrzem , dlatego dobrze jest mieć zapas ok 1 l ponad pojemność układu chłodzenia. Po wystudzeniu dolewasz ewentualnie jeszcze płynu. Jeżeli nadal będzie płynu ubywać, to układ jest nieszczelny. Rozlany na elementy karoserii płyn trzeba zmyć od razu dużą ilością wody bo może uszkodzić lakier.


Na górę
Post: pn mar 28, 2011 10:34 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Nieszczelność jest ewidentna bo jak zgaszę na rozgrzanym silniku to słychać że gdzieś popuszcza. Podejżewam że gdzies z tyłu silnika tam gdzie węże do nagrzewnicy idą. Mam tam troszkę namotane bo był LPG a potem go wywaliłem więc na 99% tam coś jest nie halo. Na razie nie miałem czasu sie grzebać w to bo autem obecnie jeżdżę codziennie.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl