MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 6:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 26, 2012 7:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Zaworki hmm...
Ja mam tylko jeden wlasnie do zamka centralnego
zastanawiam sie czy do swiatel tez taki powinien byc bo w qp mam tych zaworkow az 3 (centralny, blokada siedzen i wlasnie nie wiem po co ten 3 moze wlasnie do swiatel)

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: śr cze 27, 2012 11:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Warto też sprawdzić dwa zaworki zwrotne pod maską przy silniku. Wprawdzie mam wersję benzynową bez vaku-pompy, ale układ powinien być podobny.

_________________
W123 200 '82


Na górę
Post: śr cze 27, 2012 6:52 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
_me: how_ pisze:
wojz pisze:
A dlaczego ja gruchę mam..?


No to mi zabiłeś ćwieka.
Czyżby jednak tylko osobny zasobnik do regulacji świateł? Masz?


Masz.
Centralny też mam.

Osobiście uważałem, że to właśnie jest od tego, ale kiedyś Gerri mi mówił, że regulacja świateł to nie jest system, który jest konieczny do utrzymywania w pełnej sprawności podczas postoju (zgaszonego silnika), więc nie musi mieć własnego akumulatora - zaworki znajdujące się pod maską odcinają go od reszty układu podciśnienia, co eliminuje ew. problemy z centralnym zamkiem w razie, gdyby były jakieś nieszczelności w samym fragmencie układu sterowania światłami.
ALE - jestem w tej dobrej sytuacji, że mam akurat zdjęte błotniki więc, jak nie zapomnę, przyjrzę się jak i gdzie te rurki spod błotnika idą.


Na górę
Post: wt lip 03, 2012 11:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Marcin,

Jak chcesz:

Daj mi swój adres na PW, a wyślę do Ciebie ręczną pompkę do VACU.

"Napompujesz" układ lub jego poszczególne elementy i sprawdzisz na manometrze czy działają...

Tak będziesz się brandzlował do śmierci...

pzdr
Pawel
P.S. Ewentualnie nie na długo bo mnie to samo czeka w Misiu
Wszystko oddzielnie działa bomba - jak zepniesz razem to dupa - spytaj IXES'a...

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 9:37 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Dobra, trochę po czasie, ale przyjrzałem się [zlosnik] .

Załącznik:
PICT0010aa.JPG
PICT0010aa.JPG [ 35.52 KiB | Przejrzano 1388 razy ]


U mnie, ze zbiornika podciśnienia umieszczonego pod błotnikiem, wychodzi (albo wchodzi do niego?) rurka oznaczona na zdjęciu numerem 1. Jednocześnie jest to jedyna rurka, jaka jest do niego podłączona.
Nr 2 - z rozgałęźnika z zaworkiem zwrotnym (kierunek działania zaznaczony strzałką) rurki wchodzą do kabiny i gdzieś tam się po niej rozłażą (wiem gdzie, ale to teraz bez znaczenia)
Brązowa rurka nr 3 biegnie do stacyjki i wraca do pompy jako nr 4 - gaszenie silnika.
Nr 5 idzie do regulatora poziomu reflektorów w kabinie.
Nr 6 – wychodzi z rzeczonego regulatora i jest podłączona do reflektorów.

Teraz pytanie jak powinno być? Bo wydaje mi się, że to nie jest prawidłowe podłączenie. Chociażby z powodu słabego wyglądu mi to nie pasuje.
Przede wszystkim zaworek zwrotny działa w taki sposób, że np. uszkodzony regulator poziomu reflektorów uniemożliwia zgaszenie silnika (nie pamiętam teraz jak było z zamykaniem centralnego) - czy tak ma być?
Aktualnie mam odcięty regulator (zaślepiona w kabinie rurka nr 5) i centralny jest szczelny wręcz niewiarygodnie, ale chciałem przywrócić ruchomość lustrom. Tylko teraz jak zrobić, żeby była i szczelność, i regulacja?

Może ktoś ma schemat, zdjęcie, albo opis podłączeń z diesla zapalanego & gaszonego stacyjką, z centralnym zamkiem i zdalną regulacją reflektorów?


Na górę
Post: pn lut 25, 2013 11:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Cześć!
Jak miło Wojza znowu zobaczyć!
tak na szybko znalazłem taki rysunek. widać na nim, że najpierw jest trójnik potem dwa zawory zwrotne a dopiero później podłączenie gruchy siedzącej w nadkolu.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 7:14 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Zgadzam się gruszka podpięta jest od strony wejścia rurek do kabiny ale w układzie jest jeszcze jeden zaworek kierunkowy schowany jakby za zegarami i to on bardzo często przepuszcza jak i źle ustawiona centralka(na uchwycie jest regulacja).


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 8:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Znalazłem jeszcze jeden link, który powinien być pomocny. Szczególnie schemat z pokazaną dodatkową "gruszką" w nadkolu.
Załącznik:
Central_Locking_Circuits.jpg
Central_Locking_Circuits.jpg [ 39.04 KiB | Przejrzano 1366 razy ]

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 6:08 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Na żadnym ze schematów nie wystepuje regulacja reflektorów :-?
To raz, a dwa - te schematy dotyczą silników benzynowych (vide post class'a) - w dieslu nie ma tylu zaworków w komorze silnika.

Patrząc ma moje podpięcia sądzę, że należałoby jakoś odseparować zaworem zwrotnym rurkę nr 5 od reszty układu. Jak pisałem, wszystko jest szczelne do momentu podłączenia regulacji lamp.

No i chyba w dalszym ciągu nie jest znane przeznaczenie bałwanka spod błotnika.... to, co wiadomo to to, że nie jest zbiornikiem do regulacji reflektorów. Skoro nie występuje w każdym aucie z centralnym zamkiem, kazałoby to przypuszczać, że częścią układu od centralnego zamka też nie jest. Ale na schemacie widać, jakby rurka z tego zasobnika dochodziła do trójnika i podciśnienie z niej kierowane było na mastera w drzwiach kierowcy (o ile mi się kreski nie poplątały). Tylko, że gdyby tak było, to dlaczego nie każdy 123 z centralem ma zasobnik pod błotnikiem?

I w końcu, jak myślicie - gdzie ja powinienem wetknąć tę rurkę (nr1), i w jakiej konfiguracji? Zastanawiałem się, czy jej nie wywalić, ale z drugiej strony, może to właśnie przez ten zbiorniczek mogę zrobić dużo więcej pełnych cykli zamknięcia/otwarcia niż zakładanych pięć, nawet po paru dniach?


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 6:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
wojz pisze:
Może ktoś ma schemat, zdjęcie, albo opis podłączeń z diesla zapalanego & gaszonego stacyjką, z centralnym zamkiem i zdalną regulacją reflektorów?


Ja mam taki układ w kombi ale widocznie bez tego dodatkowego zbiornika. Bo nie mam przewodu numer 1. Centralny u mnie nie działa już ładnych parę lat. To znaczy działa: da się zamknąć nawet po kilku dniach postoju ale otworzyć już nie da rady :(

wojz pisze:
I w końcu, jak myślicie - gdzie ja powinienem wetknąć tę rurkę (nr1), i w jakiej konfiguracji? Zastanawiałem się, czy jej nie wywalić, ale z drugiej strony, może to właśnie przez ten zbiorniczek mogę zrobić dużo więcej pełnych cykli zamknięcia/otwarcia niż zakładanych pięć, nawet po paru dniach?


Skoro rurka od tego dodatkowego zbiornika jest podłączona przed zaworkiem zwrotnym przy numerze 2, to nie wiem czy centralny z niego korzysta.


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 7:01 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Omen pisze:
Skoro rurka od tego dodatkowego zbiornika jest podłączona przed zaworkiem zwrotnym przy numerze 2, to nie wiem czy centralny z niego korzysta.

Jakoś poprzez przewód nr 3? Bo to jest jedyna rurka zasilająca cały układ - tylko ona łączy go z vacuum...

Omen pisze:
Ja mam taki układ w kombi ale widocznie bez tego dodatkowego zbiornika. Bo nie mam przewodu numer 1. Centralny u mnie nie działa już ładnych parę lat. To znaczy działa: da się zamknąć nawet po kilku dniach postoju ale otworzyć już nie da rady

A połaczenia w komorze silnika jak u Ciebie wyglądają?


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 9:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Zrobiłem zdjęcie swojej instalacji po stronie komory silnika (mam centralny zamek, regulowane podciśnieniowo reflektory i silnik wysokoprężny) a także rzuciłem okiem na tzw. "ruskie epc" szukając silnika instalacji podciśnienia dla silników diesla wpisałem vin swojego samochodu i w Grupie 80, podgrupie 015 znalazłem rysunek jak niżej. Dziwi mnie to gdyż porównując właśnie ten rysunek ze zdjęciami widać, że teoria nijak ma się do rzeczywistości (chyba).Kiedyś podczas czyszczenia nadkoli z błota ściągałem oryginalne nadkola i nigdy takiego zbiornika nie zauważyłem!


Załączniki:
vacuum reflektorow.gif
vacuum reflektorow.gif [ 12.03 KiB | Przejrzano 1330 razy ]
podciśnienie2.JPG
podciśnienie2.JPG [ 30.66 KiB | Przejrzano 1330 razy ]
podciśnienie1.JPG
podciśnienie1.JPG [ 36.84 KiB | Przejrzano 1330 razy ]

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947
Na górę
Post: wt lut 26, 2013 9:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Też mam diesla z takimi samymi bajerami i bałwanka tam nie ma. Chyba był tylko w autach na benzynę .


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 9:40 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Student pisze:
znalazłem taki rysunek

Tak, znam go. Pamiętaj tylko, że nie należy traktować rysunków z EPC dosłownie, bo to nie są schematy w takim znaczeniu, w jakim to rozumiemy, tylko szkice przedstawiajace (zestawiające) poszczególne elementy. Oczywiście czasem/często/przeważnie można się nimi posługiwać, ale nie do tego celu one są.

Patrzę jak to wygląda u Ciebie, i stwierdzam, że zasadniczo podłączenia są takie same. Do regulatora reflektorów w kabinie idzie fioletowa rurka?
A jak wraca, którędy? Zrób przy okazji, jeśli możesz, takie zdjęcie:
Załącznik:
PICT0006a.JPG
PICT0006a.JPG [ 67.65 KiB | Przejrzano 1326 razy ]


Straszny u mnie bałagan, bo kiedyś jedne gałgany mi te rurki puściły prawą stroną, za akumulatorem, i kwas z aku powyżerał w nich dziury :-? . Trzeba było je skrócić, no i przez to nie biegną, jak powinny... a chciałbym mieć więcej higieny pod maską.




I nie śmiać się z trąbek!
[jezyk5]


Na górę
Post: wt lut 26, 2013 10:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Skoczyłem do garażu zrobiłem zdjęcie ogólne komory a następnie zdjąłem osłonę nad nogami kierowcy i zrobiłem kolejne zdjęcie. Oto jak to ma się u mnie:
Załącznik:
vacuum kokpit.jpg
vacuum kokpit.jpg [ 44.43 KiB | Przejrzano 1320 razy ]
Załącznik:
komora vacuum1.jpg
komora vacuum1.jpg [ 150.2 KiB | Przejrzano 1320 razy ]

Jak widać jedna rurka z rozgałęzienia przed zaworkiem zwrotnym idzie do sterownika reflektorów a druga to stacyjki i wraca wprost do gaszaka. Czego nie widać: ze sterownika reflektorów wychodzi jedna rurka i rozgałęzia się jeszcze pod deską rozdzielczą na dwie rureczki wychodzące po obu stronach komory silnika - a to widać przynajmniej z jednej strony. Dodatkowo jest jeszcze drugi zaworek zwrotny umieszczony pod deską rozdzielczą i z tego co pamiętam to wpięty jest on w rurkę idącą do stacyjki. (Kiedyś nawet wymieniłem ten zaworek w nadziei, że jest on przyczyną nieszczelności zamka centralnego - przyczyna była inna - zamek działa).

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl